קופצת אל הלא נודע: סיפורה של לוסי דובינצ'יק מגיע לתיאטרון

ההצגה "זינוק" שתעלה ב-15 במאי בתיאטרון הבית מביאה שלושה סיפורים שונים, בהם גם זה של צעירה תל אביבית שמזנקת לאדמה מתוך ייאוש - המבוסס באופן רופף על סיפורה של השחקנית המפורסמת שעורר תשומת לב ציבורית ורעש גדול • לאחר מכן היא מגלה שהאהבה תתגלה אליה דווקא במקום הכי לא צפוי • מרינה בלטוב, היוצרת: "היבט מאוד חשוב שלמדתי ממנה"

לוסי דובינצ'יק. צילום: מאיר פרטוש

סיפורה של השחקנית לוסי דובינצ'יק מגיע לבמה. בערך. זה יקרה במסגרת הצגה חדשה בשם "זינוק", שתעלה ב-15 במאי בתיאטרון הבית ושוזרת שלושה סיפורים שונים, בהם גם סיפורה של אישה ישראלית תל אביבית צמאה לאהבה שמזנקת לאדמה מתוך ייאוש, רק כדי לגלות שהאהבה תתגלה אליה דווקא במקום הכי לא צפוי.

לוסי דובינצ'יק, צילום: פיני סילוק

ההצגה, שיצרו מרינה בלטוב (יוצרת ומנהלת אמנותית של תיאטרון הבית ביחד עם ג'ייסון דנינו) והבמאי הרוסי הנחשב סאבא סבלייב, מציפה את השאלה מה גורם לאדם לזנק אל הלא נודע ומשלבת שלושה סיפורים של אנשים אמיתיים שהפכו למיתוסים: סיפורו של מהגר רוסי הבורח מהמשטר ומזנק לים אל עבר עתיד שלא בהכרח מחכה לו; סיפורו של אמריקאי שמאס בחיי השפע המזנק לאש הבוערת כאות מחאה; וסיפורה של האישה התל אביבית בהשראת סיפור נפילתה של דובינצ'יק מביתה אל הרחוב - סיפור שעורר תשומת לב ציבורית ורעש גדול.

הצצה לחזרות להצגה "זינוק":

בהצגה משחקים בני אלדר, דניאל מיוני, מיכל שפירא, בן זאב רביאן, תומר דורון וג'קי תמרי ולדברי מרינה "ההצגה נוצרה בהשראת שלושה סיפורים אמיתיים שחוזר בהם מוטיב של זינוק, קפיצה עוצמתית חד פעמית ממצב אחד למשנהו. זינוק שנעשה 'על החיים ועל המוות'; לתוך ים, לתוך אש, לתוך הלא נודע. זינוק שהוא צורך מהותי לשימור הרצון העצום לחיים".

סיפור האישה שקופצת הוא סיפורה של לוסי דובינצ'יק?
"האנשים שבהשראתם נכתבו הסיפורים הם כמובן אך ורק נקודת המוצא למסע האמנותי - ולא מדובר בתיאטרון דוקומנטרי שממחיז חיים באופן ריאליסטי. דמות האישה מצוינת רק כ'אושיית לילה', ולא בשם פרטי - וזה מכוון לגמרי. דמותה מורכבת מצירוף של מספר נשים קונקרטיות אותן אני מכירה ושהשפיעו על חיי ועל יצירתי לאורך השנים. הכרתי את לוסי כתלמידה מוכשרת בבית הספר למשחק ע"ש ניסן נתיב בו אני מלמדת מזה עשרים שנה ולאחר מכן שיתפנו פעולה והיא שיחקה בעבודותיי והייתה מפיקה של עבודות נוספות שלי.

"הזינוק לחיים הוא הצעד הכי מפחיד והכי מתגמל שיש". בלטוב, צילום: לנה מישוריס

"זה הוביל לחברות ארוכת שנים בינינו והשראה מתמשכת. הסיפור האישי שלה התפרסם בעיתונות ונידון שם בהרחבה. בעבודה החדשה אני מתמקדת בהיבט אחד חשוב שלמדתי מלוסי באופן קונקרטי: אהבה מתגלה לנו דווקא במקום הכי לא צפוי. הזינוק לחיים הוא הצעד הכי מפחיד והכי מתגמל שיש. מקבלים דרכו את החיים. את כל החיים".

לא חשבת להציע ללוסי את התפקיד?
"לוסי לא יכלה לגלם אותו מכיוון שנדרשים עבורו כישורים פיזיים וכישורי שירה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר