גורם אמריקני: מערכות ההגנה האווירית מתוצרת רוסיה כשלו

רשת פוקס ניוז מדווחת מפי בכיר ביטחוני אמריקני כי "המטרה של התקיפה הישראלית היתה בסיס צבאי איראני באזור אספהאן ליד נתנז, לא מתקני גרעין • בסעודיה דיווחו כי התקיפה בוצעה על ידי שלושה מטוסי קרב אף 35

התקיפה באיספהאן . צילום: מכון המחקר עלמה

חצי יממה לאחר הדיווחים הזרים על תגובה ישראלית למתקפה האיראנית שבוצעה בשבת האחרונה, ממשיכים להיחשף פרטים אודות יעד התקיפה. 

גורם אמריקני אמר לרשת ABC כי כלי טיס ישראליים תקפו אתר עם מכ"מ ליד אספהאן, שמהווה חלק ממערך ההגנה האווירית של מתקן הגרעין בנתנז.

רשת "אל-ערביה" הסעודית דיווחה ממקורותיה כי התקיפה באיראן בוצעה על ידי שלושה מטוסי קרב אף 35. לפי הדיווח, היעד היה מערך מכ"מ של ההגנה האווירית ששימש את המתקן הגרעיני בנתנז. מנגד,בבוקר שישי טענו באיראן כי הם השמידו שלושה כטב"מים.

כתבת רשת פוקס ניוז ג'ניפר גריפין מדווחת מפי בכיר ביטחוני אמריקני כי "המטרה של התקיפה הישראלית היתה בסיס צבאי איראני באזור אספהאן ליד נתנז, לא מתקני גרעין. הישראלים פגעו במה שהתכוונו לפגוע בו. התקיפות כללו מערכות הגנה אווירית בבסיס, לרבות כאלה ששימשו להגן על מתקני גרעין קרובים. זה היה מסר לאיראנים - 'אנחנו יכולים להגיע אליכם'".

עוד דיווחה כתבת פוקס ניוז מפי הבכיר כי "מערכות ההגנה מתוצרת רוסיה היו בלתי יעילות. היתה מטרה אחת וכמה תקיפות עליה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר