מחריף העימות בין ארגון המורים למשרד האוצר בעקבות הדרישה להעסיק אנשי חינוך בחוזי קבלן

רן ארז שלח איגרת למורי הארגון ובה טען כי מדובר ב"צעד הראשון בדרך של הפרטת מערכת החינוך והפיכתה ללא-שוויונית" • הוא פירט שורת עיצומים חדשים שהוא מבקש להחיל במאבק כנגד ההחלטה • בין היתר, החלטה כי "אין לצאת לשום פעילות מחוץ לכותלי ביה"ס", ובקשה "לנתק כל מגע עם משרד החינוך"

רן ארז וסמטוריץ'. צילום: גדעון מרקוביץ', אורן בן חקון

יו״ר ארגון המורים רן ארז, שלח היום (שלישי) איגרת למורי הארגון על רקע דרישת משרד האוצר להעסקת מורים ומנהלים בחוזי קבלן וטען בתוקף כי לא יסכים לכך. הוא אף פירט שורת עיצומים חדשים שהוא מבקש להחיל במאבק כנגד ההחלטה.

רן ארז נפסיק החל מהיום כל קשר ומגע עם משרד החינוך // משה בן שמחון

בפתח המכתב, כתב ארז: "משרד האוצר מסרב לקיים כל מו"מ אם לא ניענה לדרישתם להעסיק מורים ומנהלים בחוזי קבלן - שיהפכו אותם לעובדי קבלן, תרתי משמע, ללא ביטחון תעסוקתי וכלכלי. זה הצעד הראשון בדרך של הפרטת מערכת החינוך והפיכתה ללא-שוויונית תוך פגיעה בתלמידים, במורים ובכלל אזרחי ישראל".

הוא ממשיך ומצהיר: "תחילת הפרטתה של מערכת החינוך דומה למה שקורה במערכת הבריאות, בדואר ובעוד גופים שהופרטו. לא רק השירות והציבור נפגעו אלא גם ציבור העובדים. לא ניתן יד לזה בשום פנים ואופן, ממשיכים במאבק".

עיצומים חדשים. רן ארז מודיע על מאבק בהחלטת משרד האוצר (להמחשה), צילום: לירון מולדובן

בשלב זה הוא הכריז על הפעולות שיינקטו בנושא: "להלן ריענון העיצומים, וכן העיצומים החדשים, שאנו נוקטים: אין להעביר ציונים מכל סוג שהוא לכל גורם שהוא, כגון מנהלים, רשתות בית ספריות, משרד החינוך ומפמ"רים. ציון בלבד ניתן למסור בע"פ לתלמיד, ציון בחינה ולא ציון הגשה. כמו כן, אין לצאת לשום פעילות מחוץ לכותלי ביה"ס. שעת סיום יום הלימודים תהיה עפ"י ההסכם הקיבוצי".

הפגנה נגד שר החינוך קיש בעקבות שביתת ארגון המורים ואי מתן ציונים לתלמידים (ארכיון), צילום: גדעון מרקוביץ

"בנוסף, יש לנתק כל מגע עם משרד החינוך (מפמ"רים ומפקחים) ועם כל גורם אחר של משרד החינוך בכל נושא, כולל נושא תוכנית האקדמיזציה ונושא הפסאודו אקדמיזציה של משרד החינוך. בתוך כך, אין להשתתף בשום השתלמות מאורגנת במשרד החינוך. נושא זה יהיה בעוכרנו". הוא מסיים את המכתב ומודיע: "הודעה על המשך השבתת מערכת החינוך תישלח בנפרד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר