דיווח מצרי: התקדמות והסכמות בדרך לעסקה; גורם מדיני: ישראל לא תוותר על הכניסה לרפיח

מקורות לעיתון הפלשתיני "אל-קודס": הסכם - עד סוף השבוע הבא • גם הערוץ א-שרק מדווח ממקורותיו כי חמאס מתייחס באופן חיובי להצעה לעסקת חטופים אחרי שקיבל מספיק ערבויות אמריקניות • בישראל מצננים את ההתלהבות

נתניהו, ביידן והנייה. צילום: אורן בן חקון, אי.פי.איי, איי.פי

המשא ומתן לעסקת חטופים: עם הגעת משלחת חמאס לקהיר היום (שבת), מקורות מסרו לעיתון הפלשתיני "אל-קודס" כי עד סוף השבוע החדש (כלומר עוד שבוע) ייתכן שיתגבש ההסכם שכל הצדדים שואפים אליו כרגע. הדברים מגיעים לצד הדיווח המצרי לפיו חלה התקדמות וישנה הסכמה על רוב נקודות המחלוקות.

גם הערוץ א-שרק מדווח ממקורותיו כי חמאס מתייחס באופן חיובי להצעה לעסקת חטופים אחרי שקיבל מספיק ערבויות אמריקניות. לפי הדיווח וושינגטון העבירה דרך המתווכים ערבויות להפסקת המלחמה ולנסיגה מרצועת עזה. עוד נטען כי ההסכם הולך ומתקרב, אם לא יצוצו מכשולים חדשים.

רצועת עזה (ארכיון), צילום: אי.אף.פי

אלא שבניגוד לאופטימיות גורם מדיני אומר כי "ישראל בשום פנים ואופן לא תסכים לסיום המלחמה כחלק מהסכם. כפי שהחליט הדרג המדיני, צה״ל יכנס לרפיח וישמיד את גדודי חמאס הנותרים בה - בין אם תהיה הפוגה זמנית לשחרור חטופינו, ובין אם לאו".

אמש (שישי), כתב חמאס בהודעה רשמית: "לאור המגעים האחרונים עם המתווכים במצרים ובקטאר - תגיע מחר בשבת משלחת חמאס לקהיר כדי להשלים את המשא ומתן. אנחנו מדגישים את הרוח החיובית שהנהגת התנועה נוהגת בה, כשהיא בוחנת את ההצעה להפסקת אש שקיבלה לאחרונה.

ההנהגות של חמאס, הג'יהאד האסלאמי והחזית העממית קיימו פגישה משותפת בטורקיה, צילום: רשתות ערביות

"אנחנו הולכים לקהיר באותה רוח, כדי להגיע להסכם. אנחנו בחמאס ובכוחות ההתנגדות הפלשתינית נחושים להביא להבשלת ההסכם - כך שישיג את דרישות עמנו להפסקת התוקפנות באופן מלא, נסיגה של כוחות הכיבוש, חזרת העקורים, סיוע לעמנו, התחלת שיקום הרצועה והשגת עסקת חילופי שבויים רצינית".

כמו כן, בכיר בחמאס, מחמוד מרדאווי, אמר כי העמדה הישראלית תעמוד למבחן בקהיר - אם היא רצינית בכניסה להליך שיוביל לעסקת חטופים

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר