דיווח בעיתון לבנוני: כך תיראה עסקת החטופים המסתמנת

העיתון אל-אח'בר מפרסם כי ההצעה כוללת הגדלה של האספקה ההומניטרית, הגדלת מכסת העזתים שיוכלו לחזור צפונה ונסיגה מוגבלת של צה''ל • לפי דיווח, שלושה חטופים ישוחררו ביום הראשון של ההסכם ולאחר מכן חמאס ישחרר שלושה חטופים נוספים בכל יום, וכך זה יימשך עד ליום ה-33 • חמאס: עדיין לומדים את ההצעה להפסקת האש

פעילות הכוחות במרחב נור א-שמס שבחטיבת מנשה. צילום: דובר צה"ל

העיתון הלבנוני אל-אח'באר מדווח היום (רביעי) כי ההצעה המצרית לא כוללת הפסקת אש מוחלטת ונסיגה מלאה של כוחות צה''ל מרצועת עזה, גם לא בשלב השני. לפי הדיווח, חמאס ישחרר 33 חטופים חיים ובתמורה ישראל תשחרר 20 אסירים ביטחוניים על כל חטוף. כמו כן, על פי הדיווח, חמאס ישחרר את כל החיילות ויקבל 40 אסירים על כל אחת. גורם בחמאס: "הארגון עדיין לומד את ההצעה להפסקת אש".

שחרור החטופים בעסקה הקודמת (ארכיון), צילום: אי.פי

על פי עורך העיתון, איברהים אל-אמין, ההצעה כן כוללת הפסקת אש זמנית, והפסקת טיסות מעל הרצועה במשך שמונה שעות ביום ועשר שעות ביום שבו משוחררים חטופים. כמו כן, חזרת עזתים שאינם חמושים לאזורי מגוריהם החל מהיום השביעי להפסקת האש. 

לפי הדיווח, ביום ה־22 - לאחר שחרור שני שליש מהחטופים - צה"ל יצא ממרכז רצועת עזה ובמיוחד מציר נצרים. עוד נכללת בהצעה הקלה על הכנסת אספקה שוטפת לרצועת עזה - 500 משאיות שיכללו 50 משאיות דלק. מחצית מהמשאיות יגיעו לצפון הרצועה. כמו כן, חמאס ישחרר 33 חטופים חיים - וביניהם אזרחים וקטינים (מתחת לגיל 19) ומבוגרים (מעל 50) וחולים ופצועים.

עצרת החטופים. העסקה מתקרבת? (ארכיון), צילום: AFP

העיתון מדווח שבתמורה ישראל תשחרר 20 אסירים ביטחוניים קטינים ואסירות ביטחוניות על כל חטוף ישראלי. הרשימה תתבסס על מה שידרוש חמאס ולפי זמן מאסר. על כל חטוף מעל גיל 50 ישוחרר אסיר ביטחוני מעל גיל 50 - בתנאי שיתרת מאסרו לא עולה על עשר שנים. חמאס ישחרר את כל החיילות החטופות. בתמורה יקבל על כל חיילת 40 אסירים (וביניהם 20 אסירי עולם ו־20 עם יתרת מאסר של פחות מעשר שנים). אסירים עולם עשויים להיות מגורשים לחו"ל או לעזה.

על פי הדיווח, ביום השביעי חמאס יגיש רשימה של החטופים שנותרו מלבד 33 החטופים של שלב א'. הפסקת האש בשלב זה תוארך על כל חטוף שישוחרר ביום נוסף. כמו כן דווח כי עד היום ה־16 הצדדים יחלו בדיונים עקיפים על הסכמה בדבר ההסדרים לשקט לאורך זמן. עוד צוין כי בשלבים ב' ו-ג' הפסקת האש תימשך 42 ימים. שלב ב יכלול את שחרור כל החטופים הגברים שנותרו ושלב ג' יכלול את החזרת גופות החטופים.

קית' סיגל ועמרי מירן, צילום: ללא

מנגד, דווח כי חמאס שואף לקבל ערבויות להפסקת המלחמה שלא ניתן לפרש באופן אחר. כמו כן, דווח כי ישראל ממשיכה להיערך למבצע הפינוי של רפיח כאשר מצרים הזהירה שחמאס הניח מוקשים לאורך הגבול עם מצרים.

רפיח אחרי הפצצות צה"ל (ארכיון), צילום: אי.אף.פי

מקור מצרי אומר הבוקר כי המגעים להודנה נמשכים ויש "אווירה חיובית". לפי המקור, המצרים מקיימים התייעצות עם כל הצדדים. גורם בחמאס משיב לדברי בלינקן אשר נאמרו בפגישתו עם הנשיא הרצוג ואמר: "הארגון עדיין לומד את ההצעה להפסקת אש, דברי בלינקן הם ניסיון ללחוץ על חמאס".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר