דיווח: זהו משלוח הנשק הקריטי שהאמריקנים עיכבו

ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי ארה"ב עיכבה את שליחתן של 6,500 ערכות דיוק לפצצות אוויריות • בממשל חוששים מזרם עצום של פליטים וקריסה של כל מערך הסיוע ההומניטרי

פיצוצים בשמי רפיח עם הכניסה של כוחות צה"ל \ אבו עלי אקספרס

ממשל ביידן נוקט בצעדים לעכב משלוח של נשק קריטי עבור ישראל, זאת במטרה ללחוץ על ירושלים לוותר על המתקפה ברפיח המוחזקת על ידי ארגון הטרור חמאס, כך דיווח היום (שלישי) העיתון השמרני "וול סטריט ג'ורנל".

על פי הדיווח, משלוח של 6,500 ערכות דיוק לפצצות אוויריות עוכב על ידי הממשל, וייתכן כי משלוחים נוספים של נשק מתקדם שכבר נקנה על ידי ישראל מוחזק והעברתו מתעכבת. ערכות הדיוק לפצצות קריטית עבור פעולת חיל האוויר משום שהיא מאפשרת שימוש בחימושים זולים יחסית על מנת לפגוע באופן מדויק בזמן אמת במטרות על הקרקע.

מטוס קרב ישראלי בשמי לבנון, צילום: אי.פי.איי

עוד דווח כי מאז חודש מרץ לא קידם הממשל העברה אקטיבית של חימושים שונים, בהם פגזים לטנקים, פצצות למרגמות כבדות וכן כלי רכב טקטיים. מדובר בציוד צבאי שישראל זקוקה לו לפעולות עומק ברצועת עזה וכן לאפשרות של פתיחת חזית שנייה בצפון.

ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי (ארכיון), צילום: אי.פי

מזכיר הבית הלבן ג'ון קירבי התייחס מוקדם יותר לדיווחים על עיכוב בהעברת הנשק ואמר כי המחויבות של ארצות הברית לביטחון ישראל "בטוחה ומשוריינת". אתמול הבהיר הנשיא ביידן בשיחת טלפון עם נתניהו כי הוא מתנגד להמשך המבצע הצבאי ברפיח ומעוניין בהגעה להסכם עם חמאס.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר