יחסוך לכם כאב ראש: הרובוט שיבחר עבורכם את השרברב שיטפל בבעיה

שירות חדש של חברת Blue Premium מציע שירות של רובוט לאיתור ותיאום שרברב, וכל זה בפחות מ-3 דקות • כיצד תוכלו להשתמש בשירות בעצמכם ואיך בדיוק הוא יעבוד? כל הפרטים

שרברב (אילוסטרציה). צילום: Getty Images

רבים נתקלים במהלך החורף בבעיית נזילה בדירה, מה שגורם לעוגמת נפש רבה ולהתעסקות – וכעת, שירות חדש מציע להשתמש ברובוט שיבחר עבור מבוטחים את השרברב לתיקון נזק מים בדירות. השירות מבוסס על אלגוריתם חכם, שיודע לחבר למבוטח את השרברב המתאים.

חברת Blue Premium מקבוצת דוידוף, מציעה שירות רובוט לאיתור ולתיאום שרברב בתוך פחות מ-3 דקות. במסגרת השירות, המבוטח פותח קריאה מול נציג אנושי במוקד החברה במסלול של "שרברב בהסדר", לצורך בירור צרכים. מהרגע שנמסרים פרטי מקרה הביטוח, נכנס לתהליך רובוט קולי שמתאם מול המבוטח את מועדי השירות הנוחים עבורו וכן את השרברב המועדף עליו מבין רשימה של 12 אנשי מקצוע, בהתאם לדירוג איכות עבודתם.

נזילה בדירה, צילום: ללא קרדיט


לצורך כך, הרובוט הקולי סורק במהירות את השרברבים הנבחרים – ועם אישור השרברב הזמין לקריאת השירות, מקבל המבוטח הודעת טקסט עם פרטי השירות שיינתן. סריקת בעלי המקצוע מתבצעת באופן אוטומטי עד לקבלת אישור מהשרברב הראשון, תוך הטמעת קריאת השירות ביומן המשימות שלו במקביל לעדכון המבוטח.

ב-Blue Premium מבהירים כי באפשרות המבוטח גם לקבל מהרובוט הקולי את רשימת בעלי המקצוע ולבחור מהם דרך אפליקציית החברה, ובכל שלב בתהליך הרובוטי, יכול המבוטח לבקש שיחה עם נציג אנושי. החברה השיקה את שירות זה לאחר סקר מקיף שערכה אשתקד בקרב 100 אלף מבוטחי דירות, אשר מחזיקים פוליסת דירה של חברות ביטוח שונות במסלול של "שרברב בהסדר". מהסקר נמצא כי ל-10% מהדירות המבוטחות נגרם לפחות נזק מים אחד בשנה, כלומר – עבור 1 דירה מתוך 10 דירות, נפתחה לאורך שנה תביעה על רקע אירוע מים.

השירות הרובוטי, צילום: ללא קרדיט

בחברה בדקו גם את שיעור השכיחות של נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, לפיהם היו בישראל ב-2023 כ-2.9 מיליון דירות מגורים. לפי נתוני האוצר, כ-65% מהם – קרי, 1.9 מיליון דירות – מבוטחות בביטוח דירה. "לפי שיעור שכיחות האירועים בפועל, כלל הדירות בישראל מתמודדות עם נזקי מים וצנרת בהיקף עצום של 290 אלף מקרים בשנה אחת בלבד", ציינו בחברה, "בעוד שמספר התביעות בדירות מבוטחות רק בגין נזקים אלו עומד על 190 אלף בשנה".

לדברי רועי מדמון, מנכ"ל Blue Premium : "עקב תדירות והיקף נזקי הצנרת והמים, התהליך הרובוטי תומך בהבאת חדשנות טכנולוגית בניהול תביעות צנרת ומים, ובהפיכת השירות בתחום מלואו-טק להיי-טק. כפועל יוצא מצרכי המבוטחים ומהטמעת תרבות שירותית מתקדמת, יצרנו ממשק קצר ויעיל לחיבור בין הלקוח ובין השרברב, לטיפול מהיר בנזקי צנרת ומים בדירות ולצמצום התעצמות הנזקים".

שרברב (אילוסטרציה), צילום: Getty Images
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר