דיווח: ראש המוסד עשוי להצטרף מחר למשלחת הישראלית לקהיר

על פי הדיווח, המשלחת תצא מחר והתוכנית היא משא ומתן עקיף עם חמאס • מזכיר המדינה האמריקני נחת הבוקר בבירת סעודיה והגיע למפגש עם שרי החוץ של מדינות המפרץ • גורם מצרי: ישראל מסרבת לסיים את המלחמה עד שחמאס יובס.

מזכיר ההגנה האמריקני אנתוני בלינקן: "ישראל הגישה הצעה נדיבה, הדבר היחיד שעומד בפני הפסקת אש הוא חמאס"

מקור מצרי מאשר לערוץ אל-רד כי קהיר תארח סבב מו"מ נרחב בין משלחות של מצרים וחמאס היום (שני). לפי דיווח ברשת אל-ערביה הסעודית ראש המוסד עשוי להצטרף מחר למשלחת הישראלית לקהיר. עוד דווח כי המשלחת תצא מחר והתוכנית היא משא ומתן עקיף עם חמאס. 

משפחות חטופים הדליקו כתובת אש ״חלאס״ על איילון צפון // מירב כהן מור

מזכיר המדינה האמריקני נחת הבוקר בריאד בירת סעודיה והגיע הישר משדה התעופה למפגש עם שרי החוץ של מדינות המפרץ, כך דיווחה רשת אל-ערבייה. בלינקן צפוי עם סיום ביקורו בבירה הסעודית להגיע לירדן למפגש עם המלך עבדאללה וביום שלישי ינחת בישראל למפגש עם ראש הממשלה נתניהו וחברי קבינט המלחמה.

בלינקן בבריאד בירת סעודיה, צילום: רויטרס

"לפני חמאס הצעה נדיבה בצורה יוצאת דופן מצד ישראל", אמר בלינקן. "וברגע הזה, הדבר היחיד שעומד בין תושבי עזה להפסקת אש הוא חמאס. הם צריכים להחליט, והם צריכים להחליט מהר, אני מקווה שהם יקבלו את ההחלטה הנכונה".

"ישראל מסרבת לסיים את המלחמה עד שחמאס יובס"

גורם מצרי טען בשיחה עם סוכנות הידיעות AP כי ישראל "פתוחה לדון בביסוס הפסקת אש קבועה בעזה כחלק מהשלב השני בעסקה". עם זאת, צוין כי ישראל מסרבת לסיים את המלחמה עד שחמאס יובס.

הגורם המצרי הוסיף כי "השלב השני יחל אחרי השחרור של האזרחים והחולים בשלב הראשון. השלב השני יכלול מגעים לשחרור החיילים החטופים. בתמורה ישוחררו אסירים פלשתינים ותהליך השיקום של הרצועה יחל".

קרובי חטופים הדליקו כתובת אש על איילון צפון: "חלאס", צילום: עמיר טרקל

נציגי ארגון הטרור חמאס צפויים להשיב להצעה הישראלית-אמריקנית לשחרור החטופים ובמתן הקלות בסיוע ההומניטרי לתושבי רצועת עזה. ראשי חמאס נמצאים כעת בקהיר ודנים עם צמרת הממשל המצרי על תנאי העסקה והשלכותיה. על פי פרסומים ברשת אלאחדאת הסעודית משלחת ישראלית הוזמנה גם היא לבירת מצרים כדי לקחת חלק בשיחות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר