"חומוס ומעדנים הושארו שעות בשמש": 130 חיילים סבלו מהרעלת מזון בבסיס צה"ל

משרתים בבסיס הטירונות ניצנים, וביניהם מפקדים, סובלים מתמינים החל משלשום • 17 מהם פונו למיון • הורה ל"ישראל היום": "קיבלו אוכל לא אכיל" • צה"ל: "מקור התופעה נבדק"

חיילים בחדר אוכל בבסיס, אילוסטרציה . צילום: גדעון מרקוביץ'

פרסום ראשון: כ-130 חיילים ומפקדים מבסיס הטירונות ניצנים סובלים מהרעלת מזון מאז ארוחת צהריים ביום רביעי, כאשר 17 מהם פונו למיון. החיילים החלו לסבול מתסמינים בין יום רביעי בערב ועד חמישי בשעות הבוקר המאוחרות. נכון לרגע זה, 93 מהם חזרו לפעילות.

המזון שהוגש לחיילים, צילום: ללא קרדיט

בצה"ל מנסים למצוא את מקור המזון המקולקל, שכן גם חיילים בשטח וגם חיילים שאכלו בבסיס התלוננו. ההערכה היא שהמזון המקולקל הוגש לחיילים ביום רביעי בארוחת צהריים. צה״ל בודק זאת ולקח דגימות מהאוכל לבדיקת מעבדה. רוב הנפגעים היו בשתי פלוגות טירונים, אך גם סגל, וצוותי מטבח סבלו מההרעלה. 

הורה של אחד החיילים אמר ל״ישראל היום״: ״חומוס ומעדנים הושארו שעות ארוכות בשמש. האוכל שהחיילים קיבלו לא אכיל, ולא נותנים להם לקנות אוכל כי זה בסיס טירונות. לא ייאמן שהצבא מתנהל כך״.

מצה"ל נמסר בתגובה: "בימים האחרונים טופלו חיילים בבסיס ניצנים לאחר שחשו ברע. לחיילים ניתן מענה רפואי בהתאם למצבם הבריאותי. מקור התופעה נבדק ומתוחקר על ידי המפקדים ואנשי המקצוע. כלל החיילים חשים בטוב לאחר שנבדקו על ידי רופא וצוותים רפואיים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר