הדוקו על קווין ספייסי הוא נוקאאוט לתדמית הציבורית שלו

בעזרת עדויות מרובות, מתבהר דפוס התנהגות של אדם כוחני וחסר גבולות אשר ניצל לרעה את מעמדו מול גברים צעירים • הסרט לוקח את הזיכוי המשפטי שהשיג ספייסי - ומנגב איתו את הרצפה

קווין ספייסי נחשף

פלשבק ל"בית הקלפים". תדמיינו פרק שבסופו פרנק אנדרווד מתפרק. קורי העכביש נחשפו, השקרים צפו, המניפולציה לא עובדת והלכלוך מתפזר. ומה עושה הדמות הראשית? יורה לכל עבר, מאבדת עשתונות, מטיחה שקרים ודורשת חמלה. אנדרווד לא איתנו יותר.

סרט הדוקו על שני חלקיו, שזכה לתרגום העברי המבאס "קווין ספייסי נחשף" (Spacey Unmasked), שודר אמש ב-yes דוקו וב-HOT8 וסיפק תמונה רחבה מספיק כדי שנבין סוף-סוף - לא רק אם ספייסי עשה את מה שעשה, אלא גם איך. בעזרת עדויות מרובות מתבהר דפוס התנהגות של אדם כוחני וחסר גבולות, שניצל לרעה את מעמדו מול גברים צעירים. הוא נגע ללא הסכמה, חיבק, התחכך, תקף מינית וביצע מגוון מעשים מגוונים מ-1976 ועד 2013.

קווין ספייסי מחוץ לבית המשפט ב2023, צילום: באדיבות yes דוקו

עשרה גברים העידו בפנים גלויות כי פגע בהם. רק אחד נחשף בעבר. זאת אומרת, מדובר בהמון עדויות חדשות. אולי הן לא ההאשמות הכי חמורות ששמענו בעידן MeToo, מרביתן אינן פליליות, אך הן מטרידות ויצרו פגיעה נפשית זהה אצל הקורבנות.

אחרי שהוקע מהמסכים ופוטר מנטפליקס ציפה השחקן שהזיכוי בביהמ"ש ישיב את הקריירה שלו למסלול פעיל. אולם הדוקו הציף מחדש את התנהגותו הבעייתית, וספייסי איבד עשתונות. בימים האחרונים הטוויטר שלו מופצץ בציוצים כנגד הגברים שנחשפו בסרט ונגד יוצריו, בממדים שלא מביישים את מרתה מ"בייבי ריינדיר". "לא אשב בחיבוק ידיים כשערוץ טלוויזיה גוסס תוקף אותי בניסיון נואש לרייטינג", כתב.

לפני השידור שבר ספייסי שבע שנות שתיקה אצל עיתונאי בידור מחבק, שסידר לו שעה וחצי של ראיון טלוויזיוני כדי להגיב על כל אחת ואחת מהטענות שהועלו בדוקו.

ופרנק אנדרווד - סליחה, התכוונתי ספייסי - נפנף את האישומים, ערער את אמינות המתלוננים, טען לקנוניה וסילף סיטואציות כדי לבסס את הכחשותיו. כמה שהוא שחקן גדול, הפעם התקשה לשכנע שהוא מגלם אדם חף מפשע. להפך, ספייסי נראה כמי שנתפס ברחוב עירום ועם המכנסיים ביד אבל מתעקש להוכיח שהוא לבוש.

"קווין ספייסי נחשף" לוקחת את הזיכוי המשפטי שהשיג ספייסי ומנגבת איתו את הרצפה. הדוקו הוא נוקאאוט לתדמית הציבורית שלו, וגם הוא מבין את זה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר