מזכיר ההגנה האמריקני מאשר: "השהינו משלוח תחמושת לישראל בעקבות האירועים ברפיח"

מוקדם יותר השבוע פורסם כי ארה"ב עיכבה משלוחי נשק לישראל כמסר לחוסר שביעות רצונה מירושלים • לויד אוסטין הוסיף כי ארה"ב עצרה כבר משלוח תחמושת עתירת משקל, וכי הממשל הבהיר לישראל כי היא "מחויבת לחיי אזרחים בשדה הקרב"• מזכיר ההגנה אמר כי לא התקבלה סופית ההחלטה לגבי המשך העברת הסיוע האמריקני • גורם ישראלי אמר לרשת NBC כי בירושלים יש "תסכול גדול" מהתנהלות האמריקנית

מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין. צילום: איי.אפ.פי

האיום האמריקני מתממש? בצל הדיווחים על עצירת משלוחי נשק לישראל, מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין, אומר הערב  (רביעי) במהלך שימוע בקונגרס כי ארה"ב בוחנת העברת הסיוע המיידי לישראל לאור פעילותה ברפיח". גורם ישראלי אמר לרשת NBC כי בירושלים יש "תסכול גדול" מהתנהלות האמריקנית

פצצות תאורה מעל מזרח רפיח | ללא קרדיט

אוסטין הוסיף כי ארה"ב עצרה כבר משלוח תחמושת עתירת משקל, וכי הממשל הבהיר לישראל כי היא "מחויבת לחיי אזרחים בשדה הקרב". מזכיר ההגנה אמר כי לא התקבלה סופית לגבי המשך העברת הסיוע האמריקני.

כזכור, הלילה (בין שלישי ולרביעי) דווח בסוכנות הידיעות AP כי ארצות הברית עצרה משלוח של פצצות לישראל על מנת להביע את חששה מפני כניסה ישראלית לרפיח.

המשלוח אמור היה להיות מורכב מ-3500 פצצות: 1800 פצצות במשקל 900 קילוגרם ועוד 1,700 במשקל 225. לפי הבכיר, מוקד החשש של האמריקנים היה השימוש האפשרי של ישראל בחומרי נפץ משמעותיים שכאלה בסביבה עירונית צפופה כרפיח, בה שוהים יותר ממיליון בני אדם. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר