המכה ה-11: גל עליות מחירים החל מ-1 במאי; מחיר החלב מזנק רגע לפני שבועות

מחירי החלב המפוקח יעלו בשיעור של 4.48 אחוזים • בנוסף, יצרניות מזון שונות הודיעו על העלאת מחירי מוצריהן • דיפלומט תייקר את מוצריה בשיעור של בין 3% ל-10% • חברות נסטלה ויחיעם יעלו את מחיר מוצריהן ב-7.5% עד 9% • וזה לא הסוף, גם מחיר הדלק יזנק

סופרמרקט. צילום: אורן בן חקון

חג הפסח מאחורינו, ו״כמובטח״, גל התייקרויות נוסף צפוי לפקוד אותנו באחד במאי. גל עליות המחירים הנוכחי כולל את עליית מחירי החלב המפוקח בשיעור של 4.48 אחוזים, את עליות המחירים של חברות מובילות במשק ואת עליית מחירי הדלק.

עו"ד לינור דויטש מלובי 99 "רוב מחירי הסחורות וחומרי הגלם בעולם לא עלו וחלקם אפילו ירדו"// ערוץ הכנסת

רגע לפני חג השבועות שסובב סביב מוצרי חלב - מגיעה התייקרות של החלב המפוקח בשיעור של 4.48%. משרד החקלאות הודיע לאחרונה כי תוצאות תחשיב המחירים התקופתי הראו כי יש להעלות את מחירי מוצרי החלב שבפיקוח לצרכן בשיעור זה.

על פי הצו נבחנים תחשיבי המחירים לפי נוסחאות קבועות אחת לחצי שנה עד שנה, במסגרת מנגנון אוטומטי שאינו מצריך חתימת שרים ולוקח בחשבון את השינויים שחלו בתשומות העיקריות בייצור המוצרים, בהתחשב בשינוי במדדי התשומות והמחירים.

מוצרי חלב בסופר. בדרך לזינוק במחיר (ארכיון), צילום: לירון מולדובן

יש לציין כי במאי 2023 הייתה אמורה להתרחש התייקרות של 16%, ובהסכם בין המחלבות לשר האוצר הוחלט למתן את ההתייקרות ל-9% ולפרוס את הפער על פני 3 שנים.

מה צפוי להתייקר?

בשורה התחתונה, המוצרים הבסיסיים ביותר צפויים להתייקר. כך למשל מחיר חלב 3% בשקית 1 ליטר יעלה מ-5.94 שקלים ל-6.21 שקלים. חלב טרי 3% שומן בקרטון 1 ליטר יתייקר מ-6.81 שקלים ל-7.11 שקלים.

מחירו של גביע אשל יעלה מ-1.85 שקלים ל-1.93 שקלים, מחיר "גיל" 3% שומן יעלה מ-1.65 שקלים ל-1.72 שקלים. שמנת חמוצה 15% שומן תעלה 2.75 שקלים במקום 2.63 שקלים ושמנת מתוקה 38% שומן תעלה 7.39 שקלים במקום 7.07 שקלים. 

מחירה של גבינה צהובה עמק 28% שומן, 1 ק"ג במעדנייה יעלה מ-48.95 שקלים ל-51.14 שקלים, גבינה לבנה 5% שומן תעלה מ-5.43 שקלים ל-5.68 שקלים ועוד.

מכל הכיוונים: קפה, שוקולד ואבקות כביסה

בנוסף, יצרניות מזון שונות הודיעו על העלאת מחירי מוצריהן. דיפלומט תייקר את מוצריה בשיעור של בין 3% ל-10%.

שוקולד מילקה של דיפלומט. תתכוננו לשלם יותר, צילום: יהושע יוסף

מבחינת מוצרי הטואלטיקה, מדובר בעלייה בשיעור ממוצע של 3.5% ובתחום המזון של 4%. בין המוצרים שיתייקרו נמנים: קפה ג'ייקובס, מיונז היינס, שוקולד מילקה, פרינגלס, אוריאו, דגני בוקר קלוגס, נוזל כלים פיירי, אבקות הכביסה אריאל וטייד.

גם חברת גלידות נסטלה הודיעה לקמעונאים כי תייקר את מוצריה בשיעור של עד 7.55% ב-1 במאי. חברת יחיעם הודיעה לקמעונאים שבכוונתה לייקר את כל מוצריה ב-9%. זאת לאחר שחברת זוגלובק המתחרה, כבר העלתה את מחיר מוצריה בחודש מרס האחרון.

גם הדלק מתייקר

מחיר הדלק יתייקר ויעמוד על 7.9 שקלים לליטר. המחיר בשירות עצמי יעמוד על 8.12 שקלים לליטר.

גם הדלק מתייקר. (ארכיון), צילום: יהושע יוסף

העליה נובעת מהשפעות המתיחות מול איראן על מחירי הנפט בעולם וכן מהפיחות בשער השקל בחודש האחרון. יש לציין כי מתחילת השנה הממשלה הפסיקה את סבסוד הבלו (המס העקיף).

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר