משלחת ישראלית תצא לקהיר; המחלוקת - מספר החטופים שישוחררו

המשלחת לשיחות במצרים צפויה להיות מורכבת מנציגי מוסד, שב"כ וצה"ל בדרגי מקצוע לא בכירים • בישראל מצטטים את בלינקן ואומרים: "התגמשנו באופן אבסולוטי בכל הפרמטרים, אך קיימת תהום בין ההצעות" • ישראל דורשת לשחרר 33 חטופים - סינוואר מוכן לשחרר רק 20 • מספר החטופים יקבע את מספר ימי ההפוגה

נתניהו וסינוואר. מחכים לתשובת חמאס. צילום: חיים גולדברד ופלאש90/אי.אף.פי

בירושלים מחכים לתשובת חמאס, ולמרות הפסימיות נערכים לשלוח נציגים למצרים. אם וכאשר תצא המשלחת, היא תהיה מורכבת מנציגי מוסד, שב"כ וצה"ל בדרגי מקצוע לא בכירים.

בלינקן לוחץ ידיים למפגינים בעד עסקה לשחרור החטופים לאחר הדיון בקבינט המלחמה (ארכיון) // רויטרס

בישראל כאמור אין אופטימיות לגבי תשובת חמאס להצעה המצרית, שגובשה ברובה בהסכמת ישראל. מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן אמר מוקדם יותר במהלך הפורום הכלכלי העולמי בריאד, כי על חמאס להסכים להצעה המצרית לעסקה. בלינקן אמר כי בפני חמאס עומדת "הצעה נדיבה בצורה יוצאת דופן".

"על חמאס להסכים להצעה"

בכירים בדרג המדיני והביטחוני מצטטים את בלינקן ואומרים כי ישראל התגמשה באופן אבסולוטי בכל הפרמטרים של העסקה הנוכחית, אך עדיין קיים פער בין דרישת ישראל לשחרר 33 חטופים, מול ההצעה של ארגון הטרור חמאס, שמוכן לשחרר רק 20.

פסימיות זהירה. נתניהו,

עוד אומרים בישראל כי מספר ימי ההפוגה יקבע לפי מספר החטופים שישוחררו.

חמאס, כאמור, עדיין בוחן את ההצעה המצרית להסכם. לפי הדיווח ב-CNN, תשובתו על ההצעה של יחיא סינוואר, מנהיג חמאס בעזה, צפויה תוך ימים - אולי כבר ב-24 השעות הקרובות.

תשובת סינוואר תיתכן תוך 24 שעות, צילום: אי.פי

לפי הגורם הישראלי, משך השלב הראשון של הפסקת האש יהיה קשור למספר החטופים שישוחררו, שלפיו על כל ישראלי שישוחרר יינתן יום אחד של הפסקת אש.

סאמח שוקרי, שר החוץ של מצרים, אמר במהלך הפורום הכלכלי העולמי בריאד כי הוא מקווה שיושג הסכם בקרוב. לדבריו: "ההצעה לקחה בחשבון את עמדות שני הצדדים, אנחנו מחכים שתתקבל החלטה סופית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר