מיכאל, עידו, ראובן וטל: סיפורי הנופלים מהמטח לכרם שלום

מראשון לציון מרעננה, מכפר גלעדי ומירושלים • הלוחמים מיכאל רוזל, עידו טסטה, טל שביט וראובן מרק אסולין נפלו בקרב בעוטף עזה

סמל מיכאל רוזל ז״ל, סמ״ר ראובן מרק אסולין ז״ל, סמ״ר עידו טסטה ז״ל, וסמ״ר טל שביט ז״ל. צילום: ללא קרדיט

ארבעה לוחמים נהרגו אתמול (ראשון) כתוצאה מהמטח לכרם שלום.אתמול הותר לפרסום שמם של הנופלים: סמ"ר עידו טסטה (19, ירושלים), סמ"ר ראובן מרק מורדכי אסולין (19, רעננה) וסמ"ר טל שביט (21, כפר גלעדי). הבוקר הותר לפרסום שמו של סמל מיכאל רוזל (18, ראשון לציון). אלו הסיפורים שלהם

סמל מיכאל רוזל

סמל מיכאל רוזל ז״ל, צילום: ללא

סמל מיכאל רוזל ז״ל, בן 18, מראשון לציון, לוחם בגדוד 931, חטיבת הנח״ל, נפל כתוצאה מהמטח.

"בלב כבד גימנסיה גן נחום מרכינה ראש עם קבלת ההודעה הטרגית על מותו של בוגר בית הספר מחזור ל״ח - סמל מיכאל רוזל ז"ל", כך נכתב מטעם בית הספר בו למד. "מיכאל היה חבר טוב וברוך כשרונות, ערכי, צנוע ונעים הליכות. אנו משתתפים בצערה העמוק של המשפחה. יהי זכרו ברוך".

ראש העיר רז קינסטליך כתב: "בן 18 במותו, בוגר תיכון גן נחום, הותיר אחריו זוג הורים – בוריס ויוליה, ואח גדול - מארק. משפחתו מספרת כי מיכאל היה אהוב מאוד ותמיד מוקף בחברים טובים, אהב לנגן בפסנתר ואפילו לקח חלק בלהקת רוק. מיכאל היו פנים שתמיד האירו, עם העיניים הכחולות היפות והחיוך המבוייש. הוא עשה הכל בכדי להתקבל לשירות קרבי בנח"ל, נשלח לקורס חובשים שם הרגיש הגשמה גדולה ובסיום הקורס, נשלח יחד עם חבריו להילחם ברצועת עזה.
מאחורי מיכאל יש סיפור וחיים שלמים שנגדעו ברגע. ראשון לציון משתתפת בצער המשפחה היקרה ומתאבלת על נפילתו. מיכאל - גיבור ישראל, זכרך יישאר מקור השראה וגאווה לכולנו.
יהי זכרו ברוך".

ראובן מרק מורדכי אסולין

סמ"ר ראובן מרק מרדכי שנהרג בכרם שלום,

בן 19, מרעננה, לוחם בגדוד שקד, חטיבת גבעתי. הוא הותיר אחריו הורים, אחות ושני אחים. עלה משפחתו לצרפת לפני כעשור. הוא ייטמן מחר בבית העלמין הצבאי ברחוב קלאוזנר בעיר. דנה, בת דודה של ראובן סיפרה בבכי: "ראובן היה ציוני. הוא עלה מצרפת. הוא ממש רצה לשרת בקרבי. הוא היה ילד מדהים, ילד טוב. רצה כח הזמן לעשות אווירה טובה, שמח, מחייך. כל המשפחה עלתה בשנת 2014 מצרפת מתוך ציונות. הוא שמר כל הזמן על אחיו הקטן. הם היו דומים. הוא היה אח מדהים".

חיים ברוידא, ראש העיר: "קהילת רעננה שבורה וכואבת על נפילתו בקרב של בן העיר, בוגר תיכון אוסטרובסקי. בימים קשים אלו, כולנו מחבקים את משפחתו של ראובן ז"ל, וכואבים את כאבה.
יהי זכרו ברוך".

עידו טסטה

סמל עידו טסטה על רקע זירת התקרית בכרם שלום,

בן 19, מירושלים, לוחם בגדוד שקד, חטיבת גבעתי. הוא התגורר בשכונת הר חומה. שרון מרטין, מתנדבת למען הלוחמים, שמכונה "האמא של פלחו"ד שקד", ספדה לו: ״נשבר הלב, בצער רב, בכאב עצום אנו מבכים על נפילתו של אח אהוב, חבר, שותף, יחיד סגולה. עידו טסטה ז"ל לוחם, גיבור, שועל קרבות. אין מילים לבטא כמה נוכח אתה בלב ילדנו ושלנו. כמה אהוב אתה. לוחמה זעירה, פלחו"ד שקד, אחים על מלא, כואבים ומצדיעים. לך לשלום ותנוח על משכבך״.

בבית הספר התיכון הגימנסיה העברית בירושלים שבו למד סמ״ר עידו טסטה ספדו לו: ״קהילת הגימנסיה העברית אבלה על נפילתו של עידו טסטה ז״ל, שהיה לוחם בגבעתי ונפל בכרם שלום. אנו משתתפים באבלה הכבד של המשפחה. עידו היה בוגר מחזור ק״ב. יהי זכרו ברוך״.

טל שביט

סמ"ר טל שביט שנהרג בכרם שלום,

בן 21, מכפר גלעדי, לוחם בגדוד 931, חטיבת הנח״ל. במודעת האבל בקיבוץ נרשם: "הלב נשבר. חברי וחברות קהילת קיבוץ כפר גלעדי מודיעים בצער רב על נפילתו של טל שביט, לוחם גדוד 931 בחטיבת הנח"ל, בפעילות מבצעית בכרם שלום על גבול עזה. טל, בנם של איילת ורן שביט, אח לעופרי ורותם ונכדם של אורי ונטע מר-חיים. כמה היו גאים בו. כמה דאגו לו בשבעת חודשי לחימה שלו בעזה. נשבר הלב. יהי זכרו ברוך". 

לירון לוסטיג. חברת המשפחה, ספדה לו: "טל הוא ילד מדהים, הוא היה חברותי, פעל בתנועת נוער והדריך ילדים בקיבוץ שמאוד אהבו אותו והתחברו אליו. ילד שובה לב וחכם. תמיד עם חיוך על פניו. רן, האב, היה גאה בו. הוא נלחם בעזה חמישה חודשים".

השתתפו בהכנת הידיעה: ירון דורון, אבי כהן, עידן אבני, לילך שובל ויורי ילון

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר