סדנת בניית ארמונות בחול חול המועד פסח בנמל תל אביב. צילום: כפיר סיון

בכל הארץ: אירועי התרבות שלא תרצו לפספס בפסח הקרוב

חול המועד הוא בדיוק הזמן לנקות קצת את הראש, והארץ גדושה בפעילויות לכל דורש • מהצגות לילדים בחיפה, הצדעה למוזיקה הישראלית בחולון, פסטיבלים, פעילויות במוזיאונים ותערוכות מיוחדות - אל תישארו בבית

פסטיבל ימי זמר בחולון

24 עד 27 באפריל, בתיאטרון חולון

מבחר אירועי מוזיקה שמצדיעים ליוצרים וליצירה הישראלית, בהם "עושים כבוד לששי קשת", "חוגגים 80 ליאיר קלינגר", "אני גיטרה" - אסף אמדורסקי שר ומנגן בני אמדורסקי ומארח את שלומי שבן ויעל קראוס, מחוות לאריק לביא, לעמוס אטינגר, לאילנה רובינא ולאלכסנדר פן, ללהקת כוורת, ללהקת הפרברים, הופעה של רבקה זהר, ערב משירי צרויה להב ומופעים נוספים.

פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים

24 עד 26 באפריל, בתיאטרון חיפה

מבחר הצגות חדשות לילדים שיתמודדו בתחרות הרשמית, הפקות מקור מרחבי העולם, מופעי תיאטרון רחוב, הצגות מונגשות לילדים עם צרכים מיוחדים ולכבדי ראייה, ועוד. את הפסטיבל תפתח "אבא סיפור" - הצגה מוזיקלית עם שיריו של היוצר והזמר מיקי גבריאלוב, המציין השנה 60 שנות יצירה. עבור משפחות המפונים יוקצו כרטיסים ללא עלות להצגות נבחרות, בתיאום מראש.

פסטיבל תיאטרונטו מייסודו של יעקב אגמון

18-17 באפריל בעכו העתיקה ובין 23 ל־25 באפריל ביפו העתיקה

הפסטיבל ששם זרקור על הצגות היחיד נוסד על ידי יעקב אגמון ז"ל ומנוהל כעת על ידי רעייתו, השחקנית גילה אלמגור. בפסטיבל יועלו שש מונודרמות חדשות שיוצגו במסגרת התחרות, שתי הצגות אורחות ועוד שמונה הצגות קצרצרות (עד 15 דקות) שיוצגו במסגרת מסלול ה"קצרנטו".

פסטיבל סוליקו

24 עד 26 באפריל, בתל אביב (בית ציוני אמריקה) ובשדרות

פסטיבל הצגות יחיד לילדים ולנוער מבית "תיאטרון השעה", ובו הצגות מקוריות חדשות שיעסקו בנושאים חברתיים שעימם מתמודדים ילדים ונוער, ובהם דיסלקציה, הפרעות אכילה, מערך חברתי בבית הספר, ועוד.

פסטיבל מקומות שמורים

23 עד 26 באפריל, במרכז מנדל ביפו

פסטיבל יחיד מסוגו בעולם להצגות ולמופעים מונגשים לילדים ולבוגרים על הרצף האוטיסטי, שבו כל המופעים מותאמים עבור בעלי צרכים מיוחדים.

פסטיבל תור הזהב

24 עד 30 באפריל, ברחבי העיר אשדוד

פסטיבל שמנקז את הקולות והתרבויות של החברה הישראלית, ומציג מסע מוזיקלי חובק עולם, עם הפקות מקור המשלבות אמנים מחו"ל לצד אמנים ישראלים. בין אלה: גידי גוב, דני סנדרסון, אלון אולארצ'יק, אליעד נחום, הפרויקט של רביבו, מזי כהן ואחרים.

ימי התום, צילום: הלה עמנואל

פסטיבל הצגות לילדים במדיטק חולון

24 עד 27 באפריל, בתיאטרון המדיטק בחולון

מבחר ההצגות של תיאטרון המדיטק, ובהן הפקות חדשות כמו "אח מפח", לצד הקלאסיקות "בת הים הקטנה", "הדבורה מאיה", "שלושת המוסקטרים", ועוד.

פסח במדעטק

23 עד 29 באפריל במוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל בחיפה

"מגלים גלים", תערוכה חדשה לחג לכל המשפחה, מדגימה בצורה אינטראקטיבית את מאפייני הגלים הבלתי נראים, לצד מופע קסמי מדע ופעילויות וסדנאות מדעיות, עשרות תערוכות קבע, פארק מדע, מרכז החדשנות ומתחם הגיל הרך.

קרקס  CIRCO CIRCO

12 באפריל עד 30 במאי בספורטק תל אביב

קרקס בינלאומי בהשתתפות אקרובטים מאמריקה, במסע קצבי ותרגילי שווי משקל, להטוטנות ואקרובטיקה וירטואוזית ללא מילים וכמובן ללא חיות.

BUGS WORLD - עולמם המופלא של החרקים

13 באפריל עד 31 במאי, בארנה הרצליה

מתחם חווייתי שמוקדש לעולמם המופלא של החרקים עם 20 מיצגי ענק של חרקים עצומים ממוקמים בסביבה המדמה את סביבתם הטבעית.

FLOWERS - תערוכת הפרחים

23 עד 30 באפריל, במתחם "אקספו" תל אביב

תערוכת הפרחים הגדולה תגיע לשמונה ימים בלבד, עם למעלה מ־2 מיליון פרחים שחלקם הגדול יוטסו במיוחד לארץ מרחבי העולם, לצד פרחים שגודלו בארץ, כולל בעוטף עזה.

פסח במוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס בחולון

26 עד 24 באפריל, 28 באפריל

פעילויות לכל המשפחה, סדנת הקומיקס "עולם בקטנה" בהנחיית היוצר נעם נדב, סדנת הקומיקס "האפיקומן שברח מהבית" בהנחיית המאיירת איווי פרידל, מחנה קומיקס בהנחיית היוצר עמוס אלנבוגן, ועוד.

סיורים מודרכים במוזיאון הקומיקס,

חגיגות 25 שנה: בובספוג מכנסמרובע

15 עד 28 באפריל, בדיזנגוף סנטר בתל אביב

חגיגת יום ההולדת לספוג האהוב (SpongeBob SquarePants) ולסדרת האנימציה הנצפית ביותר בעולם, עם פעילויות לכל המשפחה.

הפקות פסח בתיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער

8 עד 25 באפריל, במוזיאון תל אביב לאמנות

הצגות איכותיות לילדים ובהן "פטר והזאב" - מופע תיאטרון מחול בשיתוף להקת המחול "פרסקו", הצגה חדשה על פי רב־המכר "אבא של עמליה נוסע לאוסטרליה" מאת אשכול נבו, שתי הצגות מוזיקליות מותחות ומרגשות על הרפתקאותיו של החתול "כראמל" על פי ספרה של מאירה ברנע־גולדברג, ועוד.

הצגת הילדים "כראמל", צילום: כפיר בולוטין

פסח במוז"א

24 עד 26 באפריל, במוזיאון ארץ־ישראל, תל־אביב

פעילויות ומופעים לכל המשפחה, ובהם התערוכה החדשה "פווווווו כוח הנשיפה", "עקבות של בועות" - סדנת יצירה לכל המשפחה, "לצייר באוויר" - סדנת יצירה לכל המשפחה, פעילות לכל המשפחה ב"מוזיקה בנשיפה - מסע חובק עולם", ועוד.

פסח באופרה הישראלית

25 באפריל, במשכן האופרה בתל אביב

הפקה לכל המשפחה של האופרה "הספר מסביליה" מאת המלחין האיטלקי ג'ואקינו רוסיני, בעיבוד צבעוני ומיוחד בעברית מאת דוד זבה, בבימויה של שירית לי וייס.

פסח במוזיאון הילדים הישראלי

25-24 באפריל, במוזיאון הילדים הישראלי בחולון

מגוון פעילויות לכל המשפחה לרגל החג.

פסח בנמל תל אביב

22 עד 30 באפריל, בנמל תל אביב

מגוון סדנאות חווייתיות משותפות להורים ולילדים, סדנת יוגה צחוק, בניית ארמונות בחול, בנייה והפרחה של עפיפונים, הפרחת בועות סבון, כדורים מתנפחים, חדר בריחה דיגיטלי תחת כיפת השמיים בהנחיית כוכב הילדים טל מוסרי, ועוד.

פסח בסינמטק תל אביב

17 עד 29 באפריל, בסינמטק תל אביב

הקרנות על פופים, סרטים מדובבים במסגרת מחווה להייאו מיאזאקי, במאי האנימה המפורסם, סדנאות דיבוב, קורסי יצירת סרטים, סדנה מעשית לווידאו קליפים, ועוד.

פסח בתיאטרון הקאמרי

21 באפריל ו־23 באפריל, בתיאטרון הקאמרי בתל אביב

הקלאסיקה המוזיקלית "עוץ לי גוץ לי" שדורות של ילדים גדלים עליה, אגדה בשירים וחרוזים מאת אברהם שלונסקי ומוזיקה של דובי זלצר בגרסתו של יוסי יזרעאלי, בבימוי של ארז שפריר על פי רוני פינקוביץ'

פסח בתיאטרון גשר

24 באפריל, בתיאטרון גשר ביפו

בכורה ל"פו הדב" - הצגה מוזיקלית חדשה לילדים מאת רועי חן על פי ספרו של א. א. מילן בבימויו של עמית אפשטיין ולחניו של יוני רכטר.

הספר, שתורגם ליותר מ־30 שפות, מגיע לבמה בהצגה מוזיקלית בהשתתפות יובל ינאי, גלעד קלטר, אלון פרידמן, מיכל ויינברג, שיר סייג.

מוזיאון "הספורט היהודי העולמי"

לקראת חג הפסח המוזיאון מציע סיור חווייתי מודרך ופעילויות מיוחדות להורים ולילדים, כולל מרוץ משפחות ותחרות נושאת פרסים.

מוזיאון הספורט היהודי העולמי, צילום: יחצ

פסח באגם הפרפרים בקליל בכרמיאל

פעילות למשפחות בפארק הפרפרים האקולוגי הטבעי הראשון בעולם.

DNA – מופע חדש מבית להקת מיומנה

14 באפריל עד 23 באוקטובר

מופע חדש לכל המשפחה מאת אילון נופר ממייסדי ויוצרי להקת "מיומנה", שחזרה לשפה המוכרת של הלהקה במופע קצבי ומוזיקלי, סביב הייחודיות שיש לנו כבני אדם, והרצון להיות אמיצים ולמצוא את הכישרון המיוחד של כל אחד ואחת.

תערוכת הקוביות ANIMAL PARADISE

9 באפריל עד 5 במאי, חי פארק קריית מוצקין

פארק פעילויות ובו התערוכה של דאנקן טיטמארש, האמן הבריטי של בניה בלגו (לשעבר) ושיאן גינס מאז 2016 בבניית מיצג קוביות הלגו הגדול בעולם, ובה מעל 50 מיצגים עם יותר מ-2 מיליון קוביות, פארק בניית קוביות, קיר גרפיטי, בריכות קוביות, פינות סלפי, קולנוע VR, גן חיות ומיני לונה פארק

COCOMELON בתל אביב

24 עד 29 באפריל, על גג עזריאלי בתל אביב

חגיגה עם הדמויות האהובות בפארק המשתרע על 3,000 מטר עם פעילויות לקטנטנים ולכל המשפחה, עמדות צילום, יצירה ואמנות, מתחם ג'ימבורי, גן שעשועים, מתחם מתנפחים, ומופע מרכזי.

פסח בסינמטק הילדים

23 עד 27 באפריל, בסינמטק הילדים בחולון

"המסע שלי" - מסע אישי קולנועי מכל הזמנים לילדים ולכל המשפחה עם פעילויות והקרנות חגיגיות של סרטים חדשים לצד קלאסיקות קולנועיות לילדים בהם "קונג פו פנדה 4", "מסע הברווזים", "עשרים אלף מיל מתחת לפני הים", "לילה מוטרף במוזיאון". ו'מפגשים מהסרטים' עם הבמאי והמרצה אלון גור אריה.

קרקס פלורנטין - super heroes II

10 עד 28 באפריל, ברחבי הארץ

מופע המוקדש לזכרו והנצחתו של סמ"ר שחר פרידמן שנפל בעזה במלחמת חרבות ברזל בהשתתפות אמני קרקס בינלאומיים שמתגייסים להציל את העולם בשילוב קטעי קרקס, וידאו תלת ממדי, תאורה ואפקטים והרבה הומור.

פסח במוזיאון אגם

20, 25, ו-27 באפריל, במוזיאון אגם בראשון לציון.

פעילויות יצירה לילדים, מופעי מוזיקה ומחול בשיתוף הקהל, סדנאות יצירת אמנות, תנועה וקצב, סיור מוזיאלי תיאטרלי לקטנטנים, מסיבת אוזניות ומשחקי הרפתקאות לכל המשפחה במוזיאון ברוח חג החירות

קרקס בראבו – לילה מטורף במוזיאון

16 עד 29 באפריל, ברחבי הארץ.

קרקס אקרובטי בהשתתפות אמני קרקס בינלאומיים, סיפור על ילדה שנשארה במוזיאון לבד לאחר שהשומרים נעלו את הדלתות, ונחשפת לראשונה לקסם המתעורר בלילה במוזיאון בין העמודים התמונות והפסלים כשהמוזיאון מתעורר לחיים.

פסח בספרייה הלאומית
14 עד 17 באפריל, בספרייה הלאומית בירושלים.

סיורים ופעילויות לכל המשפחה בסימן "פלאי ספרים": היכרות עם ספרים מיוחדים ומעניינים, סדנת יצירה, הצצה למטמון הספרים הרובוטי הענק ומבט על אולמות הקריאה החדשים ועוד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו