"ישיג הפסקת אש קבועה": "טיוטת עסקת החטופים החדשה" פורסמה

על פי עיתון הלבנוני, נוסח ההסכם שאישר חמאס מציין: חזרה לשקט בר קיימא שאמור להוביל לסיום המלחמה • לפי הדיווח, על כל חטוף ישראלי חמאס דורש לשחרר 30 אסירים, ועל כל חיילת חמאס דורש לשחרר 50 אסירים (30 מהם אסירי עולם) • עוד דווח כי ארה"ב ערבה להסכם

סינוואר. צילום: אי.פי

העיתון הלבנוני "אל־אחבאר", המקורב לחיזבאללה, פרסם הלילה נוסח לכאורה של ההסכם להפסקת אש ולשחרר החטופים. לטענת העיתון, מדובר בנוסח שארגון הטרור הסכים עליו. נציין כי בחמאס חותרים כל העת לבצע מניפולציות על הציבור הישראלי, כך שאת הדברים יש לקחת בעירבון מוגבל.

בפסקה הפותחת לנוסח נכתב כך: "עקרונות יסוד להסכם בין הצד הישראלי והצד הפלשתיני בעזה לחילופי חטופים ואסירים בין הצדדים וחזרתו של שקט בר קיימא (כלומר לטווח ארוך; ש"ק). הסכם המסגרת נועד להביא לשחרור כל החטופים הישראלים ברצועת עזה - אזרחים וחיילים - בין אם חיים ובין אם לא - מכל התקופות והזמנים.

תיעוד מתוך מנהרה ובו ניתן לראות את מנהיג חמאס יחיא סינוואר נמלט: // דובר צה"ל

"זאת, בתמורה לשחרור מספרי אסירים בבתי הכלא הישראליים, שהוסכם עליהם, וחזרה לשקט בר קיימא - באופן שישיג הפסקת אש קבועה, נסיגת הכוחות הישראליים מרצועת עזה ושיקום הרצועה".

בדומה לפרסומים קודמים, הנוסח שפורסם כולל שלושה שלבים, אך צוין כי כל אחד מהם נמשך 42 ימים. השלב הראשון כולל 13 סעיפים, שכוללים בין היתר שחרור של 33 חטופים והפסקת אש זמנית. על פי הסעיף הראשון, תהיה "הפסקה זמנית של הפעולות הצבאיות ההדדיות בין הצדדים ונסיגה של כוחות ישראליים מזרחה והרחק מאזורים צפופי אוכלוסין", אל אזור הסמוך לגבול, בכל אזורי רצועת עזה, לרבות ואדי עזה (ציר נצרים וכיכר כווית).

עוד דווח כי במסגרת השלב השני תהיה "הכרזה על חזרת השקט בר הקיימא (הפסקת הפעולות הצבאיות והעוינות), והיא תיכנס לתוקף לפני תחילת חילופי החטופים בין הצדדים". שלב זה, אמור לכלול את שחרור מי שנשאר מהגברים - אזרחים וחיילים. זאת בתמורה למספר מחבלים שישוחררו ולנסיגה של הכוחות הישראליים באופן מוחלט מרצועת עזה".

משפחות החטופים חוסמות את איילון: "אם לא תהיה עסקה, נבעיר את המדינה" // צילום: לירון סמואלס

השלב השלישי אמור לכלול החזרה של גופות חטופים. כמו כן, אותו שלב כולל התחלה של שיקום הרצועה לתקופה של בין שלושה לחמש שנים. זאת בנוסף על "סיום המצור המוחלט על רצועת עזה".

בדיווח של "אל-אחבאר" לא נכתב מתי הפסקת האש הקבועה תחל לכאורה. אתמול טען סגן מנהיג חמאס בעזה, ח'ליל אל-חיה, כי בשלב השני תוכרז הפסקת אש קבועה.

על פי הפרסום, ארה"ב, האו"ם, קטאר ומצרים ערבות להסכם.

עוד מנוסח ההצעה ב"אל - אחבאר": השלב הראשון בעסקה כולל חזרה ללא הגבלה של עזתים לצפון רצועת עזה ופירוק למעשה של המסדרון המבתר בנצרים - שממנו אפשר לבצע פשיטות בקלות. ובנוסף, על כל חטוף אזרח בשלב א' דרש חמאס לשחרר 30 מחבלים, ועל כל חיילת 50 מחבלים (30 מהם אסירי עולם).

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר