מנכ"ל משרד האוצר לרן ארז: "אי אפשר לנהל מו"מ עם אדם שחוזר בו מהסכמות ומתנהל בחוסר אחריות"

על רקע השביתה הארצית בתיכונים, שלומי הייזלר יוצא נגד יו"ר ארגון המורים • מועצת התלמידים והנוער הארצית שהוציאה לפועל את השביתה: "לא נפסיק לפעול, נשבש את סדר היום הציבורי" • התלמידים שובתים במחאה על אי השגת ההסכם בין המורים למשרד האוצר - עליו הם משלמים מחיר יקר שמתבטא באי מתן ציונים למבחנים וביטול טיולים

הפגנה נגד שר החינוך קיש בעקבות שביתת ארגון המורים ואי מתן ציונים לתלמידים (ארכיון). צילום: גדעון מרקוביץ

תלמידי בתי הספר התיכוניים משביתים את הלימודים ברחבי הארץ במחאה על אי השגת ההסכם בין משרד האוצר לארגון המורים. התלמידים הם אלו שבשנתיים האחרונות משלמים מחיר כבד על המחלוקות בין האוצר למורים. מחיר שבא לידי ביטוי באי קבלת ציונים על מבחנים וכן ביטול המסעות והטיולים השנתיים. 

תלמידים פרצו ללשכת שר החינוך// מחאת הסטודנטים

על רקע השביתה, מנכ"ל משרד האוצר שלומי הייזלר שיגר מכתב ליו"ר ארגון המורים רן ארז בו ביקר אותו על התנהלותו שלטענתו היא זו שמונעת את סיום המשבר מול המורים. "התבטאויותיך סותרות במישרין את ההסכמות בינינו באופן חריף שאינו עולה בקנה אחד עם האמת", כותב הייזלר לארז.

"לחצנו ידיים והתכחשת להסכמות"

"התעקשותך לחזור בך מההסכמות שהגענו אליהן לאחר מו"מ ארוך וקשה מסיבה נזק רב ועוגמת נפש למאות אלפי תלמידים, מורים, מנהלים והורים. כפי שתיאר הממונה על השכר במכתביו, בחודש אוגוסט האחרון סיכמנו יחד עם שרי האוצר והחינוך על העקרונות להסכם הקיבוצי. לצערנו, בשבעת החודשים שחלפו, על אף ההסכמות העקרוניות עליהן חתמנו, לא הצלחנו להגיע להסכם, הכה חשוב לציבור עובדי ההוראה בחטיבות העליונות, למערכת החינוך ולתלמידות והתלמידים עצמם".

לחצנו ידיים כשהגענו להסכמות....התכחשותך להסכמות מונעות כל אפשרות לשיח והגעה להסכם. אין כל הצדקה שאלפי בני נוער שכבר נפגעו ממגפת הקורונה ומאירועי השבעה באוקטובר ייאלצו להתמודד עם קשיים. למשרד האוצר אין יכולת לנהל מו"מ עם אדם שחוזר בו מהסכמות, שאומר דבר והיפוכו ומתנהל בצורה חסרת אחריות".

התלמידים קוראים למשרד האוצר ולארגון המורים לשבת ולנסות לגשר על הפערים ובכך לסיים את העיצומים ולהבטיח שקט ושגרה במערכת החינוך. מועצת התלמידים והנוער הארצית יחד עם הנהגת ההורים יזמו ישיבה של ועדת החינוך בכנסת שתתקיים היום (חמישי), בנושא "עיצומי ארגון המורים" אשר פוגעים בשגרת הלימודים.

הפגנה מחוץ לביתו של שר החינוך קיש במחאה על איש השגת ההסכם עם המורים, צילום: גדעון מרקוביץ
הפגנת תלמידים והורים בקדימה, אפריל 2023, צילום: גדעון מרקוביץ

ספיר מוספי יו״ר מועצת התלמידים והנוער הארצית: "זוהי שביתת אזהרה, אנו נשבש את סדר היום הציבורי על מנת לשים סוף לדחייה הממושכת של חתימה על ההסכם, כבר שנתיים שהתלמידים לומדים תחת עיצומים, ועכשיו בתקופת מלחמת ״חרבות ברזל״ הנוער זקוק למערכת יציבה בה הוא יכול ללמוד כמו שצריך ובה הוא יכול לקבל כלים לאזרחות דרך טיולים ומסעות, אנחנו לא נפסיק לפעול עד שתובטח היציבות, גם לשנים הבאות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר