השיפודייה הסודית: ארוחת הקוקטיילים שלא רוצים שתשמעו עליה

שישליק של בצלים ממולאים בפלמידה או שיפוד שייטל ושומן טלה, שמתברר כי הוא הביס המושלם לצד נגרוני - המידע על הפופ אפ החדש של השף עינב אזגורי ב"אימפריאל" החל לטפטף בדמות תמונות אינסטגרם של מנות מפתות על שיפוד • עכשיו הביקוש אליו בשחקים

שיפוד שייטל בקר. צילום: גל בן זאב

בארוחות סודיות ובכלל, ביוזמות כמוסות, יש קסם. ככל שהעניין נשמר בחדרי חדרים, כך רף הנחשקות שלו עולה. בדיוק כך קרה עם השיפודייה הסודית של השף עינב אזגורי בבר הקוקטיילים "אימפריאל" ברחוב הירקון בתל אביב.

המידע החל לטפטף במהלך חודש ינואר בדמות תמונות אינסטגרם מעוררות חשק של מנות מפתות על שיפוד. מתחת להן מופיע כיתוב ועמו ציפייה גדולה למשהו חדש מאת השף המוערך. בלי מערך יחסי ציבור או שיווק - צריך היה לעקוב באדיקות אחרי חשבונות הסושיאל שלו ושל המקום כדי לגלות את ערבי הפופ אפ בהם מוגשים השיפודים כדי לא לפספס את ההכרזה.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Enav Ezagouri‎‏ (@‏‎enav42‎‏)‎‏

שף עינב אזגורי מוכיח בכל הזדמנות שיש בידיו הברוכות יכולת לבשל שלל סגנונות וכי הוא יודע להמציא את עצמו מחדש. מה שיציב במטבחו כחוט השני, היא היכולת לבשל אוכל טעים באופן מיוחד, כזה שרוצים לחזור אליו פעם אחר פעם - מהסיבה הזאת, קהל אוהביו ילך אחריו באשר יפנה והיכן שיבשל. אז בשבועות האחרונים, לאחר תקופה ממושכת במסעדת הדגים הוותיקה "יוליה בנמל תל אביב", הוא חזר לקבוצת האימפריאל, עמה כבר שיתף פעולה בעבר כאשר הם הפכו יחד את "בושוויק" להיות יעד קולינרי נחשק.

כעת הפך עבורו "האימפריאל" לבית והוא למעשה מגשים חלום גסטרונומי חדש שהתבשל אצלו מזה זמן מה, כאמור - שיפודייה תל אביבית מגניבה.

עינב אזגורי, צילום: אנטולי מיכאלו

לפני מלחמת חרבות ברזל, הרעיון היה להפוך את החלל הפרטי של האימפריאל לשיפודייה נפרדת, עוד עסק בתוך הקומפלקס של אימפריאל-לה אוטרה. אבל אז הגיע ה-7 באוקטובר ושינה את פני הדברים. החבר'ה החליטו לא לקחת סיכונים מיותרים ולהתחיל מערבי ספיישל של שיפודים בבר עצמו, כחלק בלתי נפרד מהאימפריאל. כך היה, ובשקט בשקט החלו לזרום לחשבון האינסטגרם צילומים מפתים של ניסיונות עם חומרי גלם, כולם על שיפוד ועימם הציפייה למשהו חדש מאת שף אזגורי. בתחילת חודש מרץ יצאה ההכרזה וימי חמישי-שישי באימפריאל הפכו לערבים של אזגורי.

תפריט השיפודים במקום מוצע בנוסף לתפריט הבר הרגיל, שגם הוא עבר דיוקים קלים והתאמות לפי האינפוטים של אזגורי. כך נוצר דיאלוג בין הקיים לחדש. הביקוש הפך אדיר והבר הקטן, שגם ככה הוא מחוזר, התמלא מדי חמישי ושישי עד לאפס מקום עם רשימות המתנה, ובצדק. בחודשים שאחרי ה-7 באוקטובר מבקש הקהל בילוי אגבי ובלתי מחייב יותר, אבל עדיין טעים להפליא מפני שהקולינריה הישראלית כבר הציבה את הרף והוא גבוה. ההבלחה הזאת של אוכל רחוב בתוך אווירת "ספיק איזי" מהמאה הקודמת, מתאימה בדיוק לרוח התקופה ומספקת אסקפיזם ריאליסטי.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Enav Ezagouri‎‏ (@‏‎enav42‎‏)‎‏

האימפריאל, כמו האימפריאל הוא עדיין בר הקוקטיילים המהוקצע ביותר בתל אביב - החל מההמתנה בכניסה האניגמטית מתוך לובי איזוטרי של מלון קטן ברחוב הירקון הסואן ועל לכניסה לחלל הקטן האפלולי, שהאור בו רך, עמום ומדויק, וכל פרט ופרט בעיצובו משדר סקס אפיל. תפריט הקוקטיילים מגוון כך שכל אחד ואחת ימצאו בו את השילוב המתאים להם, בין אם יהיה זה קוקטייל קלאסי או כזה שמשוקשק עם סירופים ארומתיים ושמנים אתריים הנרקחים במקום. כל משקה נמזג לכוס שנבחרה לו במיוחד ומוגש ברוב הוד והדר, "קום איל פו".

השיפודים של אזגורי מוגשים לצד יצירות האלכוהול הידועות ועושים להן חסד. מי ידע ששיפוד שייטל בקר ושומן טלה הוא הביס הנכון לנגרוני?! ואם בשיפוד הבקר עסקינן ובכן, מדובר בפרוסות דקיקות של נתחי שייטל אשר ביניהן משובצות פיסות שומן טלה, כמו שווארמה קטנה, יפיפה, מלאה בטעם ועסיס.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Imperial craft cocktail bar‎‏ (@‏‎imperialcocktailbar‎‏)‎‏

יש גם שיפודי כרוב ניצנים שמקבל חריכה נהדרת על הגריל ובכך מוציא אל הביס שפע של טעם. או שישליק של בצלים ממולאים בפלמידה וצלויים על השיפוד כשהם צפופים ושחומים.

לפעמים יש גם שיפודים של עוף, וסוג של כריך קובאנו נימוח ומענג, צלחת של שרקוטרי וכבושים, וירקות מוחמצים, ואפילו ירקות עונתיים טריים שמטופלים בעדינות רבה.

שיפוד כרוב ניצנים, צילום: גל בן זאב

עכשיו משהערבים הללו תפסו תאוצה ופקטור הביקוש שלהם בשחקים, גונבה השמועה בעיר כי הפעילות תורחב גם לימי רביעי. ועוד, שמעתה אימפריאל ולה אוטרה יהיו פתוחים גם בערבי ראשון והתפריט הקבוע, המוגש בערב הזה עבר רענון של השף עינב אזגורי, כמובן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר