בסיוע בינה מלאכותית: הסטטוסקופ שמזהה בעיות לבביות

המכשיר האלקטרוני מאפשר האזנה, הקלטה ועיבוד של קולות גוף הנמצאים מחוץ לתחום השמע האנושי • "שכיחות מחלות הלב עולה בחדות לאחר גיל 65 ולאבחון המוקדם יש חשיבות רבה על מנת להתחיל טיפול טרם הופעת תחלואה נלווית", אומר מייסד חברת Sanolla אשר פיתחה את המוצר

הסטטוסקופ שיזהה בעיות בלב בסיוע בינה מלאכותית. צילום: Sanolla

במחקר שנערך בקרב מבוטחי כללית במחוז חיפה והגליל מערבי, נבדקו בעזרת הסטטוסקופ ה"חכם" כ-984 מטופלים בני 65 ומעלה שהגיעו למרפאות השונות והיו ללא היסטוריה רפואית של מחלות לב. הסטטסקופ החכם איתר 43 מטופלים כבעלי בעיה לבבית. המטופלים נשלחו לבדיקת אקו לב שמצאה שאכן, 41 מתוכם סובלים מבעיה לבבית כלשהי, שלא אותרה לפני כן.

התקף לב (אילוסטרציה), צילום: GettyImeges

הסטטוסקופ האלקטרוני שפיתחה חברת Sanolla, כולל האזנה, הקלטה ועיבוד של קולות גוף הנמצאים מחוץ לתחום השמע האנושי, ומשתמש באלגוריתם של בינה מלאכותית (AI) לזיהוי מקרים של היצרות מסתמים ובעיות לבביות אחרות.

"לא פחות ממציל חיים"

 דר' מרדכי אלפרן, שלקח חלק כחוקר בכיר במחקר, אמר כי הוא משוכנע ביכולת השמע עם הסטטוסקופ החכם: "כשיש לי ספק עם הסטטוסקופ הרגיל, אני משתמש בחכם."  "הראנו שהסטטוסקופ החכם מאפשר שמיעה טובה יותר מסטטוסקופ רגיל ולא רק זאת, אלא שיש לו דיוק אבחוני גבוה. בעולם בו קיימת רפואה טובה שמנחה לבצע את הבדיקות הללו ורופאים שיתעקשו לבצע מעקב מעמיק מול המטופלים שלהם, המכשיר הוא לא פחות מאשר מציל חיים", הוסיף אלפרן.

מייסד ומנכ"ל Sanolla, דר' דורון אדלר: "שכיחות מחלות הלב עולה בחדות לאחר גיל 65, ולאבחון המוקדם יש חשיבות רבה על מנת להתחיל טיפול טרם הופעת תחלואה נלווית וכדי לאפשר התערבות כירורגית במידה ונדרש ובכך."

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר