מעצבים זיכרון: פרויקט שמעניק כלים להתמודד עם אובדן ואבל

אחרי הכרזות שעוצבו בעקבות 7 באוקטובר והיו חלק בלתי נפרד מקמפיין ההסברה, מגיעה ערכת שיח ליום הזיכרון שמהווה כלי מעוצב לאנשי חינוך ולקהל הפרטי

מעצבים זיכרון. קלפים מעוצבים מתוך הערכה, מבית דיזיין דיוטי, Wix. צילום: אלן צצקין

נדמה שכולנו עם ידיים מושטות לקבלת כל כלי שיעזור לנו להתמודד עם מנעד תחושות שלא הכרנו, לפחות לא בעוצמות כמו אלו שמאפיינות את הימים שאחרי 7 באוקטובר. אנחנו רוצים לבכות ולא תמיד מצליחים, חשים חרדה ולא יודעים לשים את האצבע על הנקודה, מרגישים תסגול, כעס, צער ועצב עמוק.

העיצוב הוא כלי לביטוי אישי אך באותה מידה מהווה כלי עזר לעיבוד הרגשות של מי שצופה, צורך או משתמש בו. פרויקט העיצוב שהוקם בעקבות ה-7 באוקטובר - Design Duty, שיזמה חברת WIX, אפשר לכל אחד להיכנס לגלריית כרזות ולהדפיס לעצמו כרזה שעיצב מעצב מקומי, על רקע המצב. הפרויקט כלל עבודות של כ-300 מעצבים שהיו חלק בלתי נפרד מקפיין ההסברה. 

ערכת "מעצבים זיכרון" / צילום: אלן צצקין

"מעצבים זיכרון" הוא סוג של פרויקט המשכי. מדובר בערכת פעילות שמאפשרת יצירת שיח לעיבוד תחושות של אבל לאומי, זיכרון ותקווה. הערכה כוללת דימויים ויזואליים והיא מיועדת לצוותי הדרכה, נשות ואנשי חינוך ולכל מי שמחפש כלים ליצירת שיח רגשי ויצירתי. הערכה מותאמת לבני נוער ולמבוגרים בכל גיל.

קלפים מעוצבים וקלפי מילים מתוך הערכה / צילום: אלן צצקין

אפשר להזמין או להדפיס בבית / צילום: אלן צצקין

צוות הפיתוח הארגוני של חברת Wix ביחד עם מחלקת העיצוב של החברה יצר את ערכת השיח והפעילות מתוך מטרה להנגיש אותה ככלי עבור אנשי ונשות חינוך בישראל לקראת יום הזיכרון.

מורן קדוסי, מובילת תחום אסטרטגיית התוכן ב- Wix מסבירה שלקראת יום הזיכרון היה חשוב להנגיש את הפרויקט גם לקהלים צעירים כדי לאפשר שיח מזווית אחרת על הכאב שעדיין כל כך נוכח אצל כולנו. באתר הייעודי יכולים אנשי חינוך יכולים להזמין את הערכה, ניתן גם להוריד ערכה להדפסה עצמית. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר