"את הזעקה מאתיופיה שמענו עד ירושלים": רס״ר (מיל׳) קאלקידן מהרי נפל במרכז הרצועה

קלקידן מהרי (37), לוחם בגדוד 223, חטיבת כרמלי (2), נהרג מפיצוץ במבנה שבו שהו ליד פרוזדור נצרים • הוא עלה לארץ לבד בגיל 18, והשאיר את אמו באתיופיה - שם קיבלה את הבשורה המרה • אחייניתו ספדה לו: "צודקים כשאומרים שתמיד מדובר בטובים ביותר - נלקח מאיתנו המובחר ביותר שלנו"

רס״ר (מיל׳) קאלקידן מהרי שנפל בקרב במרכז הרצועה. צילום: דובר צה"ל

הותר לפרסום: רס״ר (מיל׳) קאלקידן מהרי, בן 37 מפתח תקווה, לוחם בגדוד 223, חטיבת כרמלי (2), נפל אתמול (ראשון) בקרב במרכז רצועת עזה, מפיצוץ במבנה שבו שהו ליד פרוזדור נצרים.

מהרי עלה לארץ לבד בגיל 18, השאיר את אמו באתיופיה. אימו קיבלה את הבשורה הקשה מנציג המדינה שם.

אחייניתו של מהרי, טל זרביב, ספדה לו ברשת X (לשעבר טוויטר) וכתבה: "קלקידן, דוד שלי, האח הקטן של אמא, נפל בקרב בעזה. צודקים כשאומרים שתמיד מדובר בטובים ביותר. האיכותיים, הציוניים, האופטימים, אוהבי האדם והארץ. נלקח מאיתנו המובחר ביותר שלנו. זה שעלה לארץ לבד בגיל 18, השאיר את אמו האהובה באתיופיה ויצא בנחישות להגשים חלום".

היא סיפרה על דודה: "למד עברית מאפס. התגאה בכל ליבו לעלות על מדים ולשרת את המדינה. תכנן צעד אחרי צעד, בהתרגשות אמיתית ומדבקת, את החיים שלו פה - כישראלי. קורס הנהיגה - שתהיה פרנסה, הצילום - הכישרון שירש מסבא, קאנו - החברה שאהב ואיתה תכנן להתחתן ולהקים משפחה".

"תמיד ידע לשמור על קשר עם אמא אלמז הרחוקה שלו. לבקר, לשלוח כסף, לצלצל ולדרוש בשלומה. את הזעקה שיצאה מתוכה כשהתבשרה בביתה באדיס אבבה על מות הבן הלוחם - שמענו עד ירושלים, והלב רעד".

היא סיכמה: "קלקידן. השארת אחריך אותנו, ואנחנו בלעדיך. משפחה של לבבות מרוסקים, באתיופיה ובישראל. אנחנו אוהבים אותך וגאים בך ומסרבים להיפרד. לא נהיה שוב אותה משפחה בלעדיך".

ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג, ספד ללוחם שנפל: "בצער רב התבשרנו עם צאת החג על נפילתו של הגיבור, בן העיר, רס"ר במיל' קאלקידן מהרי ז"ל. קאלקידן שירת כלוחם בגדוד 223, חטיבת כרמלי, נפל בקרבות ברצעות עזה, בן 37 בנופלו. אנו משתתפים בצערה הכבד של המשפחה וליבנו איתם. עיריית פתח תקווה תסייע בכל שידרש, ותנציח את יקיריה שנפלו על הגנת המולדת.
יהי זכרו ברוך".

מתחילת המלחמה נפלו 608 חיילים, מתוכם 263 מתחילת התמרון הקרקעי ברצועת עזה. מתחילת המלחמה נפצעו 3,311 חיילים, בהם 514 באורח קשה. כעת מאושפזים 26 באורח קשה, 166 באורח בינוני ו-53 באורח קל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר