מקקאו ועד זהב וקפה: כיצד להשקיע בסחורות

חוזה עתידי בסחורות הוא הסכם שבו המוכר והקונה מתחייבים לספק מוצר מסוים במועד ובמחיר שנקבע בחוזה

מטילי זהב יפנים. צילום: רויטרס

המסחר בסחורות זכה לתשומת לב רבה לאחרונה, זאת כפועל יוצא מתנודות יוצאות דופן בתחום. בדרך כלל בתחום זה, תשומת הלב מופנית למסחר בחוזים עתידיים בזהב ובנפט, אולם לאחרונה דובר רבות גם בחוזים העתידיים בקקאו שמחירם עלה פי 1.5 ברבעון הראשון של השנה.

המסחר בסחורות אינו עוסק בדרך כלל בסחורות עצמן אלא בחוזים עתידיים או נכסים פיננסים אחרים העוקבים אחרי מחירי סחורות אלה. חלק מהמשקיעים פעילים בתחום זה בשביל לפזר את תיק ההשקעות, וחלק אחר פעילים ממניעים ספקולטיביים.

חוזה עתידי בסחורות הוא הסכם שבו המוכר והקונה מתחייבים לספק מוצר מסוים במועד ובמחיר שנקבע בחוזה. מחיר החוזה משקף את השקפות הצדדים לגבי מחיר הנכס במועד המכירה. המציאות במועד המכירה משקפת מי מהצדדים צדק. תנאי החוזה נקבעים בעת חתימתו והתשלום למימוש מתבצע במועד פקיעת החוזה.
השקעה בסחורות יכולה לנבוע ממספר מניעים אצל משקיעים שונים, כגון:

גיוון. הערכות כי שוק הסחורות אינו מתואם עם שוק המניות, ולכן יכול להוות כרית ביטחון במקרה של ירידות בשוק ההון.

הגנה מפני אינפלציה. כשרמת המחירים במשק עולה, גם מחירי הסחורות נוטים לעלות, חלק מהמשקיעים רואים בו רכיב שיש לו פוטנציאל לשמור על ערכו הריאלי של התיק.

פוטנציאל לשיפור בתשואה. חלק מהמשקיעים מעריכים כי בצד זה ששוק הסחורות יכול להיות תנודתי מאוד, הוא טומן בחובו פוטנציאל רווח, אך גם סיכון גבוה.

דרכים להשקיע בשוק הסחורות:
השקעה פיזית - רכישת הסחורה עצמה

השקעה בחוזים עתידיים.

השקעה בקרנות סל - קרנות נאמנות העוקבות אחר מדדי סחורות.

השקעה במדדים בתחום הסחורות.
השקעה במניות בתחום זה.

אין לראות באמור לעיל תחליף לייעוץ השקעות אישי המותאם ללקוח

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר