מטרים מהגבול: צה"ל השמיד מנהרות חמאס בבית חאנון

בהובלת יחידת יהל"ם מיפו והשמידו הכוחות שתי מנהרות התקפיות - מאחת מהן נכנסו מחבלים לשטח הארץ במבצע "צוק איתן" • המנהרה השנייה לא חצתה לשטח הארץ • מפקד היחידה ללוחמת תת-קרקע באוגדת עזה, רב-סרן א׳: "המנהרה לא חצתה לשטח הארץ והושמדה באמצעות חבלה"

השמדת תוואי המנהרה במרחב בית חאנון // דובר צה"ל

בשבועות האחרונים פעלו כוחות צה"ל בהובלת יחידת ההנדסה של אוגדת עזה יחד עם מערך ההנדסה של פיקוד הדרום, יחידת יהל״ם ובשיתוף כוחות החטיבה הצפונית, למיפוי והשמדת שתי מנהרות התקפיות שנמצאו בבית חאנון בצפון הרצועה – אחת מהן נחשפה כבר במבצע "צוק איתן".

איתור והשמדת תוואי תת קרקע במרחב בית חאנון, צילום: דובר צה"ל

כאמור, אחת המנהרות שנחשפה ב-2014, שימשה את מחבלי חמאס להיכנס לארץ, והושמדה מיד לאחר מכן. במלחמה התגלה בעומק הרצועה מקאע נוסף של המנהרה שהיווה חלק מרשת מנהרות. המנהרה, שהותקפה מספר פעמים במהלך המלחמה הושמדה לחלוטין לאחר תקיפות חיל האוויר.

המנהרה השנייה, גם היא חלק מקשת המנהרות, נחפרה למרחק של 150 מטר מהגבול, אך לא חצתה את הגבול. כוחות הנדסה השמידו אותה באמצעות חבלה.

איתור והשמדת תוואי תת קרקע במרחב בית חאנון, צילום: דובר צה"ל

מפקד היחידה ללוחמת תת-קרקע באוגדת עזה, רב-סרן א׳: "בשבועות האחרונים פעלנו לניקוי והשמדת שתי מנהרות התקפיות נוספות במרחב בית חאנון שבצפון הרצועה, אשר היו במעקב מודיעיני וטכנולוגי מתמשך. אחת מהמנהרות הותקפו מספר פעמים במהלך המלחמה. לאחר עבודת חקר ומיפוי עלה כי התקיפות האוויריות השמידו את התוואי שלה. המנהרה לא חצתה לשטח הארץ והושמדה באמצעות חבלה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר