פייר, הופתענו: אחד הברים הרומנטיים בישראל אותר בתחנת דלק ברעננה

האוכל ב"בירקין", בר מסעדה כשר וחדש, היה מוצלח • הקוקטיילים ליהטטו בין המוכר למרגש • ההפתעה הגדולה הייתה אווירה קלילה אך אינטימית, שתרמו לה עיצוב מתאים ופס קול אלגנטי • אל תשכחו לנסות את ה"אספרסו בננה"

מנות ראשונות וקוקטיילים בבירקין. צילום: אנטולי מיכאלו

הניסיון להגיע לבירקין, בר אוכל ויין ברעננה, נתקל בהתחלה בקשיים. המקום נמצא בתוך מתחם של תחנת דלק במערב העיר, סמוך לפארק והאגם, ובזמן שסרקנו אותו בחיפוש אחר הכניסה, תהינו איזה סוג של בר נמצא בין גלידריה לחנות פיצוחים.

התשובה הגיעה פחות ממאית שנייה אחרי שחצינו את סף הדלת - והיא לחשה לנו "הפתעה נעימה". החלל של בירקין מעוצב היטב וכולל בר רחב ידיים, אזור עם תאי ישיבה קטנים ואינטימיים, ועוד אסופה של שולחנות קטנים. במקום להרגיש מפוזר, התוצאה של עירוב החללים היא אלגנטית והעיצוב לא מנקר עיניים או מוגזם.

אווירה אינטימית ורומנטית, בירקין ברעננה,

התאורה מעומעמת ונעימה - לא חשוך מדי כך שאי אפשר לקרוא את התפריט אבל חשוך מספיק כדי שתיווצר אווירה רגועה ורומנטית. הגענו בשעת ערב מוקדמת והמוזיקה הייתה שקטה ואינטימית. התיישבנו על הבר, החלטה שחשפה אותנו לצמד הברמנים האנרגטיים שהפגינו התלהבות מדבקת ושכנעו אותנו להתחיל את הערב עם קוקטייל, במקום עם כוס יין.

מנות ראשונות בבירקין ברעננה, צילום: אנטולי מיכאלו

דגמנו את ה-Basil mule קוקטייל עשבוני ומרענן, אם כי קצת מתוק מדי, כמקובל בארץ. ההברקה הגיעה דווקא מצידו של הקוקטייל השני שכונה בפשטות "אספרסו בננה". המשקה, שילוב חזק של רום ואספרסו מגיע עם קציפת בננה מתוצרת בית ששדרגה את כל העסק בכמה רמות ושכנעה אותנו להזמין עוד אחד.

חשוב לציין שכל התפריט בבירקין הוא כשר, מה שפותח את המקום לקהל קצת יותר מגוון. היה נחמד לראות על הבר ובשולחנות סביב צעירים שהגיעו לשתות לפני הבילוי של חמישי בלילה, זוגות מבוגרים יותר שמצאו סידור לילדים והגיעו לארוחת ערב, דתיים, חילונים ומסורתיים.

רוטב יין מעולה, המבורגר בבירקין רעננה, צילום: אנטולי מיכאלו

בניגוד לקוקטיילים, המנות בבירקין לא מבקשות לפרוץ דרך, אלא מציעות את כל החשודים המיידיים של הביסטרו-בר הישראלי. סשימי על קרם פלפלים (62₪), שהיה מצוין, רוסט שייטל (57₪) שעמד בשורה אחת עם הסשימי בהצטיינות, פטריות יער על סקורדליה שהיו מנה נחמדה (58₪) וזוקיני על הגריל עם קרם ירקות כתומים (₪38) שלמען האמת, היה די סתמי. 

לעיקריות לקחנו פילה דג ים צרוב על הפלנצ'ה (72₪) שהיה נהדר והמבורגר, ”האש בראונס“ , שהגיע עם בצל מושחם ורוטב יין. הרוטב היה הציר המרכזי שסביבו סבבה המנה, והוא היה משובח עד שתהינו אם להזמין לחם נוסף כדי לנגב איתו את מה שנשאר בצלחת. במקום זה הזמנו עוד קוקטייל. 

בירקין סלמון קריספי, צילום: אנטולי מיכאלו

ככל שהתקדם הערב, האווירה הלכה ונעשתה אינטנסיבית יותר, הווליום של המוזיקה גבר (לא לרמה מחרישת אוזניים, יש לומר), והברמנים הנלהבים פנו לחלק מהיושבים עם צ'ייסרים לציון סוף השבוע. זה חתם את הערב - הבירקין הוא מקום שפשוט נעים לשבת ולשתות בו. לא צריך הרבה יותר מזה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר