מנהיגי הרפובליקנים בקונגרס: "עיכוב משלוח הנשק - מעמיד בספק את ההתחייבות לביטחון ישראל"

יו"ר בית הנבחרים ומנהיג הרפובליקנים בסנאט פנו לנשיא בדרישה לקבל תשובה על עיכוב הסיוע הצבאי לישראל • "עלול להוביל לחיזוק אויבי ישראל וערעור האמון בארה"ב"

ביידן (ארכיון). צילום: אי.פי

יו״ר בית הנבחרים, מייק ג׳ונסון, ומנהיג הרפובליקנים בסנאט, מיץ׳ מקונול, פנו היום (רביעי) לנשיא ביידן בדרישה לקבל תשובות על העיכוב בהעברת חלק מהסיוע הצבאי שמועבר לישראל, אשר אושר על ידי שני הבתים.

כניסת כוחות אוגדה 162 למרחב רפיח // דובר צה"ל

"לאחר ששתי המפלגות עבדו כדי להעביר הצעת חוק הנחוצה לביטחון לאומי וכוללת סיוע דחוף לישראל, הופתענו מהדיווחים בתקשורת שהממשל שלך עיכב מסירת חלק ממשלוחי הנשק לישראל. דיווחים אלו סותרים את ההבטחות שניתנו לגבי מסירת הסיוע הביטחוני לישראל בזמן", כתבו הבכירים במפלגה הרפובליקנית לביידן.

השניים הוסיפו במכתבם כי "הדיווחים מעמידים בספק את התחייבותך לביטחון ישראל אשר לדבריך איתנה כברז"״.

יו"ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון, צילום: אי.פי.אי

עוד התייחסו הבכירים לבדיקות הנערכות במחלקת המדינה בנוגע לעמידה של ישראל בחוק הבינלאומי בהקשר למלחמה בחמאס. "לא הצלחנו לקבל מידע רלוונטי ממשרד החוץ או ממשרד ההגנה בנוגע לבדיקה המתמשכת. ישראל עומדת בפני איום קיומי ורב-חזיתי כפי שהוכיח לאחרונה המתקפה הישירה של איראן וטרוריסטים הנתמכים על ידה. חשיפת הוויכוח בין ארצות הברית וישראל בזמן זה עלול להוביל לחיזוק אויבי ישראל וערעור האמון שיש לבעלות ברית ושותפים אחרים בארצות הברית".

מקונול וג׳ייסון חתמו את מכתבם בקריאה לזרז את הסיוע שאושר לישראל ולמדינות אחרות והוסיפו כי הם "מצפים שהממשל יזרז את אספקת הנשק והתחמושת הקריטיים להגנת ארצות הברית והעולם החופשי בהתאם להחלטת הקונגרס". השנייים ביקשו מהנשיא לספק תשובות לשאלות שהעלו עד סוף השבוע הקרוב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר