גל ההתייקרויות: קוקה קולה מעלה את מחירי המשקאות ומוצרי חלב - החל מאמצע מאי

המשקאות הקלים והבירה יתייקרו בשיעור של עד כ-4.5% • מחיר מוצרי החלב שאינם תחת פיקוח יתייקרו בשיעור ממוצע של 3.2% • מחיר מוצרי החלב המפוקחים יעלה החל ממחר בכל המחלבות

מדף משקאות קלים בסופר . צילום: גדעון מרקוביץ'

החברה המרכזית למשקאות (קוקה קולה ישראל) הודיעה לקמעונאים היום (שלישי) על העלאת מחירים החל מ-19 במאי, בעוד שלושה שבועות. המשקאות הקלים והבירה יתייקרו בשיעור של עד כ-4.5%. מחיר מוצרי החלב של טרה שאינם תחת פיקוח - יתייקרו בשיעור ממוצע של 3.2%. זאת לצד מוצרי החלב המפוקחים בכל המחלבות שמתייקרים החל ממחר (רביעי). 

כך למשל משקאות קוקה קולה, פיוז-טי, פריגת ונביעות יתייקרו בשיעור של 4.5 אחוזים. גם מוצרי קרלסברג וגינס יתייקרו בשיעור של 4.5 אחוזים. מוצרי הבירות האחרים כדוגמת: ויינשטפן, אסטריאה, 1664 ושקמה יתייקרו בשיעור של שני אחוזים.

בהודעה שנמסרה לקמעונאים נכתב ״אנו מודיעים על עידכון מוצרי המשקאות והאלכוהול של החברה. עידכון זה מתבצע עקב עלייה מצטברת של תשומות המוצרים וכן עקב עליות מחירים של המוצרים המיובאים, במסגרת עידכון המחירים שנשלח לחברה מהספקים בחו"ל״.

כאמור, טרה היא הראשונה מבין המחלבות, אשר מודיעה על עליית מוצרי החלב שאינם מפוקחים. מדובר בצעד אותו חזו גורמים בענף, זאת בעקבות עליית מחיר המוצרים המפוקחים, אשר נקבע על ידי משרד החקלאות והאוצר, ויעלה מחר (רביעי)? 

מחלבות טרה (ארכיון), צילום: עמי שומן

"העלייה במחירי מוצרי החלב תגרום לפגיעה קשה במשפחות רבות החיות בעוני ובמצוקה כלכלית, אך חמור לא פחות היא משקפת תפיסה מעוותת של אחריות כלכלית חברתית של הממשלה", אמרה עו"ד בקי כהן- קשת מהפורום למאבק בעוני". 

"תפיסה שפיקוח על מחירים זה רק שלא יגבו הרבה יותר ממה שעולה לייצר, וגם זה למספר בודד של מוצרים, מניחה הנחות עובדתיות וערכיות ללא בסיס. היא מניחה שוק חופשי בעוד יש לנו שוק ריכוזי, היא מניחה שמי שחי בעוני זכאי רק לתרומות וחסד ואין חוזה חברתי עם רשת ביטחון, הן לרפתנים ולחקלאים והן למי שחי בעוני. תפיסה ראויה של סבסוד ופיקוח צריכה לנבוע מתפיסה הן של ביטחון המזון והן של הבטחת נגישות לסל המזון הבסיסי הבריא לכלל האוכלוסיה".

"אנו קוראים לממשלה להתחיל להכניס את כל סל מוצרי המזון הבריאים הבסיסיים של משרד הבריאות לפיקוח, ובאופן מיידי לתמוך ישירות בחקלאים ורפתנים ככל הדרוש על מנת שישראל תוכל לשאוף להיות ארץ זבת חלב ולמנוע כל עלייה במחירי החלב. הזכות לתזונה בריאה ומספקת היא זכות בסיסית שאמורה להיות מובטחת לכולם." אמרה לסיכום. 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר