האיחוד האירופי יטיל סנקציות נוספות על איראן; דיווחים: תקיפות אוויריות בדרום רפיח

דיווח: שבעה הרוגים בתקיפה אווירית על בית ברפיח • אזעקות הופעלו באזור מטולה, דיווחים על שלוש נפילות • לראשונה: משאיות מזון הועברו לרצועת עזה דרך נמל אשדוד • שני לוחמים נוספים נפצעו במצב בינוני ושישה נוספים במצב קל • צה"ל תקף את המקורות שמהם בוצעו השיגורים לעבר ערב אל-עראמשה • בתוך כך, בלבנון מדווחים על תקיפה בבקאע שבמזרח לבנון • גלנט סמוך למקום הירצחו של הנער בנימין אחימאיר ז"ל: "הטרור האיראני מתחיל בטהרן ומנסה להגיע עד יו"ש"

כטב"ם נפץ מתפוצץ במתנ"ס בגליל

היום ה-194 למלחמה: 18 נפצעו היום (רביעי) מהירי הכבד לערב אל-עראמשה, אחד מהם במצב אנוש. רוב הפצועים הם חיילי מילואים. לוחם מיחידת שלדג נפצע אתמול באורח קשה בקרב בצפון הרצועה. כטב"ם מתאבד התפוצץ על המבנה, בצבא מתחקרים מדוע לא יורט. ההערכה בצה"ל היא כי הירי הגיע בתגובה לחיסול שני בכירים בחיזבאללה אתמול.

 

עדכונים שוטפים

02:30: רויטרס: אלג'יריה תעניק לסוכנות אונר"א תרומה של 15 מיליון דולרים, כך על פי הטלוויזיה הממלכתית במדינה. 

01:30: מנהיגי האיחוד האירופי שהתכנסו בבריסל החליטו להגביר את הסנקציות על איראן בעקבות תקיפתה בישראל. עוד גינו את המתקפה, אישרו כי הם מחויבים לביטחון ישראל וקראו לכלל הצדדים להימנע ממתיחות נוספת. ככל הנראה ההגבלות שיוטלו יהיו בעיקר בהקשר לכלי טיס בלתי מאויישים וטילים. 

01:00: דיווחים על תקיפות בדרום לבנון 

00:45: דיווחים פלשתיניים על תקיפות אוויריות בדרום רפיח, סמוך לגבול עם מצרים

00:15: "אונר"א מעבירה מסרים הקוראים להשמדת ישראל - לילדים פלשתיניים", כך אמר שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן נשא דברים בדיון מועצת הביטחון של האו"ם על מצבה של סוכנות הסעד."הגיע הזמן להפסיק את המימון שלהם", הדגיש וטען כי ארגונים אחרים סוכנויות או"ם אחרות יוכלו להחליף אותה.

23:59: אחרי שעות ללא אזעקות: התרעות מפני ירי רקטות הופעלו במטולה וישובים נוספים בסביבה. (עידן אבני)

23:38: דיווח ערבי: כוחותינו פועלים לסיכול טרור במחנה הפליטים נור א-שמס בעיר טולכרם.

22:44: מועצת הביטחון של האו״ם מקיימת כעת דיון מיוחד במצבה של סוכנות אונר״א; השגריר ארדן צפוי לנאום במועצה ולתקוף את אונר״א שהפכה לארגון טרור ומנציחה את הסכסוך. (אריאל כהנא)

22:21: כתב של הערוץ הלבנוני "אל-מנאר", השייך לחיזבאללה, דיווח כי צה"ל תקף באל-חיאם שבדרום המדינה.

דיווח ערבי: צה"ל תוקף בדרום לבנון,

22:03: מחר צפויים להתכנס גם קבינט ניהול המלחמה וגם הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון בנושאים הבוערים שעל הפרק, כשהמוקד יהיה תגובה למתקפה האיראנית על ישראל. כמו כן, הקבינטים יעסקו במגעים לעסקת חטופים שנקלעה למבוי סתום, ולהתחממות בחזית הצפונית.

21:28: צה"ל מאשר: תקפנו תשתית טרור המשמשת את מערך ההגנה האווירית של חיזבאללה בעומק לבנון. (עידן אבני)

20:43: דיווח ברויטרס: ראש ממשלת קטאר מוחמד א-תאני הודיע כי קטאר "בוחנת מחדש את מעמדה כמתווכת בין ישראל לעזה". לדבריו, "תפקידנו מנוצל לרעה על ידי פוליטיקאים למטרותיהם". הוא הוסיף כי "היו לנו מגעים נרחבים עם טהרן ועם וושינגטון כדי להכיל כל הסלמה. אנחנו שומעים מכל הגורמים באזור שהם לא רוצים מלחמה - הדרך הטובה ביותר לצמצם את ההסלמה באזור היא לעצור את המלחמה בעזה". לידיעה המלאה

20:10: דובר צה"ל באנגלית עדכן כי הועברו משאיות מזון מנמל אשדוד לרצועת עזה, לראשונה מאז פתיחת נקודת הבידוק החדשה.

20:00: דובר צה"ל עדכן כי כחלק מהאצת מוכנות הצבא להגנה והתקפה חזקה בזירה הצפונית, הושלם אתמול תרגיל רחב היקף בגליל בהובלת אוגדה 91 (עוצבת הגליל) ובשיתוף חיל האוויר, משטרת ישראל לצד כוחות חילוץ וההצלה. התרגיל, כך נמסר, "מהווה חלק משמעותי מתהליך ההכנה של האוגדה למגוון תרחישים בצפון תוך התמודדות עם שטח מורכב, תנאי מזג אוויר מקשים ואירועי רב-נפגעים". (לילך שובל ועידן אבני)

תיעוד: אוגדה 91 תרגלה תרחישי מלחמה בגבול לבנון // דובר צה"ל

19:00: דובר צה"ל עדכן כי בשבוע האחרון כוחות צה"ל ושב"כ, בפיקוד החטיבה הצפונית באוגדת עזה, ביצעו מבצע ממוקד במרחב אזרחי בבית חאנון בעקבות אינדיקציות מודיעיניות על הימצאות מחבלים במקום. באירוע זה נפצע אתמול לוחם מיחידת שלדג באורח קשה. במבצע, פשטו הלוחמים על שני מבנים ששימשו כבתי ספר, בעקבות מידע מודיעיני שהעיד על הימצאות מחבלים מחמאס והג'יהאד האיסלאמי, שנמצאים במבנה ומשתמשים באזרחים השוהים במקום כמגן אנושי. לפני הכניסה למבנה, הכוחות כרזו וקראו לפינוי האזרחים, למען ביטחונם. (לילך שובל)

מחבלים הסתתרו בבתי ספר - צה"ל ושב"כ פשטו על המקום: תיעוד פעילות הכוחות בבית חאנון // דובר צה"ל

18:55: דיווחים ערביים על תקיפה בבקאע שבמזרח לבנון. (שחר קליימן)

תיעוד מהתקיפה המיוחסת לישראל במזרח לבנון // רשתות ערביות

18:21: שר הביטחון גלנט סייר בזירת הפיגוע שבו נרצח הנער בנימין אחימאיר ז״ל: ״הטרור האיראני שמתחיל בטהרן מנסה להגיע עד ליהודה ושומרון כדי לפגוע באזרחי ישראל. את ידיהם המגואלות בדם נגדע בכל מקום - בבלימה ובמתקפה״. (לילך שובל)

שר הביטחון גלנט סייר בזירת הפיגוע בו נרצח הנער בנימין אחימאיר ז״ל, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

17:51: צה"ל עדכן שרוב הפצועים בערב אל-עראמשה הם חיילים. לפי צה"ל, שישה נפצעו באורח קשה, שניים באורח בינוני ושישה נוספים נפצעו קל. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי ומשפחותיהם עודכנו. צה"ל תקף את מקורות הירי.  (לילך שובל)

17:38: מועצת שלומי הודיעה לכלל הישובים שנמצאים צמוד וסמוך גדר 0-4 ק"מ מגב"ל,  כי יש למנוע התקהלויות במקומות שאינם ממוגנים בבטון, לדוגמא: חדר אוכל, מבני ציבור ועוד. (עידן אבני)

17:19: דיווח פלשתיני: מחר ייכנסו שתי משאיות עם אספקה של סיגריות לרצועת עזה דרך מעבר רפיח. (שחר קליימן)

16:55: דיווחים בלבנון: חיל האוויר תקף בכפר א-נאקורה בדרום המדינה. (שחר קליימן)

16:50: מאות עזתים תועדו מבלים בחוף הים בדיר אל-בלח. זהו אזור שצה"ל לא הגיע אליו עדיין במהלך התמרון. 

תיעוד: מאות עזתים מבלים בחוף הים בדיר אל-בלח // רשתות ערביות

16:50: התכנית האסטרטגית "תכנית החומש" של מנהלת תקומה אושרה פה אחד ע״י הממשלה היום. ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אנחנו נשקיע סכום גדול מאוד של 19 מיליארד ש"ח כדי להזניק את יישובי עוטף עזה לדורות. אנחנו נשקיע בדיור, בתשתיות, בחינוך, בתעסוקה, ברפואה ועוד. מחבלי החמאס ביקשו לעקור אותנו – אנחנו נעקור אותם ונעמיק שורש. נבנה את ארץ ישראל ונשמור על המדינה שלנו". (שירית אביטן כהן)

16:12: מרכז הרפואי לגליל מעדכן: הובאו 18 נפגעים מהיישוב ערב אל-עראמשה שבגבול הצפוני, רובם סובלים מפגיעות רסיסים. אחד הפצועים מוגדר במצב אנוש (הוכנס לחדר ניתוח), שניים במצב קשה, ארבעה בינוני והשאר קל. (עידן אבני)

15:53: הרמטכ״ל הגיע היום לפגוש את המתגייסים החדשים לחטיבות נח״ל וכפיר בלשכת הגיוס בתל השומר: "להילחם להחזרת החטופים זו משימה נעלה, שנהיה מוכנים לעשות כל דבר כדי להצליח בה". (לילך שובל)

הרמטכ"ל למתגייסים: "להילחם להחזרת החטופים - משימה נעלה" // דובר צה"ל

15:18: השיגורים לגליל: למרכז הרפואי לגליל בנהריה הובאו 14 נפגעים מהיישוב ערב אל-עראמשה. (עידן אבני)

15:00: צה"ל תקף את המקורות מהם בוצעו השיגורים לעבר ערב אל-עראמשה; במקביל מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר מבנה צבאי בו שהו מחבלים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב עייתא א-שעב שבדרום לבנון. (לילך שובל)

תיעוד: צה"ל תקף מבנה צבאי בו שהו מחבלים של חיזבאללה // דובר צה"ל

14:30: חיזבאללה קיבל אחריות על המתקפה האחרונה בצפון. בהודעת ארגון הטרור דווח על שיגור כטב"מים מתאבדים וטילים (שחר קליימן)

14:08: עיתון אל-מנאר הלבנוני מדווח על תקיפה ישראלית בכפר עיתא א-שעב בדרום לבנון (שחר קליימן)

13:48: לאחר הפגיעה במתנ"ס בערב אל עראמשה, עוד נ"ט נורה. (עידן אבני)

תקיפת מבנה בערב אל עראמשה, צילום: .

13:20: שבעה פצועים בפגיעה ישירה בערב אל עארמשה בצפון - שני פצועים קשה במקום, פצוע בינוני וארבעה פצועים במצב קל. תושבים באזור מתבקשים להישאר במבנים ממוגנים (עידן אבני)

פגיעה ישירה במתנס בערב אל עראמשה, צילום: .

11:16: שר החוץ הבריטי דייויד קמרון נחת בישראל ואמר: "זה ברור שישראל תקבל החלטה לפעול באיראן, אנחנו מקווים שהפעולה לא תסלים את המצב באזור". קמרון נפגש עם שר החוץ ישראל כ"ץ אשר הבהיר: "לישראל זכות להגיב נגד המתקפה של איראן, מבקש להכריז על משמרות המהפכה כארגון טרור ולקדם הטלת סנקציות על פרויקט הטילים של איראן". (שירית אביטן כהן)

שר החוץ ישראל כ"ץ ושר החוץ של בריטניה, הבוקר, צילום: סיון שחור, לע"מ

09:58: מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, אתרים צבאיים ומבנים צבאיים של חיזבאללה במרחבים אל-חיאם, אל מנצורי, עלמא א-שעב ויעטר שבדרום לבנון (לילך שובל)

09:09: כלי טיס של חיל האוויר חיסלו ביממה האחרונה מספר מחבלים והשמידו תשתיות טרור. באחת התקיפות, כלי טיס תקף חוליית מחבלים שהפעילה רחפן חמוש לעבר הכוחות שפעלו במרחב. בתקיפות נוספות, כלי טיס של חיל האוויר תקף מספר משגרי רקטות מוכנים לשיגור לשטח הארץ. צפו:  (לילך שובל)

תיעוד מתקיפת תשתית טרור של חמאס ברצועה

09:02: אזעקות נשמעו ביישובים חורפיש, אלקוש ועוד בגליל המערבי (עידן אבני) 

07:45 כוחות הביטחון הרסו הלילה בכפר בני נעים את הבתים של מחמוד עלי זיידאת ואחמד מוחמד זיידאת, שביצעו את הפיגוע ברעננה בחודש ינואר בו נרצחה עדנה בלושטיין ז״ל בת ה-79 ופצעו 18 בני אדם נוספים. צפו: (חנן גרינווד)

כוחות הביטחון הרסו את בתי המחבלים שביצעו את הפיגוע ברעננה

07:42: התרעות באלקוש שבגליל העליון, זוהו ארבעה שיגורים מלבנון שנפלו בשטחים פתוחים (עידן אבני)

07:13: דיווח בוול סטריט ג'ורנל: כוחות משמרות המהפכה בסוריה נוקטים אמצעי חירום מחשש לתקיפה ישראלית. חלק מאנשי משמרות המהפכה עזבו את בסיסיהם בסוריה וחלק עוזבים אותם בלילות. 

אנשי כוח קודס של משמרות המהפכה בסוריה ארכיון, צילום: .

05:56: לוחם מיחידת שלדג, נפצע אתמול באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. משפחתו עודכנה. (לילך שובל)

05:41: ארה"ב הודיעה כי ביצעה משלוח נוסף של סיוע הומניטרי לרצועה. במהלך המשלוח הוצנחו כ-25,300 ארוחות, כך על פי דיווח ב-CNN.

05:00: שגריר ארה"ב באו"ם תומס גרינפילד: ארה״ב לא רואה כיצד מתן חברות קבועה לפלשתינים באו״ם מקדמת את פתרון שתי המדינות. כך על פי דיווח ברויטרס.

04:39: דיווחים ערביים על תקיפה ישראלית בדרום לבנון.

תקיפה בכאים, צילום: רשתות ערביות

03:44: דיווח ב-CNN: על פי היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן ארה"ב תטיל סנקציות חדשות על איראן בימים הקרובים.

03:25: בית הנבחרים האמריקני החליט כי הקריאה  "From the River to the Sea" מוגדרת כאמירה אנטישמית וקריאה להשמדת מדינת ישראל. (דור מלול)

03:13: דיווחים פלשתינים על תקיפה במחנה נוסריאת שברצועת עזה.

02:42: דיווחים לבנונים: תקיפה ישראלית על בית בעיירה אלמה אל-שעב, דרומית ללבנון.

תקיפת צה"ל בדרום לבנון (ארכיון), צילום: אי.אף.פי

02:18: צבא ארה"ב: הכוחות יירטו שני כלי טיס בלתי מאוישים באזורים הנשלטים על ידי החות'ים בתימן בגיבוי איראני - לא דווח על פציעות או נזק.

02:05: היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן: "ארה"ב מתכננת להטיל סנקציות חדשות על תוכנית הטילים והמזל"טים של איראן בימים הקרובים ומצפה שבעלי בריתה ילכו בעקבותיה". (דור מלול)

00:51: דיווחים ערביים: האמיר של קטאר מקיים שיחה עם יורש העצר הסעודי לדון במצב האזורי והבינלאומי במזרח התיכון ובדגש על רצועת עזה.

00:25: ראש ממשלת אירלנד אמר ל-CNN כי "אירלנד ברורה בצורה יוצאת דופן בגנותה של חמאס, ושל הזכות של ישראל להיות מסוגלת לחיות ובביטחון. אבל אנחנו גם מאמינים שההיגיון (של ישראל) התחלף כעת בנקמה". 

מועצת הביטחון של האו"ם, צילום: GettyImages

00:20: דיווח ב-CNN: ועדת חקירה של האו"ם מאשימה את ישראל בשיבוש פעיל במאמציה לאסוף ראיות מקורבנות ועדים ממקור ראשון לתקיפות של חמאס בשבעה באוקטובר.

23:54: דיווחים פלשתיניים: שבעה הרוגים, ביניהם ארבעה ילדים, בתקיפה של חיל האוויר על בית במחנה יבנא במרכז רפיח שבדרום רצועת עזה.

23:43: בריטניה מודאגת מ"רמות האלימות המזעזעות" ביהודה ושומרון בעקבות מהריגת בנימין אחימאיר בשבת, כך דווח ברויטרס.

בלינקן (ארכיון), צילום: אי.אף.פי

23:00: מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, דן עם ראש ממשלת קטאר, מוחמד א-תאני, במתקפה האווירית חסרת התקדים של איראן על ישראל. השניים הדגישו בהודעה משותפת את חשיבותה של תגובה דיפלומטית מתואמת ואת הצורך להימנע מהסלמה נוספת. (אריאל כהנא)

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר