קנס בשווי מיליונים: פיצה האט מסתבכת בענק

השלוחה האוסטרלית של ענקית המזון המהיר נקנסה על ידי הרשויות במדינה, לאחר ששלחה קרוב ל-10 מיליון הודעות טקסט ודוא"ל ללקוחותיה, מבלי שהסכימו לקבלן • "זה גרם לתסכול אצל אנשים, אין שום תירוץ להפרת זכויות הלקוחות" • מהרשת נמסר: "הבעיה נגרמה מטעות במערכת"

פיצה . צילום: Getty Images

כשמדובר בפיצה, אין דברים רבים שיכולים להותיר טעם רע, אבל אם תשימו לרגע בצד את האהבה לפחמימה הפופולרית, תוכלו לגלות שלפעמים האהבה הזו עלולה להפוך למטרד של ממש.

השלוחה האוסטרלית של רשת פיצה האט מצאה את עצמה לאחרונה בכותרות בנסיבות לא חיוביות, כשהושת עליה קנס של 2.5 מיליון דולרים אוסטרליים (שהם כמיליון שקלים), זאת לאחר ששלחה מיליוני הודעות טקסט ללקוחותיה, כשליותר ממחצית מהם, כך דווח, לא הייתה את האופציה להסיר את עצמם מרשימת התפוצה.

בחקירה של רשות התקשורת הממשלתית האוסטרלית ACMA, נמצא כי קבוצת Pizza Pan Group בע"מ, המוכרת יותר כפיצה האט אוסטרליה, שלחה 5,941,109 הודעות טקסט והודעות דואר אלקטרוני בין ינואר למאי 2023, לנמענים שלא הסכימו לקבלתן או שביטלו את הסכמתם לקבלת מסרים שיווקיים. כמו כן, הרשות טוענת כי במהלך אותה תקופה, פיצה האט אוסטרליה שלחה 4,364,971 הודעות שיווקיות ללא אפשרות להסרה מרשימת הדיוור.

פיצה האט (אילוסטרציה), צילום: אסף קרלה

לאחר חקירה מקיפה, על פיצה האט אוסטרליה נגזר למנות מטעמה יועץ בלתי תלוי שיבדוק את ציותה לחוקים במדינה בעניין דואר זבל ומסרים שיווקיים וליישום שיפורים במדיניותה, ככל שיידרשו, למשך שלוש שנים ובפיקוח בית המשפט.

"צורת הפעילות הזו גרמה לתחושת תסכול אצל אנשים", אמרה סמנת'ה יורק מהרשות האוסטרלית. "חלק מהלקוחות ניסו להסיר את עצמם מרשימת התפוצה מספר פעמים, ועדיין המשיכו לקבל את ההודעות. חוקי הספאם במדינה קיימים כבר 20 שנה, ואין שום תירוץ להפרת זכויות הלקוחות. זה מאכזב במיוחד כשעסקים ידועים עם בסיס לקוחות גדול נכשלים בקיום המחויבות שלהם כלפי הלקוחות שלהם באופן בו פיצה האט נהגה".

בתגובה לחקירה והקנס, הרשת הודתה בהתנהלות לקויה וביקשה להביע את התנצלותה בפני קהל הלקוחות. "אנחנו מתנצלים בפני כל מי שנוצר עימו קשר ללא הסכמתו", מסר נציג מטעם הרשת בהודעה. "טעות במערכת גרמה לבעיה הזו. לעולם לא היינו פועלים במכוון כדי לגרום לאי נוחות בקרב הלקוחות שלנו. אנחנו מחויבים לעבודה מול הרשות ועם יועץ חיצוני כדי לנטר ולשפר את ההתנהלות השיווקית שלנו, כך שתעמוד בתקנות החוק ובציפיות של הלקוחות שלנו".

הפיצה הלבנה של פיצה האט, צילום: אסף קרלה
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר