אולמרט לתקשורת הסעודית: "נתניהו מעדיף ניצחון מלאכותי ברפיח על שחרור החטופים"

ראש הממשלה לשעבר אמר לרשת "אל־ערביה" כי הוא "מקווה שהמחאות היומיומיות בישראל יביאו לקריסת הממשלה בהקדם האפשרי" • אולמרט התייחס גם לתפקידה של סעודיה כגורם משפיע באיזור ואמר: "אנחנו סומכים על כל תפקיד של סעודיה בעזה בעתיד"

אולמרט. צילום: דודי ועקנין

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולרמט, אמר היום (רביעי) בראיון לרשת הסעודית "אל־ערביה" כי הוא "מקווה שהמחאות היומיומיות בישראל יביאו לקריסת הממשלה בהקדם האפשרי". לדבריו, הסקרים בישראל "מצביעים על היעדר אמון בראש הממשלה נתניהו".

מפגינים למען החטופים מתהלכים בין המכוניות באיילון דרום | ללא קרדיט

"אנחנו פועלים כדי ליצור השפעה נגד ממשלת נתניהו, שאי אפשר להתנגד לה", הוסיף אולמרט. "אנחנו פועלים לגיוס דעת הקהל בישראל נגדה. אנחנו רוצים לשנות את ממשלת נתניהו ולקיים בחירות מוקדמות". עוד אמר: "אנחנו פועלים למנוע מממשלת נתניהו לנקוט בהחלטות שלא משרתות את האינטרסים של הישראלים".

בעניין דחיית משלוח הנשק האמריקני, אולמרט אמר כי "דחיית משלוח הנשק האמריקני מהווה התנגדות ברורה למדיניות נתניהו".

הוא הוסיף כי "וושינגטון מעוניינת להתחיל בהליך משא ומתן שיוביל לשלום קבוע ללא השתתפות חמאס. ארה"ב לא מוכנה לתמוך בהרפתקאות של נתניהו ולשרת האג'נדה שלו".

שר הביטחון יואב גלנט ומזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין (ארכיון), צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

לגבי תפקידה של סעודיה אמר אולמרט כי "אנחנו סומכים על כל תפקיד של סעודיה בעזה בעתיד. עלינו להראות מוכנות של ישראל להפסיק את המלחמה תמורת השגת כל החטופים".

"ממשלת נתניהו בחרה להשיג ניצחון מלאכותי ברפיח במקום להחזיר את החטופים. מבצע ברפיח לא ישרת המטרה של החזרת החטופים ויוביל לתוצאות הפוכות. פעולה צבאית לבדה לא תוביל להחזרת החטופים", טען ראש הממשלה לשעבר.

אולמרט שכיהן כראש ממשלה בין השנים 2009-2006 הזכיר במהלך הראיון כי הציג תוכנית שלום ליו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן בשנת 2008. כמו כן, אמר: "אנחנו לא רוצים להמשיך לכבוש אדמות פלשתיניות עם שישה מיליון בני אדם".

אהוד אולמרט (ארכיון), צילום: דודי ועקנין

כזכור, ראש הממשלה לשעבר כיהן בתפקיד במהלך חטיפת החייל גלעד שליט ומלחמת לבנון השנייה. לאחר שפרש מתפקידו נידון למאסר בעקבות פרשת שוחד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר