גורם מדיני ישראלי: "המו"מ לא תם"; לקראת פעולה ברפיח - ביידן ונתניהו צפויים לשוחח

בישראל מאשרים כי פינוי התושבים מהאזור הוא חלק מההכנה למבצע צבאי במקום, אך מוסיפים כי ישנו טווח זמן משמעותי שמאפשר לחמאס לחזור בו עד תחילת הפעולה • ראש ה-CIA ברנס צפוי להגיע לישראל על מנת להחיות את המאמצים לעסקה

הפינוי הזמני של השכונות המזרחיות ברפיח אל המרחב ההומניטרי// דובר צה"ל

גורמים המעורים בפרטים אישרו כי פינוי האזורים הסמוכים לרפיח אחרי העדכון שהועבר לאמריקנים ולמצרים, החל מהבוקר (שני) הם חלק מהמבצע הצבאי הצפוי בחלק זה של הרצועה. עם זאת הם מוסיפים כי עד לפינוי המלא ותחילת פעולה צבאית ישנו טווח זמן משמעותי שמאפשר לחמאס לחזור בו ולשוב למשא ומתן בגבולות שסוכמו.

בתוך כך, ארה"ב ביקשה מישראל הבהרות על הפעולה וביידן צפוי לקיים היום שיחה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כך על פי בכיר ישראלי. 

תקיפות במזרח רפיח, צילום: רשתות ערביות

גורם מדיני המעורה בפרטים אמר ל"ישראל היום": "המשא ומתן לא תם. עדיין לא נמסרה תשובת חמאס ואם היא תהיה חיובית הפינוי ייעצר". משמעות הדבר שישראל לא סוגרת את הדלת חרף דיווחי חמאס.

הניסיון הישראלי למיצוי המו"מ והחזרת החטופים עודנו מתקיים ונראה שתחילת פעולת הפינוי ברפיח משרתת את הלחץ על חמאס והמתווכות לרתום את ארגון הטרור לעסקה שלא כוללת סיום מלחמה.

ראש ה-CIA, ויליאם ברנס, צילום: רויטרס

על רקע הדברים ראש ה-CIA וילאם ברנס צפוי להגיע היום לישראל כדי לנסות ולחדש את המשא ומתן שיאפשר גם את דחיית הפעולה.

ראש הממשלה נתניהו התייחס בנאומו היום ללחצים האמריקניים בעקיפין ואמר כי ישראל תעמוד לבד אם תידרש לכך.דברים דומים אמר נתניהו לבלינקן רק שבוע שעבר והיום שר הביטחון יואב גלנט הודיע זאת רשמית למזכיר ההגנה לויד אוסטין. רפיח או עסקה - זה בידיים של חמאס.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר