בלינקן: "מחויבים לביטחון ישראל ולעצור את ההסלמה"

מזכיר המדינה האמריקני אמר בפני שרי החוץ של ועידת G-7 כי נתקבלה החלטה "לבוא בחשבון עם איראן" • שר החוץ האיטלקי אמר כי ישראל הזהירה את ארה"ב מהתקיפה באיראן "ברגע האחרון"

מזכיר המדינה האמריקני, אנטוני בלינקן, בוועידת ה-G7. צילום: איי.א,.פי

מזכיר המדינה האמריקני, אנטוני בלינקן, אמר היום (שישי) בכינוס שרי החוץ של ועידת ה-G7 כי המדינות מחויבות לביטחונה של ישראל ולעצירת ההסלמה מול איראן. בנוסף אמר בלינקן כי חברות הגוש קיבלו החלטה בכינוס "לבוא בחשבון עם איראן". לדברי בלינקן, "ארה"ב לא הייתה מעורבת בפעולה התקפית". 

בלינקן הוסיף כי הוועידה מגנה את "המתקפה חסרת התקדים של איראן על ישראל. היא חסרת תקדים בהיקף והיא חסרת תקדים ביעד שלה, שהוא ישראל באופן ישיר".

שר החוץ האיטלקי: "ישראל יידעה את ארה"ב על התקיפה ברגע האחרון" // רויטרס



"העולם צריך לדעת שמה שעומד בין העם בעזה להפסקת אש זה ארגון חמאס. הם דחו הצעות נדיבות מישראל", אמר בלינקן, מודה כי המבוי הסתום במגעים נגרם באשמת התעקשות ארגון הטרור. 

בסיס להעשרת אורנים באיספהאן (הבוקר), צילום: רויטרס



שר החוץ של איטליה, אנטוני טאיאני, אמר היום כי ישראל הזהירה את ארצות הברית "ברגע האחרון" בנוגע לתקיפה שביצעה באיראן לכאורה בשעות הלילה. 

טאיאני אמר את הדברים במסגרת כינוס של ועידת ה-G7 באי קאפרי באיטליה. השר הזהיר מפני הסלמה של התקיפות בין ישראל ואיראן וקרא לשתי המדינות לשמור על איפוק. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר