בני משפחות חטופים נחקרו במשטרה: "לא ישתיקו אותנו"

שחר מור (זהירו) ונטלי צנגאוקר זומנו לחקירה בעקבות ההפגנה הסוערת אתמול מול הקריה בתל אביב • צנגאוקר הורחקה מ"הפגנות לא חוקיות" למשך עשרה ימים • זהירו: "מדובר בניסיון הפחדה, לא ישקיטו אותנו עד שכל החטופים יחזרו הביתה"

הפגנה מחוץ לתחנת המשטרה שבה נחקרו קרובי חטופים: "אתם לא לבד" // אבי כהן

נטלי צנגאוקר, אחותו של החטוף מתן, הורחקה מ"הפגנות לא חוקיות" במשך עשרה ימים. כך הוחלט היום (רביעי) בתום החקירה במשטרה של צנגאוקר ושל שחר מור (זהירו), אחיינו של החטוף אברהם מונדר. השניים נחקרו בעקבות ההפגנה הסוערת שהתרחשה שלשום מול שער בגין בקריה בתל אביב. 

שחר מור (זהירו), אחיינו של אברהם מונדר, בדרך לחקירה במשטרת תל אביב, צילום: יהושע יוסף

המשטרה לא אפשרה לעינב צנגאוקר, אימו של החטוף מתן, להיכנס עם נטלי לתחנת המשטרה עד לחדר החקירות. גם לח"כים נעמה לזימי וגלעד קריב שיש להם חסינות פרלמנטרית לא אישרו כניסה. עשרות מפגינים קראו למשפחת צנגאוקר מחוץ לתחנת המשטרה: "״אתם לא לבד״.

זהירו: "מדובר בחקירה פוליטית. אני לא יודע למה קראו לי לחקירה, כנראה בגלל איזו סיבה פוליטית. לא ישקיטו את כולנו, אנחנו נמשיך להגיד את מה שצריך להיות - הבאת החטופים זה דבר ראשון, ואם הממשלה לא יכולה לעשות את זה. אנחנו נדרוש שמישהו אחר יעשה את זה, אני אחקר, יהיה בסדר, אני לא הנושא כאן. החקירה לא מזיזה לי את קצה הציפורן. זאת הפחדה".

שחר מור זהירו, אחיינו של החטוף אברהם מונדר בדרך לחקירתו במשטרה

מהמשפחות של הנחקרים נמסר: "הניסיונות להלך עלינו אימים לא יעבדו. ממשלת ישראל כשלה בלהחזיר אלינו הביתה את משפחותינו וכעת מנסים להפחיד אותנו באמצעות חקירות. המשטרה מתעמרת ומהלכת אימים על משפחות חטופים. ממשלת ישראל צריכה להתבייש בעצמה - בזמן שאנחנו חיים מיום ליום תחת סערות ומתח בלתי נתפס על רקע הניסיון להביא עסקה והחשש לחיי יקירינו, הממשלה מנסה להשתיק אותנו. לא יקרה. נילחם על חיי יקירינו, נאבק על כל החטופים".

שחר מור (זהירו), אחיינו של החטוף אברהם מונדר, לוחץ את ידיו של מזכיר המדינה האמריקני, צילום: ללא קרדיט

אגב, בדרך לחקירתו בתל אביב הספיק זהירו ללחוץ את ידו של מזכיר המדינה האמריקני, אנטוני בלינקן. בהפגנה מול השגרירות האמריקנית. על כך סיפר זהירו: "הוא היה מלא אמפטיה, דיבר ללב ולעיניים שלנו, כמו ביבי רק לא בדיוק, כמו כל פוליטיקאי ישראלי, ידינו באמריקאים, נואשנו מהפוליטיקאים הישראלים. עד שכל החטופים יהיו כאן - לא ננוח".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר