לא לומד לקח: הסיע שב"חים - למרות שבעבר נכלא ל-15 שנה בשל הסעת מחבלת

תושב לוד, בן 43, עצר בבדיקה שגרתית של רכבו במחסום עופר • השוטרים במקום זיהו שהנוסעים ברכבו הם שוהים בלת חוקיים המנסים להסתנן לתוך ישראל • בעבר הורשע בהסעת מחבלת שפוצצה את עצמה ליד תחנת המשטרה ביפו

שוהים בלתי חוקיים (ארכיון) . צילום: קוקו

תושב לוד (43) לא למד את הלקח ואחרי שבעבר נידון ל-15 שנות מאסר בגין הסעת מחבלת מתאבדת לתחומי ישראל, הואשם היום (רביעי) שוב, בגין הסעת שוהים בלתי חוקיים. המשטרה מבקשת להאריך את מעצרו עד לתום ההליכים.

דוברות המשטרה

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי יחידת התביעות שלוחת יהודה -ש"י, ביום שני השבוע העלה הנאשם לרכבו תושבים זרים וכן אנשים נוספים שזהותם אינה ידועה והסיעם לתל אביב וללוד. הוא החל בנסיעה בכביש 443 וכאשר הגיע סמוך למחסום מכבים, שב על עקבותיו, והחל לנסוע לכיוון מחסום עופר. שם הוא נעצר לבדיקה שגרתית ולאחר ששוטר בדק את יושבי הרכב, נמצא כי התושבים הזרים השוהים בו אינם מחזיקים באישור כניסה לישראל.

בבקשת המעצר ציון כי הנאשם נידון בעבר למאסר של 15 שנה בפועל, אחרי שהכניס מפגעת מתאבדת לישראל, שניסתה לבצע פיגוע סמוך לתחנת המשטרה ביפו. באותו מקרה, המחבלת פוצצה את עצמה וכתוצאה מהפיצוץ נהרגה במקום ושני חיילים נפצעו, אחד באורח בינוני בבטנו והשני באורח קל בראשו.

איתור שוהים בלתי חוקיים באתרי בנייה (ארכיון), צילום: קוקו

"נוכח המצב הביטחוני השורר בארץ והעובדה כי אוכלוסיית התושבים הזרים מהווה סיכון משמעותי לביטחון הציבור, וישנה מעורבות גבוהה של תושבים זרים בפיגועי טרור ובשטחי איו"ש, קיימת מסוכנות גבוהה מאת הנאשם אשר מנסה להערים על גורמי הביטחון ומנסה להכניס תושבים בלתי חוקיים לישראל", נכתב בבקשת המעצר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר