בישראל מאשרים את חיסול המחבל הבכיר בלבנון; בתגובה כ-30 שיגורים נורו למוצבי החרמון והר דב

פצועה קשה בפיגוע ברמלה, המחבל נוטרל • שר בכיר: "ישנה היתכנות לעסקה בתיווך מצרי, על השולחן: ביטול הפעולה ברפיח" • ההרוג מפגיעת הנ"ט בהר דב - שריף סועאד, ששימש נהג משאית עבור צה"ל

ניסיון סיכול ממוקד בדרום לבנון. צילום: רשתות ערביות

היום ה-203 למלחמה: אזרח ישראלי, שריף סועאד, נהרג הלילה (בין חמישי לשישי) לאחר שנפגע מירי נ"ט במרחב הר דב. ברמלה צעירה בת 19 נפצעה קשה בפיגוע, המחבל נוטרל. לצד זאת, דווח על שני הרוגים בתקיפת כטב"מ בבקעת הלבנון.

 

עדכונים שוטפים

23:49: דיווח: פיצוץ חזק נשמע במחנה הפליטים נור א-שמס שבטול כרם.

פיצוץ במחנה הפליטים נור א-שמס שבטול כרם, צילום: ללא

23:11: דיווח: כטב"ם אמרייקני שלישי, בשווי של כ-30 מיליון דולר, מסוג MQ-9 הופל מול חופי תימן, ככל הנראה בעקבות תקיפה חות'ית. נסיבות המקרה עדיין מצויות בבדיקה. (דוד ברון)

כטב"ם מסוג MQ9, צילום: איי.פי

21:55: בהמשך לדיווחים על תקיפה חות'ית לחופי ים סוף, כלי השיט מדווח על נזק כתוצאה מירי של שני טילים לעברו.

21:21: גם בשעה זו - הירי לצפון נמשך.

הירי לצפון נמשך // ללא

21:00:  לאחר האישור הישאראלי על חיסול בכיר הטרור בלבנון: זוהו עשרה שיגורים למרחב החרמון. הם נפלו בשטחים פתוחים, אין נפגעים כתוצאה מהירי. (עידן אבני)

20:05: צה"ל חיסך באמצעות כלי טיס של חיל האוויר את המחבל מצעב חלף, בכיר בארגון הטרור הג'מאעה האסלאמית בלבנון, שקידם מתווי טרור רבים נגד ישראל. לידיעה המלאה. (לילך שובל)

תיעוד: חיסול המחבל הבכיר בבקעת הלבנון // צילום: דובר צה"ל

19:39: היועץ לביטחון לאומי האמריקני, ג'ייק סאליבן, אמר כי הוא מזהה "מומנטום חדש" במו"מ.

18:40: דיווח לבנוני: טיל נ"ט שוגר לפני זמן קצר מדרום לבנון לעבר הר דב.

18:00: דיווח: שני הרוגים בתקיפת הכטב"מ בבקעת הלבנון.

17:52: תקיפות בכפר כילא בדרום לבנון.

תקיפה בכפר כילא בדרום לבנון, צילום: רשתות ערביות

17:45: יו״ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, אמר לאור השיח על עסקה שמתגבשת לשחרור החטופים: "העסקה המצרית מהווה כניעה ישראלית מסוכנת וניצחון נורא לחמאס. הכנף השמאלית בממשלה שדוחפת אליו מבקשת לעצור את המלחמה באמצעה ובטרם הושגה מטרתה להשמיד את חמאס, ולחזור לימי ה'הסדרים המדיניים' הרי האסון שבסופם הקמת מדינת טרור פלשתינית ביהודה, שומרון ועזה שתסכן את קיומה של ישראל".

17:42: דיווח ראשוני בלבנון: כטב"ם ישראלי תקף רכב בבקעת הלבנון, באיזור אלבקע, במסגרת ניסיון סיכול ממוקד.

דיווחים בלבנון על תקיפה ממוקדת באיזור אלבקאע בלבנון // רשתות ערביות

17:24: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כתב בחשבון ה-X שלו לנוכח האפשרות כי יוטלו סנקציות על לוחמי צה"ל:  ‏"תחת הנהגתי, ישראל לעולם לא תקבל כל ניסיון של בית הדין הפלילי בהאג לערער את זכותה הבסיסית להגן על עצמה: האיום נגד חיילי צה״ל ואישי הציבור של ישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון והמדינה היהודית היחידה בעולם, הוא שערורייתי. ‏לא נכנע לו." (אריאל כהנא)

17:00: פיגוע דקירה ברמלה: בת 19 נפצעה קשה. המחבל, ערבי ישראלי, נוטרל. (אפרת פורשר)

תיעוד מזירת פיגוע הדקירה ברמלה, צילום: תיעוד מבצעי מד"א

16:55: מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנים צבאיים בהם שהו מחבלים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים טיר חרפא ועייתא א-שעב שבדרום לבנון. נוסף לכך, טנקים ביצעו ירי להסרת איום במרחבים יארין וא-דהירה שבדרום לבנון.

תקיפות צה"ל בדרום לבנון // דובר צה"ל

16:46: מסגרת השיחות למצרים ולמשלחת הישראלית היא ל-48 שעות. בסופן - תגובש הצעה שתועבר לבחינת החמאס. מדובר בעסקת "ביניים" קוראים לה, אך לא מכחישים כי ישנה אפשרות שפעולה ברפיח תרד מהתכנון. במסגרת המנדט שניתן למשלחת הישראלית: הפסקת אש, שחרור מחבלים עם דם על הידיים ומעבר של עזתים לצפון הרצועה. (שירית אביטן כהן)

16:16: מעבר ארז: פעילי זכויות אדם, חלקם אזרחי מארה"ב, הפגינו היום סמוך למעבר בקריאה להפסקת אש ולשחרור החטופים. מפגין אחד נעצר.

16:12: העיתון הפרו-קטרי "אל-ערבי אל-ג'דיד" מדווח מפי מקורות מצריים על תכנית חירום מצרית שתופעל החל מיום שלישי הקרוב, למקרה של הרחבת התמרון הישראלי בכיוון רפיח. לפי הדיווחים, בוטלו החופשות במחוזות סיני והתעלה המצריים, וניתנה הוראה להעלות את רמת הכוננות האזרחית במחוזות אלה לעליונה. עוד מדווח העיתון ממקורתיו, על מאמצים של הרגע האחרון מצידה של וושינגטון להכיל את השלכות הפעולה הקרקעית, תוך ניסיון להגיע להסכמה מהירה על עסקת חטופים.

16:10: משלחת המודיעין המצרית הגיעה לארץ והחלה בפגישות עם בכירי מערכת הביטחון. השר איתמר בן גביר קורא לצה"ל לפתוח לאלתר בכיבוש רפיח, "ההצעה המצרית הגיעה כי בחמאס מפחדים מפעולה ברפיח. רפיח עכשיו!"

15:40: פיקוד העורף בעזרת חיל האוויר והמשטרה פינו את הטיל האיראני שנחת בנחל סמוך לערד.

פיקוד העורף בעזרת חיל האוויר והמשטרה פינו את הטיל האיראני שנחת בנחל סמוך לערד | יורם כהן ערד

15:19: דיווח: גורם דיפלומטי מערבי טען כי "ישראל הזהירה את אסד כי אם סוריה תתערב יהיו לכך השלכות"

14:13: שר בכיר: "ישנה היתכנות לעסקה בתיווך המצרי. על השולחן: ביטול הפעולה ברפיח". (שירית אביטן כהן)

13:42: במהלך ימי החג כוחות צה"ל מיפו את ביתו של המחבל שרצח את הנער בינימין אחימאיר בבינימין. במקביל נעצרו מספר מבוקשים המרחב והוחרמו אמצעי לחימה בינהם רובה מסוג "M-4".

פעילות כוחות צה"ל בג'ילזון שבחטיבת בנימין // דובר צה"ל

13:15: דיווח: ביידן לא יטיל סנקציות על יחידות צה"ל שהואשמו ב"הפרת זכויות אדם".

12:44: לוחמי צה״ל סיכלו ניסיון פיגוע בחוות מכוך שבחטיבת בנימין. הכוחות עצרו שני מחבלים שהגיעו לחווה כשבידי אחד מהם גרזן בכוונה לבצע פיגוע במרחב. ברכבם אותרו גרזנים וסכינים נוספים.

11:10: שני ערבים חדרו לפני זמן קצר לחוות המכוך בבנימין ונתפסו בין בתי התושבים על ידי חייל הגמ"ר ששמר במקום. על אחד מהם אותר גרזן, והרכב עמו הגיעו למקום נחשד כגנוב. כוחות משטרה וצבא הוקפצו למקום.

הגרזן שנמצא על המחבלים, צילום: השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

10:34: הלילה ביצעו גדוד חללי אל-אקצא של הפת"ח ירי ממרחק רב לעבר היישוב בת חפר. אין נפגעים. ההערכות מדברות על כך שהירי בוצע כתוצאה מחוסר שביעות הרצון מהמבצע שערך צה"ל בטולכרם בשבוע שעבר.

09:33: האזרח שנהרג במרחב הר דב הוא שריף סועאד, נהג משאית שעבד עבור צה"ל, תושב הכפר ראס אל-עין הסמוך לכרמיאל.

שריף סועאד, שנהרג מפגיעת טיל נ"ט בהר דב, צילום: השימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

09:15: מחבלים שיגרו טילי נ"ט לעבר מרחב הר דב במהלך הלילה, כתוצאה מהשיגור נהרג אזרח ישראלי. בתובה צה"ל תקף מטרות טרור בדרום לבנון. (לילך שובל)

תוצאת תקיפות חיל האוויר בלבנון, צילום: רויטרס
תוצאת תקיפות חיל האוויר בלבנון,

08:46: דוברת של מחלקת המדינה בשפה הערבית, שמילאה תפקיד במשרד האזורי של האמריקנים בדובאי, התפטרה מתפקידה בשל התנגדותה למדיניות של ממשל ביידן ברצועת עזה, כך מדווחת רשת אל ערביה. זו ההתפטרות השלישית במחלקה אז תחילת המלחמה. (אריאל כהנא)

07:38: דיווח בעיתון "אל ערבי אל ג'דיד": ראש המודיעין המצרי עבאס כמאל יעמוד בראש המשלחת המצרית שתגיע לישראל עבור המו"מ לעסקת חטופים. הוא צפוי להיפגש עם  ראש המוסד דוד ברנע וראש המטה לביטחון לאומי צחי הנגבי. בנוסף על פי הדיווח, הסירוב המצרי לפעולה ברפיח נוסעת מהיעדר התחייבות כי המצב באזור לא יצא משליטה בעקבות פעולה צבאית.

06:20: רויטרס: כ-550 מפגינים פרו-פלשתינים נעצרו בשבוע האחרון באוניברסיטאות הגדולות ברחבי ארה"ב.

המשטרה עוצרת מפגינים פרו פלשתינים באוניברסיטת אוהיו // רשתות ערביות

03:31: כמחאה על מדיניות הבית הלבן בנוגע למלחמה של ישראל בעזה - הדוברת בערבית של מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה על התפטרותה. הדוברת, הלה רארית, עבדה במקום כ-18 שנים. מדובר במקרה ההתפטרות השלישי מאותה המחלקה על רקע מלחמת חרבות ברזל.

02:10: ערוץ הטלויזיה "אל-מיאדין" הלבנוני, המקורב לחיזבאללה: בוצע ירי לעבר מטרה צבאית-ישראלית באזור מטולה. 

01:21: דובר צה"ל: חילופי אש בהר דב בין חיזבאללה לכוחות צה"ל. כלי טיס הוזנקו ופועלים במרחב התקרית.

כוחות צה"ל תוקפים מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון // דובר צה"ל

01:14: דיווחים ערביים: צה"ל תוקף בכפר שובא שבצד הלבנוני מול הר דב, אחרי שיגור הטילים של חיזבאללה. (שחר קליימן)

תוצאת תקיפות חיל האוויר בלבנון, צילום: רויטרס

01:11: חיזבאללה הודיע כי אמש, בסביבות 11 בערב, ביצע תקיפה שבמסגרתה שיגר טילי נ"ט לעבר הר דב. (שחר קליימן)

00:50: דיווחים ערביים על תקיפות של צה"ל בכפר חולא בדרום לבנון. (שחר קליימן)

00:48: בדיווחים בתימן נטען כי החות'ים הצליחו להפיל כטב"מ ריגול של ארה"ב. נכון לעכשיו אין לכך אימות מהצד של ארה"ב. (שחר קליימן)

00:23: יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב מייק ג'ונסון על ההפגנות באוניברסיטת קולומביה: "חמאס מתגאה בהפגנות באוניברסיטת קולומביה. אם חמאס תומך בך, זה לא דבר טוב".

יו"ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון, צילום: אי.פי.אי

23:36: החות'ים בתימן, הודיעו כי תקפו "ספינה הישראלית MSC DARWIN במפרץ עדן באמצעות טילים ימיים וכטב"מים". בנוסף, הם טענו כי ביצעו ירי של מספר טילים בליסטיים וטילי שיוט לעבר "מטרות ישראליות באילת".

23:33: דיווח: גורם צבאי בכיר בארה"ב אומר כי צה"ל יציב ברצועת עזה חטיבה שתופקד על אבטחת הכוחות האמריקנים שיבנו את המזח ההומניטרי.

השתתפו בהכנת הידיעה: שחר קליימן, לילך שובל, אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, נטע בר, דור מלול | ארה"ב, רונית זילברשטיין, יהודה שלזינגר, מישל מכול, חנן גרינווד, סוניה גורודיסקי, מרב סבר, איליה יגורוב, עידן אבני, ארז לין.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר