"פשוט גזענות": נציג שבדיה באירוויזיון מגיב לפרובוקציה הפרו-פלשתינית שלו

כזכור, אריק סעדה הוא בן לאב פלשתיני שנולד בלבנון ושונא ישראל • בחודשים האחרונים ניהל קמפיין נגד הארץ ברשתות החברתיות וכינה אותה "המדינה הכי גרועה בעולם"

אריק סעדה, נציג שבדיה, מופיע בחצי גמר האירוויזיון עם הכאפייה על זרועו. צילום: AFP

אריק סעדה, הזמר השבדי שהתארח בחצי הגמר הראשון של אירוויזיון 2024, מגיב בתקשורת השבדית על ההחלטה לעשות פרובוקציה פרו-פלשתינית.

המועמד השוודי עבר על חוקי האירוויזיון ועלה לשיר עם כפייה (ארכיון)

"קיבלתי את הצעיף הזה מאבא שלי כשהייתי ילד קטן כדי לעולם לא לשכוח מאיפה המשפחה באה. לא ידעתי אז שיום אחד יקראו לו 'סמל פוליטי'. בעיניי זו פשוט גזענות. רציתי רק להיות שיוויוני ולענוד משהו שבאמת משמעותי בשבילי. זה לא אומר עליי כלום, אבל עליהם הכל. הסלוגן של תחרות האירוויזיון: 'מאוחדים דרך המוזיקה'".

אריק סעדי, נציג שבדיה, עבר על חוקי האירוויזיון ועלה לשיר עם כאפייה, צילום: ללא קרדיט

כזכור, סעדה הוא בן לאב פלשתיני שנולד בלבנון ושונא ישראל. בחודשים האחרונים ניהל קמפיין נגד המדינה ברשתות החברתיות וכינה את ישראל "המדינה הכי גרועה בעולם". הוא גם לוקה בצביעות לאחר שביקש להחרים את התחרות במידה וישראל משתתפת בה, אך הופיע בעצמו. 

יצוין כי לאחר הופעתו הפרובוקטיבית, באיגוד השידור האירופי מיהרו להתנצל והסירו את הביצוע מכל ערוצי המדיה של התחרות. "האירוויזיון היא תוכנית בשידור חי. כל המבצעים מודעים לכללי התחרות, ואנו מצטערים שאריק סעדה בחר להתפשר על האופי הלא פוליטי של האירוע. נברר איתו את הנושא בתום השידור", נמסר מהאיגוד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר