"הרגליים שלך סקסיות, מה התכנונים למחר?": השדכן החרדי מטריד את הנשים שנמצאות אצלו במאגר

יעקב אהורינאן הוא אחד השדכנים המלווה את התוכנית החדשה "וורט" שתעלה מחר ברשת 13 - המקבילה החסודה והחרדית ל'אהבה ממבט ראשון' • עשרות תלונות הגיעו לידי "ישראל היום" על שכך שהוא דיבר בבוטות לבחורות, העיר להן על מראה גופן וחילק להן ציונים מ-1-10 • "הציון שלך בשוק הוא שמונה. אז יאללה תנחתי לקרקע. תפסיקי לחיות באשליות", כתב לאחת מהן • מעדות קשה של בחורה שהגיע לידינו, עולה כי הוא ניסה לנשק אותה בכוח ולגעת בה באופן בלתי ראוי • רשת 13: "אנו בוחנים את הטענות, מובן מאליו שרשת לא עומדת מאחורי סגנון דיבור פוגעני או מקטין כלפי גברים ונשים"

השדכן יעקב אהורינאן מתוכנית ההיכרויות "וורט". צילום: מתוך שידורי ערוץ 13

בערוץ רשת 13 מעלים היום (שני) תוכנית חדשה בשם 'וורט', שהיא המקבילה החסודה והחרדית ל'אהבה ממבט ראשון'. אלא שאחד השדכנים המלווה את התוכנית, שדכן חרדי בשם יעקב אהורינאן, שלח הודעות מטרידות ומשפילות לבנות שנמצאות אצלו במאגר הנשים אותן הוא מציע לשידוך לבחורים חרדים אחרים.

המגזר החרדי התקדם בתחומים רבים וגם בעולם השדכנות. אם בעבר היו אלו שדכניות שהציעו שמות מתוך קלסרים עבי כרס, הרי שכיום, רבים מהשדכנים מתנהלים בוואטספ. רווק או רווקה שרוצים להיכנס למאגר ולזכות שיציעו להם הצעות צריכים לשלם סכום נכבד של כ-500 ש"ח. תלונות רבות הגיעו לידינו על השדכן יעקב אהרוניאן, שדיבר בבוטות לבחורות, העיר להן על מראה גופן, התחיל עם מי שמוצאת חן בעיניו, וחילק להן ציונים מ-1-10.

תלונות שהגיעו למערכת "ישראל היום",

לאחת המשודכות, כתב על תמונתה ששלחה עבור המאגר: "הרגליים פה סקסיות וזה טוב, עומדות יפה, מחוטבות, מושכות כזה". לאחר מכן, שאל אותה: "מה התכנונים שלך למחר? לכן אני פה". לבחורה שנפגעה מהצעת שידוך מעליבה, ענה: "יקירתי, עם התמונות ששלחת, זה הרמה, אין מה לעשות". לבחורה אחרת, אמר בהתייחס למבנה גופה: "הציון שלך בשוק הוא שמונה. אז יאללה תנחתי לקרקע. תפסיקי לחיות באשליות".

חלק מהעדויות שהגיעו ל"ישראל היום", צילום: .

מעדות קשה של בחורה שהגיע לידינו עולה כי הוא ניסה לנשק אותה בכוח ולגעת בה באופן בלתי ראוי לאחר שהזמין אותה "להמשך ראיון"

שיחה בין אהרונין לאישה שהעידה כי נגע בה בעל כורחה, צילום: .

כאמור, מדגם קטן מתוך עשרות רבות של הודעות שהגיעו למערכת תיארו אדם שמשפיל, מבזה, ומתייחס באופן מגונה לגופן של בחורות חרדיות, שהפגיעה בהן קשה שבעתיים לאור כך שאינן רגילות בדיבור כזה.

בחור חרדי צעיר שנפגע מהשדכן אהרוניאן, צילום: צילום מסך

יעקב אהורינאן מסר בתגובה: "היה מה שהיה בזמנו עם התבטאויות לא שגרתיות על כל מיני מטרידים למינם, כיום אני לא במקום הזה ומכבד את כולם. העבודה הזאת של השידוכים מספיק קשה ואני תומך ועוזר לכל כך הרבה אנשים ומראה להם את האור. כיום אני לא במקום הזה ומכבד את כולם באשר הם. אני כיום על 70 חתונות ודואג להמון אנשים ומכבד את כולם. מי שלא דיברתי אליו יפה, התנצלתי והתקדמנו הלאה".

תוכנית ההכירויות של רשת 13, צילום: ח

מרשת 13 נמסר בתגובה "הטענות לגבי התנהגות לא אתית לכאורה של השדכן יעקב אהוריאנן הגיעו אלינו רק יום לפני השקת התוכנית ו - זאת למרות שהתפקיד שלו בסדרה מינורי. מובן מאליו שרשת לא עומדת מאחורי סגנון דיבור פוגעני או מקטין כלפי גברים ונשים. לסגנון דיבור זה אין זכר בסדרה ווארט".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר