הן משלנו: הבירות הישראליות שירימו לכם את יום העצמאות

ארבע מבשלות מקומיות השיקו מארזים חגיגיים במיוחד לרגל יום ההולדת של המדינה • הם מצדיעים בדרכם לישראל ולשומריה • אז לעצמאות, לשובם של החטופים והחטופות, לגיבורות וגיבורי המלחמה - לחיים

שתיית בירה (אילוסטרציה). צילום: Getty Images

מרימים כוס בירה לעצמאות, לתקווה ולגיבורי וגיבורות המלחמה: ארבע מבשלות ישראליות משיקות מארזים חגיגיים ומיוחדים שמצדיעים למדינה, לשומריה ולמיניה.

החל מאיורי הלוחמות האמיצות של מבשלת מלכה וסיפורי החיילים המרגשים של גולדסטאר, דרך הבירה החדשה והאדמונית של מבשלת שקמה ועד לקולקציית הטעמים המקומית אך זוכת הפרסים הבינלאומיים של מבשלת אלכסנדר. יש לנו רק מילה אחת להגיד: לחיים.

תוספת קלאסית לכוס בירה קרה. מנגל ביום העצמאות (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

המלכות של מלכה

זה יותר מבירה, זו אמנות: גם השנה משיקה בירה מלכה מהדורת יום עצמאות מיוחדת בשיתוף אמן ישראלי שאמון על עיצוב תוויות הבקבוקים, והפעם זו מוקדשת לגיבורות של השבת השחורה ומלחמת חרבות ברזל – הנשים שלחמו ופיקדו בשטח, בעורף, במסיבת הנובה, בבית ובכל מקום אחר.

המאייר אור יוגב יצר חמש "מלכות" – נשים גיבורות, שכל אחת מהן מתנוססת על תווית של בקבוק בירה תואם: המלכה האדמונית (בירת Pale Ale, 5.5% אלכוהול) היא הרבש"צית; המלכה הבהירה (בירת Blonde Ale, 6.5% אלכוהול) נמצאת בעורף ושומרת על הבית; המלכה ההינדית (בירת IPA, 6.2% אלכוהול) היא רקדנית במסיבת הנובה; המלכה הכהה (בירת Stout, 6% אלכוהול) היא שוטרת משמר הגבול; ומלכת החיטה (בירת Hoppy Wheat, 5% אלכוהול) היא מפקדת בצה"ל.

"היה לי חשוב לשים דגש על הגיבורות של המלחמה, גם בשדה הקרב וגם בעורף, נשים שהוכיחו וממשיכות להוכיח שהן גיבורות אמיתיות בכל חזית וצריכות להיות מודל לכולנו", אמר יוגב. גלעד דרור, מנכ"ל בירה מלכה, הוסיף: "השנה לא היה לנו ספק שבירה מלכה תצדיע לכל אותן נשים גיבורות שהוכיחו את גבורתן מאז 7 באוקטובר".

מחיר מומלץ למארז 5 בקבוקים: 75 שקלים.

מארז של בירה מלכה ליום העצמאות // צילום: באדיבות הכרם

הגיבורים של גולדסטאר

לכל בקבוק יש סיפור: מהדורת "גיבורים אמיתיים" של בירה גולדסטאר מוקדשת לסיפורי גבורה אופטימיים ומעוררי השראה של שישה לוחמי מילואים (נוהאד מנסור, נתנאל טקלה, שי דניאל, שובל כביר, אסף חייט וטל נוסבכר) ולוחמת מילואים אחת (אופיר לאור) שהשתתפו במלחמת חרבות ברזל. כל מארז הוקרה מכיל שישה בקבוקי גולדסטאר קלאסית וחושף סיפור גבורה אחר, כאשר לצד המארזים הפיקה גולדסטאר סדרת סרטונים תיעודיים קצרים בהנחיית השחקן ידין גלמן (שנפצע קשה במהלך המלחמה), אשר נפגש עם הלוחמים ושוחח איתם. לשתות, לצפות ולהתרגש.

מחיר מומלץ למארז 6 בקבוקים: 35 שקלים.

מארז של בירה גולדסטאר ליום העצמאות, צילום: יחסי ציבור

התקווה של שקמה

מארז "עצמאות של תקווה" של בירה שקמה מתגאה בטעם חדש –Berries . זוהי בירת אייל אדמדמה עם ארומה פירותית, בעלת מרירות מעודנת ובתוספת תפוחים ופירות יער (4.7% אלכוהול), שבהחלט שווה לנסות. בנוסף לבקבוק אחד עם הטעם החדש, המארז כולל את שלושת הטעמים הקבועים של שקמה: Amber Ale (עשירה בטעמי קרמל וביסקוויט – 5.5% אלכוהול), Bitter Wheat (בירת חיטה עם מרירות מובחנת וארומות פירותיות – 5.4% אלכוהול), ו-IPA (בירה קלאסית עם ארומה הדרית – 5.2% אלכוהול).

מחיר מומלץ למארז 4 בקבוקים: 33 שקלים.

מארז של בירה שקמה ליום העצמאות // צילום: יחסי ציבור

העצמאות של אלכסנדר

במארז יום העצמאות של בירה אלכסנדר מעוטרת הפרסים הבינלאומיים, תמצאו שני בקבוקי בירה Blonde (בירה בהירה עם ניחוח פירותי בסגנון אייל אנגלי, הבירה הנמכרת ביותר של המבשלת – 5.3% אלכוהול); זוג בקבוקי בירה "חיטה ישראלית" (בירה קלה עם חיטה משדות הנגב – 5% אלכוהול), וכוס זכוכית ממותגת.

מחיר מומלץ למארז 4 בקבוקים וכוס: 50 שקלים.

מארז של בירה אלכסנדר ליום העצמאות // צילום: Eyefeelit-Gs1

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר