שרי הליכוד תקפו: בג"ץ שותק מול האג; נתניהו על בית הדין הבינלאומי: "שערורייה בקנה מידה היסטורי"

שר המשפטים יריב לוין יצא נגד בכירי מערכת המשפט בישראל: "כל מי שהסבירו שנים כמה מערכת המשפט מגינה עלינו - לא פוצים הגה" • רה"מ על פרשת הצווים: "כתם בל יימחה לכל האנושות" • קודם לכן נפגש נתניהו עם נציגי משפחות חטופים ומשפחות שכולות מפורום "הגבורה" ופורום "תקווה" • "נפעל ברפיח בקרוב - יש מאמצים לעסקה, אך סיום המלחמה לא בא בחשבון"

נתניהו: "שום החלטה בהאג לא תמנע מאיתנו להשיג את מטרות המלחמה"

סכנת צווי המעצר הבינלאומיים לבכירים ישראלים המרחפת מעל ממשלת נתניהו וראשי הצבא, הביאה את ראש הממשלה נתניהו לצאת בהצהרה חריפה וחסרת תקדים בישיבת הממשלה היום (שלישי), נגד בית המשפט הפלילי הבינלאומי היושב בהאג.

במקביל, שרים בליכוד, בראשם שר המשפטים יריב לוין, יצאו נגד בכירי מערכת המשפט בטענה שאלו שותקים ואינם יוצאים נגד כוונת בית הדין לפעול נגד ישראל. לדברי שני שרים שנכחו בישיבה, לוין תקף את בכירי מערכת המשפט בישראל, ואמר, כי "כל מי שהסבירו שנים כמה מערכת המשפט מגינה עלינו - לא פוצים הגה".

נתניהו בפגישה עם משפחות שכולות מ"פורום תקווה" ו"פורום גבורה"// איתי בית-און /לע"מ

"לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג אין שום סמכות על מדינת ישראל", אמר נתניהו. האפשרות שהוא יוציא צווי מעצר על פשעי מלחמה, נגד מפקדי צה"ל ומנהיגי המדינה, היא שערורייה בקנה מידה היסטורי", הוסיף.

לדבריו, "80 שנה אחרי השואה הגופים הבינלאומיים שקמו כדי למנוע שואה נוספת שוקלים לשלול ממדינת היהודים את זכותה להגן על עצמה נגד אלו שבאו ועדיין פועלים באופן מוצהר לבצע בנו רצח עם. איזה אבסורד, איזה עיוות של הצדק וההיסטוריה".

נתניהו: "נפעל ברפיח בקרוב"

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם 20 נציגי משפחות מפורום הגבורה ופורום התקווה, שבהם חברות משפחות נופלים וחטופים, ואמר להם: "נחסל את גדודי חמאס ברפיח - עם או בלי עסקה".

פגישת "פורום תקווה" ו"פורום גבורה" עם נתניהו, צילום: קובי גדעון /לע"מ

"התחלנו את פעולות הפינוי של האוכלוסייה ברפיח - רפיח תהיה בקרוב. ניכנס אליה ונחסל את גדודי החמאס שם - עם או בלי עסקה", אמר נתניהו במהלך הפגישה.

לדבריו, "כל מה שהגדרנו אחרי 7 באוקטובר - אין שינוי". עוד אמר ראש הממשלה כי המלחמה ממשיכה, שתהיה פעולה ברפיח ושישראל לא תיכנע לחמאס. בני המשפחות ביקשו לחזק את ידי נתניהו מול הלחצים, וסיפרו שיצאו מהפגישה אופטימיים. 

רפיח, צילום: אי.פי.אי

נתניהו הוסיף כי "במקביל, יש מאמצים לעסקה. עד היום פעלנו לשחרר מחצית מהחטופים - זה לא שלא טיפלנו. אבל ברור שאנחנו בבעיה גדולה מאוד".

"חמאס מתעקש על סיום המלחמה - הוא לעולם לא יקבל את זה"

הוא ציין עוד כי "אמרו לנו שלא נחזור למלחמה אם נעשה הפסקה - וחזרנו. הרעיון שנפסיק את המלחמה לא בא בחשבון בלי שנפרק את ארבעת הגדודים של חמאס ברפיח. האם יכול להיות שחרור חלקי של חטופים? חמאס מתעקש על דבר אחד - סיום המלחמה, ואת זה הוא לעולם לא יקבל. אני לא מוכן לתת את זה. לכן, אם זה המצב - וכרגע זה המצב - זה גם לא יהיה".

"יכול להיות שיש אנשים שאומרים שהם מוכנים לסיים את המלחמה ולתת לחמאס לחזור. אני לא מוכן לקבל את זה. יש תנאים הכרחיים לניצחון. השאלה אם יהיה שחרור חטופים או לא תלויה בהאם חמאס מתנער מהדרישה שלו לסיום המלחמה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר