כזה לא ראיתם: הראיון המופרע של הפעילה פרו-פלשתינית שתקפה את אלק בולדווין

העיתונאי פירס מורגן ראיין את "ברניי המסוממת", פעילה במחאה הפרו-פלשתינית במדינת ניו יורק, וזכה לעלבונות וצעקות • "אתה שד לבן, תגיד 'פרי פלשתיין'", צעקה המרואיינת

אלק בלדווין ו"ברניי המסוממת" בניו יורק. צילום: רשתות חברתיות

המחאה הפרו-פלשתינית המתמשכת בארצות הברית סיפקה היום (חמישי) אירוע הזוי במיוחד שבו פעילת מחאה ודמות פרובוקטיבית תקפה בשידור חי את העיתונאי והמגיש פירס מורגן כשהיא לבושה בחיתול.

הפעילה, אמנית פרפורמנס המכונה "ברניי המסוממת", שתועדה השבוע כשהיא תוקפת מילולית את השחקן אלק בלדווין בבית קפה בעיר ניו יורק, נראתה כמה פעמים במהלך מחאות פרו-פלשתיניות והפכה לסוג של ידוענית בקרב קהל המפגינים.

במהלך הריאיון הקצר, "ברניי המסוממת" דרשה מהמגיש לקרוא לשחרור פלשתין, כינתה אותו "שד לבן" וטענה שהוא בריטי ולכן הוא תומך במלכה וב"ארמון באקינגהאם". האישה עלתה לשידור כשהיא לבושה בחיתול, מחזיקה בקב ועטויה תחבושות, כשהיא טוענת שאלק בולדווין גרם לה ל"מומים".

"הוא הטיל בי מומים, פירס. זה הגבר הלבן השלישי שהרביץ לי השבוע. אתמול החבר הלבן שלי כיסח אותי", היא אמרה. מורגן שאל אותה מדוע היא שמה ללעג "מלחמה בה נהרגו יותר מ-34 אלף בני אדם". לכך השיבה "ברניי המסוממת" כי היא "רצינית לגמרי" וכי היא "הקורבן האמיתי".

"ברניי המסוממת" מחזיקה בפודקאסט פעיל וארבה בעבר לסלבריטאים ופוליטיקאים כשהיא יורה לעברם שאלות ומטרידה אותם במקומות ציבוריים.  לאחר התקרית בה תקפה את השחקן אלק בלדווין, במהלכה כינתה אותו "רוצח", היא פרסמה הצהרה מצולמת בה האשימה את החברה האמריקנית בצביעות. בלדווין תועד כשהוא לוקח את מכשיר הטלפון הנייד של הפעילה ומוציא אותה באופן פיזי מחוץ לבית הקפה בו שהה. 

"אמנות הפרפורמנס שלי והתקשורת המתעמתת שאני עושה הן הצהרה על הסטדנרטים הכפולים של החברה האמריקנית. בעוד ארצות הברית תומכת ברצח העם שמבצעת ישראל בפלשתינים, פה בבית, אנשים בעלי עוצמה שומרים על חזות של נימוס ומכובדות בזמן שאנחנו מייצאים מוות וטרור ברחבי העולם", אמרה "ברניי המסוממת".

העיתון האמריקני "ניו יורק פוסט" טען כי פעולותיה המצולמות של האישה במחאה הפרו-פלשתינית כוללות צעקות, סיסמאות וקללות לעבר שוטרים. היא אף תועדה כשהיא צועקת לעבר מפגינים פרו-ישראלים: "אתם יודעים שהם לא חוזרים הביתה?" בהתייחסות לחטופים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר