צה"ל יתחיל לפנות את האוכלוסייה האזרחית במזרח רפיח; תימשך הכנסת הסיוע ההומניטרי לרצועה

רויטרס: משפחות פלשתיניות התחילו לצאת ממחנות הפליטים ברפיח • באזור יש כ-100 אלף בני אדם • לא מדובר בתחילת המבצע הקרקעי עצמו, אלא בפעולה שתאפשר מרחב תנועה לצה"ל • פוזרו כרוזים הקוראים לתושבים להתפנות בנתיבי תנועה ייעודיים • האספקה לתושבי הרצועה תוכנס דרך מעבר ארז ומעבר 96

לאחר הודעות הפינוי: פלשתינים נמלטים מרפיח // רויטרס

לקראת פעולה קרקעית ברפיח. אחרי שבועות ארוכים של תכנונים, איומים ועיכובים, צה"ל התחיל בפינוי, גם אם מוגבל בהיקפו, של אוכלוסייה אזרחית בשכונות במזרח רפיח.

אתמול (ראשון), לאחר ישיבת הקבינט, התקבלה החלטה שאושרה על ידי הדרג המדיני להתחיל בפינוי זמני מתוחם של השוהים בשכונות מזרח-רפיח.

פלשתינים עוזבים את רפיח לאחר שהוטלו כרוזי צה"ל, צילום: רויטרס

הודעה זו הגיעה אחרי נפילתם של שלושה חיילי צה"ל במעבר כרם שלום, ואחרי שבמהלך הלילה תקף חיל האוויר באופן מסיבי בדרום הרצועה.על פי דיווחים פלשתיניים, 22 בני אדם נהרגו בתקיפות.

ואכן, סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה הבוקר (שני) על יציאה של משפחות פלשתיניות ממחנות הפליטים ברפיח, זאת לאחר הודעת צה"ל על הצורך בפינוי מהאזור.

משפחה פלשתינית מתפנה מרפיח, צילום: רויטרס

הרחבת האזור ההומניטרי

כצעד ראשון, צה״ל הודיע על הרחבת האזור ההומניטרי. כלומר, לעת עתה לא מדובר בפינוי נרחב של כל האוכלוסייה האזרחית ברפיח. המטרה היא לאפשר להרחיב את הלחימה ולהפריד את האוכלוסייה האזרחית מאזורי הלחימה במחבלי חמאס.

פלשתינים מתפנים מרפיח, צילום: רויטרס

על פי הערכת צה"ל, במזרח רפיח שוהים כעת כ-100 אלף בני אדם.

האזור ההומניטרי המורחב כולל בתי חולים שדה, אוהלים וכמויות מוגברות של מזון, מים, תרופות ואספקה נוספת. לצד זאת, בשיתוף פעולה עם ארגונים בינלאומיים ומדינות נוספות צה״ל מאפשר הרחבה של היקף הסיוע ההומניטרי שנכנס לרצועה.

מהלך פינוי האוכלוסייה האזרחית, צילום: דובר צה"ל

צה״ל קורא לאוכלוסייה, הנמצאת תחת שליטת חמאס, להתפנות באופן זמני מהשכונות המזרחיות של רפיח אל המרחב ההומניטרי המורחב. עניין זה יתקדם באופן מדורג ובהתאם להערכות מצב שוטפות שיתקיימו כל העת.

פלשתינים ברפיח (ארכיון), צילום: אי.אף.פי

הסיוע ההומניטרי יימשך כסדרו

במקביל לפעולות אלו, תימשך העברת הסיוע ההומניטרי לרצועה. מעבר כרם שלום אמנם יישאר סגור, זאת אחרי הפגיעה הקטלנית בו אתמול (ראשון), אך גורמים בצה"ל אמרו שייעשה הכל כדי שהאספקה ההומניטרית לרצועה ולרפיח תישאר באותה רמה, זאת באמצעות שימוש במעבר ארז ובמעבר 96.

הסיוע עצמו יגיע מאלנבי ומנמל אשדוד - ויימשכו העבודות להקמת המזח האמריקני הצף בחוף הרצועה.

משאיות עם סיוע במעבר ארז (ארכיון), צילום: דובר צה"ל

צה"ל מפזר כרוזים ושולח הודעות טקסט

כדי לאפשר את פינוי המרחב, צה״ל קורא לתושבים בשכונות המזרחיות של רפיח להתפנות באופן זמני לאזור ההומניטרי המורחב באמצעות כרוזים, הודעות SMS, שיחות טלפון ושידורי מדיה בערבית.

הכרוזים שפוזרו ברפיח, צילום: רשתות ערביות

החל מהשעה 08:00 הוטלו במזרח-רפיח כרוזים הקוראים לתושבי עזה  להתפנות באופן זמני מהשכונות המזרחיות למרחב ההומניטרי. ההודעה כוללת מידע על נתיבי התנועה המיועדים למתפנים.

אחד הכרוזים שהוטלו לרפיח, צילום: דובר צה"ל

בכרוז נכתב: "צה"ל מודיע על הרחבת האזור ההומניטרי שבמרחב אלמואסי. מעתה, האזור יפרס מדיר אל-באלח בצפון ועד בלוקים 2323, 2371, 2360, בדרום ובמזרח עד למרכז העיר חאן יונס כפי שמופיע במפה המצורפת. באזור זה יימשך הסיוע ההומניטרי המורחב. צה"ל ימשיך להילחם בארגוני הטרור המשתמשים בכם כמגן אנושי. אנו מזכירים כי העיר עזה הינה מרחב לחימה מסוכן, הימנעו לעלות מצפון לנחל עזה. אין להתקרב לגדר הביטחונית המזרחית והדרומית. צבא ההגנה לישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר