התפתחות מטרידה: מחלקת המדינה עשויה למנוע אספקת נשק לכוחות צה״ל ביו״ש במסגרת ״מבחני חוק ליהי"

החוק דורש שמדינות שעושות שימוש בנשק אמריקני יעמדו בסטנדרטים של שמירת זכויות אדם • ב"ישראל היום" פורסם כבר בחודש פברואר על אזהרות שקיבלה ישראל בעניין ממשל ביידן

פעילות לוחמי צה"ל ביו"ש . צילום: דובר צה"ל

מדאיג: מחלקת המדינה עשויה למנוע אספקת נשק לכוחות צה״ל ביו״ש, זאת במסגרת "מבחני חוק לייהי". החוק דורש שמדינות שעושות שימוש בנשק אמריקני יעמדו בסטנדרטים של שמירת זכויות אדם. נציגי הממשל טענו בחודשים האחרונים שהיו הפרות כאלה בפעילות צה״ל ביו״ש וביקשו הבהרות. המסקנה שיש הפרות כאלה תהווה מכה קשה לישראל ותעכב נשק שמיועד לכוחות צה״ל ביו"ש.

דובר צה"ל

הרקע לדברים הוא אמירתו של מזכיר המדינה אנתוני בלינקן בכנס שרי החוץ של מדינות G7: ״קיבלתי החלטות בנוגע לשאלה אם ישראל מפרה את חוק לייהי. תוכל לצפות להן בימים הקרובים״.

ב"ישראל היום" פורסם בחודש פברואר האחרון כי ממשל ביידן דורש מישראל לספק לו בדחיפות תשובות על אודות שורה של מקרים, בהם לטענתו יחידות צה"ל הפועלות ביהודה ושומרון, פעלו בניגוד ל"חוק ליהי". משמעות האזהרה כי אם התשובות לא יהיו מספקות, כוחות צה"ליים המשרתים ביו"ש לא יוכלו לקבל סיוע ביטחוני אמריקני. 

בלינקן בכנס שרי החוץ של מדינות G7: ״קיבלתי החלטות בנוגע לשאלה אם ישראל מפרה את חוק לייהי. תוכל לצפות להן בימים הקרובים״.

בלינקן וגלנט (ארכיון), צילום: אי.פי.אי

חוק לייהי דורש שמדינות שעושות שימוש בנשק אמריקאי, יעמדו בסטנדרטים של שמירת זכויות אדם. נציגי הממשל טענו בחודשים האחרונים שהיו הפרות כאלה בפעילות צה״ל ביו״ש וביקשו הבהרות. מסקנה כי יש הפרות כאלה תהווה מכה קשה לישראל ותעכב נשק שמיועד לכוחות צה״ל ביו״ש.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר