מחווה חגיגית: מריל סטריפ תזכה בפרס יוקרתי במיוחד

השחקנית עומדת לקבל את פרס דקל הזהב לשם כבוד, לאור הקריירה הענפה והמתמשכת שלה • הפרס מוענק במסגרת פסטיבל קאן, שיתקיים ב-14 עד 25 במאי בעיר החוף הצרפתית

מריל סטריפ בזכייה באוסקר. צילום: רויטרס

השחקנית הוותיקה והמוערכת מריל סטריפ, עומדת לקבל את פרס דקל הזהב לשם כבוד בערב הפתיחה החגיגי של פסטיבל קאן.

מחוות הכבוד תציין את חזרתה של סטריפ לפסטיבל לאחר עשרות שנים שלא נכחה בו, שכן סטריפ מגיעה לעתים רחוקות לפסטיבלי קולנוע. לצד הטקס החגיגי שיעשה כבוד לקריירה הענפה והמתמשכת שלה, סטריפ ככל הנראה גם תשתתף בפאנל ייחודי שייערך בפסטיבל. היא תחליף את מייקל דאגלס שקיבל את הפרס בערב הפתיחה בשנה שעברה.

מריל סטריפ, צילום: AP

פסטיבל קאן יתקיים השנה ב-14 עד 25 במאי בעיר החוף הצרפתית ופרס דקל הזהב נחשב לפרס היוקרתי ביותר בו יכול לזכות סרט המתחרה בפסטיבל. נודע כי גרטה גרוויג, הבמאית המפורסמת שיצרה את שובר הקופות "ברבי", תעמוד בראש חבר השופטים של התחרות.

פרס דקל הזהב לשם כבוד, מוענק לאישיות קולנועית, בדרך כלל שחקן או שחקנית, שפרצו דרך ועברו קריירה משמעותית, בדומה לפרס מפעל חיים.

מריל סטריפ ב"השטן לובשת פראדה", צילום: מתוך הסרט

כידוע, מריל סטריפ נחשבת לאחת השחקניות המצליחות והמפורסמות ביותר בכל הזמנים והייתה מועמדת ל-21 פרסי אוסקר, יותר מכל אדם אחר אי פעם, וזכתה בשלושה פרסים.

בפילמוגרפיה של סטריפ ניתן למצוא סרטים אייקוניים ובלתי נשכחים כמו קרמר נגד קרמר, בחירתה של סופי, אשת הברזל, אינטליגנציה מלאכותית, השטן לובשת פראדה, מאמא מיה, נשים קטנות ועוד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר