ה-G7 במסר שקט לבית הדין הפלילי להאג: אל תוציאו צווים נגד בכירים ישראלים

סוכנות הידיעות בלומברג: בשבע המדינות המתועשות חוששים כי צעדים משפטיים כאלה יסכנו את המגעים להפסקת אש • "ישראל עלולה לסגת מההסכם המסתמן" • רויטרס: תובעי ביה"ד גובים עדויות מצוותים רפואיים בשני בתי חולים ברצועה

בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. יוציא צווים?. צילום: רויטרס

חשש בארה"ב ובקרב בעלות בריתה: הוצאת צווי מעצר בינלאומיים לבכירים ישראלים עלולה לסכן את ההסכם להפסקת אש עם חמאס.

לפי המקורות של סוכנות הידיעות בלומברג, בוושינגטון מודאגים שצעד כזה של בית הדין הפלילי הבינלאומי יביא את ישראל לסגת מהעסקה. ראשי שבע המדינות המתועשות פועלים כדי להעביר את המסר לבית הדין.

התובע של בית הדין הפלילי, קארים חאן, צילום: אי.אף.פי

תזכורת: ביה"ד הפלילי שוקל להוציא צווים נגד בכירים ישראלים ונגד ראשי חמאס בשם התנהלות שני הצדדים במלחמה. לפי ה"ניו יורק טיימס", ראש הממשלה בנימין נתניהו יכול להיות בין המבוקשים. לא מן הנמנע שהצווים יוצאו בחשאי, והבכירים הישראלים יגלו אותם רק אם וכאשר ייעצרו בחו"ל.

ארה"ב מתנגדת לחקירה וטוענת כי לבית הדין אין סמכות בסיטואציה זו. לדברי פקידים אמריקנים, הפערים בין ישראל לחמאס הצטמקו וכי עסקת השבויים קרובה.

מבית הדין הפלילי לא נמסרה תגובה. נציג ארה"ב באו"ם אמר לרויטרס: "בית הדין הוא גוף עצמאי ועושה את עבודתו ללא התערבות אמריקנית או מגע עם ארה"ב".

בינתיים, סוכנות הידיעות רויטרס חשפה כי תובעים מבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג ראיינו צוותים מבתי החולים "שיפא" ו"נאסר". על פי הדיווח, מדובר באישור הראשון לכך שבית הדין גובה מצוותים הרפואיים עדויות על פשעי מלחמה פוטנציאליים.

לדברי אחד המקורות של רויטרס, האירועים סביב שני בתי החולים הגדולים ברצועה יכולים להפוך לחלק מחקירת בית הדין הפלילי הבינלאומי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר