בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק: "העברנו הצעה משלנו, לא סירבנו לעסקה"

לטענת הבכיר בלשכה המדינית של הארגון, בחמאס ויתרו בסוגיית מספרי המחבלים שישוחררו: "בהתחלה הצבנו דרישה ל-500 אסירים פלשתינים לכל חיילת, בהצעה הזאת דרשנו רק 50" • בכיר אחר טען בריאיון "ישראל לא מוכנה לקבל 3 דרישות מרכזיות של חמאס: הפסקת המלחמה, חזרת העזתים לצפון הרצועה והגדלת האספקה לרצועה"

תיעוד מתקיפת תשתית טרור של חמאס ברצועה// דובר צה"ל

בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק, מכחיש הלילה (בין רביעי לחמישי) בראיון ל"א־שרק" כי ארגון הטרור העביר הערות להצעה "הישראלית-אמריקנית", כלשונו. "לא סירבנו להצעה ולא הגשנו הערות. הגשנו מסמך מטעם חמאס לצד השני. כפי שהם עשו, כשהגישו הצעה שלמה. השבנו עליה בהצעה אחרת ב-14 במארס". אבו מרזוק הדגיש "חמאס לא נסוגו מהמשא ומתן ולא היה מבוי סתום".

אבו מרזוק. בכיר חמאס, צילום: רשתות ערביות

לטענת הבכיר בלשכה המדינית של הארגון, בחמאס ויתרו בסוגיית מספרי המחבלים שישוחררו: "בהתחלה הצבנו דרישה ל-500 אסירים פלשתינים לכל חיילת, ביניהם 100 אסירי עולם. בהצעה הזאת דרשנו רק 50. האמריקנים הם אלה שהציעו לנו לדרוש מפתחות חדשים (כדי להגיע) לפתרון". 

 

עוד אמר בכיר חמאס כי לפי המתווה האמריקני - בתמורה לקרוב ל-40 חטופים, שחמאס לא יודע כמה מהם חיים - היו אמורים להשתחרר 700 אסירים, בעוד שחמאס דרש לא יותר מ-1,200. 

רצועת עזה (ארכיון), צילום: אי.אף.פי
מוקדם יותר התראיין הבכיר זאהר ג'בארין מהזרוע הצבאית ל"אל-מיאדין" וטען גם הוא כי חמאס הסכים כביכול למסגרת שלב א' בעסקה. אלא, שבאותו ראיון ג'בארין התלונן כי ישראל לא מוכנה לקבל 3 דרישות מרכזיות של חמאס: הפסקת המלחמה, חזרת העזתים לצפון הרצועה והגדלת האספקה לרצועת עזה.

במקביל, ר"מ קטאר מוחמד א־ת'אני אמר כי יש קשיים במשא ומתן, וציין כי האמירות בוחנת את תפקידה כמתווכת לאור המתקפות היא נתונה להן מצד פוליטיקאים. ככל הנראה כיוון לא רק לישראל, אלא גם לארה"ב, שם חבר קונגרס דמוקרטי תקף את קטאר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר