בצל המלחמה: אלו הצבעים שכדאי לשלב בבית ויתרמו לתחושת האיזון הפנימי

על רקע המצב הביטחוני והחברתי, חברות הצבע משיקות קולקציות צבעים בהשראת מילות מפתח כמו יציבות, ביטחון ונינוחות • הנה טיפ שיאפשר לכם לשלב גוונים מיוחדים בחדר השינה

כמו פעם, נירלט. צילום: צילום רודי ויסנשטין, אוסף הצלמניה

אפשר להגיד שרובנו אוהבים הצעות הגשה. בא לנו לראות משהו ולהגיד "כזה אני רוצה". גוון חמרה יכול להיראות לנו נועז מדי באופן כללי, ורוב הסיכויים שנחשוב שלא יתאים לחלל המגורים שלנו. 

זאת רק דוגמה אחת, כי יש המון גוונים שיוציאו מרובנו את אותה התגובה - גווני כחול וארגמן, ירוקים למיניהם ועוד רבים. חברות הצבע המקומיות מעניקות שלל פרשנויות לצבעים הללו, בדגש על שילובם בתוך החלל הביתי. הן למעשה רוקמות סיפור, שבדרך כלל מסייע לנו להבין הקשרים מסוימים שמחברים אותנו לפריט או לגוון מסוים.

איזון פנימי, נירלט, צילום: הדמיה אדריכלית סטודיו מעיין גולן

על רקע המלחמה והמצב הביטחוני והחברתי, בחרו חברות הצבע במילות מפתח כמו ביטחון, יציבות, נינוחות ומילים נוספות שתורמות לאיזון פנימי ולקצת שקט, בתור מילות השראה לפיתוח הקולקציות. כל אחת מחברות הצבע השיקה חמש משפחות צבעים וסביב כל אחת פותח סיפור המאפיין אותה.

קולקציית באלאנס של טמבור, רוגע, צילום: בועז לביא

טמבור השיקה את קולקציית BALANCE – איזון. יש בה חמש משפחות גוונים שכולן מבקשות קצת יותר איזון. הקולקציה מחברת בין ההשראה שאנחנו שואבים מהטבע ומהסביבה הקרובה שלנו, לבין הפסיכולוגיה של הצבע והיכולת שלו להשפיע על מצב הרוח ועל התחושה הכללית בחלל שבו אנו שוהים. לכל אחת מחמש קבוצות הגוונים, ישנה השפעה אחרת על התחושות שלנו - תחושות של רוגע ושלווה, התחדשות, נינוחות, יציבות והיקסמות.

קולקציית באלאנס של טמבור, התפעמות // צילום: בועז לביא

קולקציית באלאנס של טמבור, התחדשות // צילום: בועז לביא

בחברת נירלט בחרו להשיק מגזין צבע, שמספר את סיפורו של הצבע בהקשר של הבית הפרטי, על בסיס חמישה עולמות תוכן -  איזון פנימי, קרקע יציבה, קסם של צבע, העיר הגדולה וכמו פעם.

לכל עולם תוכן יש פלטת גוונים משלו והקשרים שונים שנבחרו מתוך התחשבות ורגישות למציאות המורכבת אליה נקלענו במהלך החודשים האחרונים. מפעל נירלט ממוקם בניר עוז והוא נפגע באירועי השבעה באוקטובר, אך מהר מאוד הצליח לחזור לפעילות. 

קסם של צבע, נירלט, צילום: הדמיה אדריכלית סטודיו מעיין גולן
מגזין הצבע של נירלט, צילום: יחצ

טיפ לקחת לדרך

שילוב גוונים הוא דבר מורכב, אך הטיפ המרכזי שתוכלו לקחת מכאן הוא להבין שגוון בולט לא ישתלט לכם בהכרח על החלל, ומומלץ מאוד להסתכל בתמונות השראה שיעניקו לכם מושג וכיוון על האופציות שעומדות לרשותכם.

צבע מאפשר יצירה של שינוי באופן המהיר ולרוב גם הזול ביותר. ומעבר לכך, הוא מאפשר שינוי אחת לתקופה, בלי להתאמץ יתר על המידה.

כשנחשפים לתמונות של הקולקציות השונות, נחשפים לסיפורים ולהצעות הגשה - פתאום החמרה משתלבת היטב, באופן הרמוני והרבה פחות נועז ממה שהיה נדמה לנו בהתחלה. גוון ירקרק יכול להיכנס אל חלל השינה והסגול יכול לעשות את כל ההבדל בין חדר ילדים סתמי, לאחד אפוף שיק.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר