נתניהו: "אם צריך - נעמוד לבד כדי לשמור על ביטחוננו"

רה"מ פרסם הצהרה ערב יום השואה, ועל רקע האירועים הביטחוניים והמדיניים • "אחד משורדי השואה אמר לי: 'אין לסמוך על הגויים שמבטיחים הבטחות', הוא צודק"

רה"מ ערב יום השואה: "נגן על עצמנו בכל דרך, נגבר על אויבינו ונבטיח את ביטחוננו - ברצועת עזה, בגבול הצפון" // צילום: איתי בית-און /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ

"נגבר על אויבינו ונבטיח את ביטחוננו - ברצועת עזה, בגבול הצפון, בכל מקום", כך אמר אחר הצהריים (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו בסרטון שפרסם רגע לפני ערב יום השואה, ועל רקע הצומת שישראל ניצבת בפניה - בין פעולה ברפיח לעסקת חטופים ועל רקע התקרית הקשה בכרם שלום. 

 "הערב נתייחד עם זכרם של מיליוני אחינו ואחיותינו שנרצחו בשואה. רעייתי שרה ואני נפגשנו שלשום עם שורדי השואה שידליקו הערב את משואות הזיכרון. פגשנו את איזי קביליו, שורד שואה בן 96 מיוגוסלביה. הוא סיפר לנו על הזוועות שעברו עליו, על משפחתו ועל חבריו, איזי אמר לנו: "מדינת ישראל היום היא המקלט האחד והיחיד לעם היהודי".

 

"מיכאל בר און, שורד נוסף שידליק הערב משואה, אמר לנו: 'אין לסמוך על הגויים שמבטיחים הבטחות'". השורדים הגיבורים האלה צודקים. בשואה הנוראה היו מנהיגים גדולים בעולם שעמדו מנגד, ולכן הלקח הראשון של השואה הוא זה: אם לא נגן על עצמנו - אף אחד לא יגן עלינו. ואם אנו צריכים לעמוד לבד - נעמוד לבד".

לכן, נגן על עצמנו בכל דרך, נגבר על אויבינו ונבטיח את ביטחוננו - ברצועת עזה, בגבול הצפון, בכל מקום".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר