בגלל המלחמה: השתתפות הסרט הישראלי בפסטיבל הבינלאומי בוטלה ברגע האחרון

"העיר הזאת" לא יוקרן בתחרות הרשמית של פסטיבל הקולנוע בבייג'ין • צוות ההפקה והשחקנים אמור היה לטוס בתחילת השבוע

"העיר הזאת". צילום: מישה פלטינסקי

התרבות הישראלית ממשיכה להיפגע בשל גל האנטישמיות שסוחף אחריו מנהלי פסטיבלים רבים בעולם, וכעת נודע כי גם השתתפות הסרט "העיר הזאת" בתחרות הרשמית של פסטיבל הקולנוע הבינלאומי בבייג'ין בוטלה ברגע האחרון.

צוות "העיר הזאת", שכלל את הבמאי עמית אולמן, השחקנית מוריה אקונס והמפיקים אלעד פלג ואהרון פאר, אמור היה לטוס לבייג'ין ביום ראשון האחרון ולהשתתף בהקרנה הראשונה בתחרות ב-23 באפריל, זאת לאחר הצלחתו הגדולה של הסרט בקולנוע הישראלי בקיץ האחרון.

הסרט יצא לסיבוב בינלאומי ואמור היה להשתתף בתחרות הראשית של פסטיבל הקולנוע הבינלאומי בבייג'ין (Beijing International Film Festival), במסגרת תחרות טיאנטן (Tiantan Award), ובכמה אירועים נוספים שתוכננו בהשתתפות הצוות, אולם לאחר חודשיים של הכנות ותיאומים, הצוות קיבל הודעה בהתראה של יממה שהשתתפותם בוטלה. תחילה נמסר להם שהכרטיסים בוטלו ושתינתן הודעה חדשה על פרטי הטיסה. מאז נציגי הפסטיבל פשוט חדלו לענות.

"העיר הזאת", צילום: מישה פלטינסקי

בהפקת הסרט מצרים על כך שלמרות ההזדמנות הנפלאה לחשוף את הסרט בבמה בינלאומית נכבדה, הפסטיבל לא רק ביטל את השתתפות הסרט בתחרות אלא גם את ההקרנות החגיגיות הנוספות שתוכננו לו, וזאת ללא הסבר רשמי, וכי ברור לכולם כי הסיבה לביטול אינה נעוצה בבעיות טכניות אלא ממניעים אחרים - הלחימה בעזה והתדמית הישראלית בעולם עם עליית האנטישמיות.

מהפקת הסרט נמסר: "אנו תקווה שיתגלו הזדמנויות עתידיות להציג את העבודה המשמעותית והחשובה הזאת לקהל רחב יותר ברחבי העולם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר