"טרור לכל דבר": 500 דונמים בחוות רימונים נשרפו על ידי ערבים, בהצתה השלישית השבוע

מחבלים הציתו את שטחי המרעה של החווה בבנימין • מתנדבים רבים שהוזעקו למקום הצליחו לכבות את הדליקה • בחווה מספרים: "גל ההצתות הולך ומחריף, מערכת הביטחון חייבת להתעורר ולהקצות את כלל המשאבים הדרושים לנטיעת הרתעה בלב ערביי האזור"

השטח השרוף בחוות רימונים. צילום: ללא

טרור ההצתות עולה מדרגה: מחבלים ערבים הציתו הערב (שלישי), בפעם השלישית השבוע, את שטחי המרעה של חוות רימונים בבנימין. עשרות מתנדבים וכוחות כיבוי שהוזעקו למקום הצליחו לאחר זמן ממושך לכבות את הדליקה, לא לפני שכילתה 500 דונמים שנשרפו כליל.

חשד להצתה מכוונת בגוש עציון (12.11.23) // דוברות יו"ש

מדובר בהצתה חמישית בשבועות האחרונים. לפני כשבוע, לאחר שריפה נוספת שהציתו מחבלים סמוך לעדר הצאן של החווה, עצר צה"ל שני חשודים במעשה, אך במרבית ההצתות האחרות לא נעצרו חשודים.

בחווה אומרים כי דרגי השטח בצה"ל ובמשטרה מנסים במרבית הפעמים לסייע במעצר החשודים, אך כדי להצליח למגר את התופעה המסוכנת נדרשת מעורבות מלאה של שב"כ וצה"ל כאירוע ביטחוני לכל דבר ועניין: "להצתות האלה יש מטרה אחת. בדיוק כמו ההתקפות האחרות כנגד רועי הצאן בגבעות ובחוות - הסגת היהודים מהשטח לטובת הקמת מדינה פלשתינית".

שטחי המרעה של חוות רימונים בבנימין, היום,

"כמעט בכל יום מתרחשת כאן הצתה ערבית שמכלה שטחי מרעה נרחבים, ולעיתים אף מתקרבת לבתי התושבים", מספרים בחווה. "המצב המטורף הזה כבר כמעט הפך לשגרה, אבל מעבר לקצינים זוטרים בשטח שמגדילים ראש ומשתדלים לעזור, מערכת הביטחון מכילה את התופעה המסוכנת הזאת".

לדברי החווה - נדרשת מעורבות מלאה של שב"כ וצה"ל, צילום: ללא

הם מדגישים בקול חד וברור: "זהו טרור לכל דבר ועניין שעלול אף לעלות בחיי אדם. מערכת הביטחון צריכה להתעורר ולהקצות את כלל המשאבים הדרושים לתפיסת המחבלים ונטיעת הרתעה בלב ערביי האזור".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר