כולן יפות, כולן מוצלחות וכולן AI: תחרות יופי לא מהעולם הזה

לצד התחרות בשר ודם שעוד מתקיימות הוכרזה תחרות חדשה מסוג אחר לחלוטין • הכירו את מיס AI שנועדה "לחגוג יצירתיות ויופי"

משפיענית ה-AI איטנה לופז . צילום: אינסטגרם

רבות דובר בשנים האחרונות על מקומן של תחרויות היופי בעידן המודרני כשרבים מתעקשים כי עבר זמנן והן אינן ראויות או מתאימות יותר בעולם המקדם העצמה נשית.

בצל התחרויות בשר ודם שעוד מתקיימות, הוכרזה כעת תחרות מסוג אחר לגמרי: Miss Ai - תחרות יופי וירטואלית בה אף אחת מהמתמודדות אינה אמיתית.

כל המתמודדות בתחרות שזכתה לשם The Fanvue Miss AI pageant נוצרו תוך שימוש בבינה מלאכותית (AI) והן יתחרו ראש בראש (או פיקסל בפיקסל אם תרצו) בקטגוריות דוגמת יופי, פופולאריות ברשת (בכל זאת מדובר במשפיעניות וירטואליות) והשימוש שעשו היוצרים שלהם בטכנולוגיית AI, כשבחבר השופטים יישבו לצד שני שופטים בשר ודם גם צמד שופטות וירטואליות שנוצרו אף הן תוך שימוש בבינה מלאכותית.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Aitana Lopez✨| Virtual Soul (@fit_aitana)

הפרסים לזוכות אגב אינם וירטואליים ועומדים על סכום מצטבר של כ-20,000 דולרים, כשהמלכה הנבחרת תזכה ב-5,000 דולרים בנוסף לתוכנית חונכות בשווי 3,000 דולרים וליווי יחסי ציבור בשווי 5,000 דולרים נוספים.

התנאים לכניסה לתחרות פשוטים למדי: היוצר האנושי מגיש את היצירה הווירטואלית וצריך לענות בשם הדמות הווירטואלית שהוא "המוח" מאחוריה על רשימת שאלות, ביניהן שאלות תחרות יופי קלאסיות דוגמת "איך תהפכי את העולם לטוב יותר" לצד שאלות טכנולוגיות יותר דוגמת השימוש בכלי

ה-AI בהם נעשה שימוש ביצירת הדמות, הפרומפטים (ההוראות הטקסטואליות המוזנות למחוללי הבינה המלאכותית) וכיו"ב. נקודות נוספות שיילקחו בחשבון יכללו בחינה של "כוח הרשת וההשפעה" של הדמות הווירטואלית, מספר העוקבים שלה, הקשר והמעורבות עם עוקביה וכן ההכנסה שהיא מייצרת למי שעומד מאחוריה.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Kassidy Davis (@kassidy.46)

בחברת Fanvue הבריטית שיצרה את פלטפורמת התוכן החברתית שיש המכנים כאלטרנטיבה/מתחרה לאונלי פאנס, מספרים כי הם צופים שהתחרות הייחודית תייצר עניין רב ותביא להגשת אלפי בקשות השתתפות. מתוך הבקשות שיוגשו, כך הסבירו בחברה, תגובש רשימה של 10 מועמדות מובילות שיוכרזו בטקס מקוון שיתקיים במאי, ואלו יישפטו כאמור על ידי פאנל של 4 שופטים המתמחים ביופי, שיווק ודוגמנות, ביניהן משפיעניות ה-AI איטנה לופז ואמילי פליגריני (שתיהן אושיות אינסטגרם וירטואליות לחלוטין עם מאות אלפי עוקבים).

"זה לא סובב סביב יופי במובן הסטראוטיפי של המילה", הבהירו מארגני התחרות. "זה נועד לחגוג יצירתיות ואת היופי שבעבודה של היוצרים".

"אנחנו מקווים שהאירוע הזה יהפוך לאוסקר של עולם ה- AI", סיכם וויל מונאנאייג', מייסד שותף בחברה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר