דרמה בתחרות מיס ארה"ב: שתי המלכות ויתרו על הכתר בשל התעמרות

יומיים אחרי פרישתה של נואליה וויט בשל "התמודדות עם בעיות מנטליות" גם מיס טין ארה"ב הודיעה כי היא לא מעוניינת בתואר • "הן כבולות לחוזים דרקוניים להמשיך לחייך לא משנה מה וזאת חרף תנאי עבודה מזיקים"

נואליה ווייט, ויתרה על התואר. צילום: GettyImages

תחרויות יופי מתגלות לעיתים כאירוניות במיוחד כשמאחורי הקלעים ההתנהלות היא הכל חוץ מיפה ונוצצת. הדרמה האחרונה שמטלטלת את עולם הביטוי מגיעה מארצות הברית ומקורה בתחרות "מיס ארה"ב" בגרסה הבוגרת והצעירה שלה.

ראשיתה של הדרמה בתחילת השבוע, אז הכריזה מיס ארה"ב לשנת 2024 נואליה ווייט בת ה-24 כי היא מוותרת על הכתר והתואר בשל "התמודדות עם בעיות מנטליות".

"אף פעם אל תתפשרו על הבריאות הנפשית והרווחה שלכן. הבריאות שלנו היא העושר שלנו", כתבה ווייט בפוסט ששיתפה באינסטגרם שלה ביום שני.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Noelia Voigt (@noeliavoigt)

"המסע שלי כמיס ארה"ב היה משמעותי מאוד", הוסיפה וכתבה על המסע בן שבעת החודשים שלה כנושאת בתואר, "וייצגתי את יוטה ואחר כך את ארה"ב בתחרות מיס יוניברס בגאווה". בסיומו של הפוסט שיתפה ווייט כי היא הגיעה להחלטה הקשה לוותר על הכתר והתואר בהם זכתה בספטמבר.

יומיים אחרי פרישתה של ווייט, תחרות היופי שבה לכותרות כשגם המחזיקה בתואר מיס טין ארה"ב אומהסופיה סריוסטאווה בת ה-17 הכריזה על ויתור על הכתר והתואר במהלך שהגיע לדבריה לאחר שהבינה שהערכים שלה לא עולים יותר בקנה אחד עם אלה של התחרות.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Miss Teen USA (@missteenusa)

בעוד מארגני התחרות בחרו בתחילה להביע תמיכה בהודעת הפרישה של ווייט ומסרו כי הם מכבדים אותה ושמים בעדיפות עליונה את רווחתן הנפשית של המחזיקות בתארים ואת הצורך שלה לתעדף את בריאותה הנפשית בזמן הזה, מאחורי הקלעים מקורות יודעי דבר חושפים דרמה שלא הייתה מביישת טלנובלה.

"הן על קוצים כבר חודשים", סיפרו המקורות לאתר הפוסט על תחושותיהן של ווייט ואומה. "הן כבולות לחוזים דרקוניים להמשיך לחייך לא משנה מה וזאת חרף תנאי עבודה מזיקים", הוסיפו ואמרו.

"הסביבה הרעילה הזו סביב התחרויות היא מקור לדאגה גדולה", אמרו והתריעו כי יש צורך דחוף בהתערבות של גורמים בכירים בהנהלת התחרות.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Noelia Voigt (@noeliavoigt)

פרישתן של השתיים הגיעה במקביל לפרישה של קלאודיה מישל, מנהלת המדיה החברתית של התחרות בתחילת החודש שכתבה בין היתר בפוסט ששיתפה: "אני חשה שהאופן בו ההנהלה הנוכחית מדברת על המחזיקות בתארים היא לא מקצועית ולא ראויה ואני מתנערת מסביבת עבודה רעילה ובריונות מכל סוג. אני מאמינה שהבריאות הנפשית של נואליה ואומה גבתה מהן מחיר ואני לא יכולה לשתוק לנוכח כך".

מקורב לשלוש הוסיף ואמר לאתר הפוסט כי התזמון שלהן לא היה מקרי וכי הן החליטו לפרוש יחדיו ותיאמו ביניהן את ההודעות. 

"ההחלטה לא הייתה קלה עבורן", הוסיף. "נואליה ואומה מסורות מאוד ועבדו קשה מאוד עבור התחרות. ההחלטות שלהן לא התקבלו בקלות דעת, אבל הן החליטו לפעול יחד. הן חוששות לדבר מעבר להצהרות שלהן בזמן הזה בגלל הארגון כי אינן מעוניינות שזה יגרום להן לנזק בעתיד".

המקור הוסיף וסיפר כי במקרה של אומה הבריונות מאחורי הקלעים הייתה כה חמורה, עד כי הוריה התערבו ולא אפשרו לנשיאת הארגון ליילה רוז לדבר ישירות עם בתם. "כל ההתנהלות כולל התכתבויות הייתה צריכה לעבור דרך ההורים שלה. הם נפגשו על בסיס שבועי עם גורמים בארגון בניסיון לגרום לשינוי אבל שום דבר לא נעשה ושום דבר לא משתנה".

גולשים חדי עין שיתפו בתחילת השבוע את העובדה כי האות הראשונה בכל משפט בהודעת הפרישה של ווייט אייתו את המסר "משתיקים אותי".

"היא התעוררה בכל בוקר על קוצים למיילים מטרידים ממארגני התחרות שאיימו עליה 'אל תעשי את זה' , 'תורידי את הפוסט הזה', 'תורידי לייק מהפוסט הזה'. את לא יכולה לדבר עם אף אחד. תזכרי את הסכם הסודיות שאת חתומה עליו", הוסיף וסיפר מקור לפוסט על מה שהתרחש מאחורי הקלעים בטרם ווייט הכריזה על פרישתה. "זו הטרדה ובריונות ברמה החמורה ביותר", אמר.

עוד הוסיף ואמר כי מווייט ואומה נשללה היכולת להעלות פוסטים מטעם עצמן לחשבונות החברתיים של התחרות וכי מי שהעלתה פוסטים בשמן הייתה רוז עצמה.

בתגובה לפרישות וההאשמות החמורות, רוז מסרה לפוסט: "מטרת העל שלנו במיס ארה"ב היא לחגוג ולהעצים נשים. המשתתפות שלנו הן בעלות השפעה במדינה שלנו ומסביב לעולם.

"לכל אורך הדרך המטרה האישית שלי כנשיאת הארגון הייתה לעורר השראה בנשים ליצור תמיד חלומות חדשים, לנסוך בהן את האומץ לחקור את הכל ולשמור על יושרה לאורך הדרך. אני מחייבת את עצמי לאותם סטנדרטים גבוהים ואני מתייחסת לאישומים האלה בכובד ראש. היו סמוכים ובטוחים כי הרווחה של כל מי שקשור לתחרות היא בראש מעייני".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר